• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.845 37 1
część wagonów cystern 4osiowych i 2osiowych typu Uerdingen orz typu Deutz przejętych po 1945 roku przez PKP posiadała takie właśnie budki jak w tym modelu. W zbiorach KSK Wrocław jest wagon budowy niemieckiej z 1944 roku wprawdzie innego typu, ale tez ma taką budkę:
RRh_554547.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.970 531 30
No przemalowanka i set za blisko 4 stówki. Ciekawe czy zejdzie.
A to jest pewna wiadomość, że to "przemalowanka" - jak rozumiem, ma to znaczyć, że takich wagonów PKP Cargo nie ma? Ale ogólnie biorąc, 400 zł za trzy wagony to nie tak strasznie drogo, porównując z obecnymi cenami innych modeli.
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.808 179 15
A to jest pewna wiadomość, że to "przemalowanka" - jak rozumiem, ma to znaczyć, że takich wagonów PKP Cargo nie ma? Ale ogólnie biorąc, 400 zł za trzy wagony to nie tak strasznie drogo, porównując z obecnymi cenami innych modeli.

No tak, Andrzej, 400 zł za malowanki to nie dużo, fakt ....ale zauważ, że tu duża firma daje nam na tacy malowanki i nikt nie drze "ryja" ..., że malowanki, a jak sobie ludzie coś tam pomalują i sprzedają to jest wielkie larum ...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.970 531 30
Powtórzę więc: uważam, że przy obecnych cenach, 400 zł za trzy wagony to nie jest bardzo drogo (choć też nie najtaniej). Osobną sprawą jest to, czy są to modele rzeczywistych wagonów, używanych przez PKP Cargo, czy tylko fikcyjna przemalowanka innych, a jedynie z grubsza podobnych wagonów - na to pytanie ciągle nie znam odpowiedzi. Więc może warto powstrzymać się od komentarzy dopóki nie znamy odpowiedzi na to, moim zdaniem, zasadnicze pytanie.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.393 18 0
Osobną sprawą jest to, czy są to modele rzeczywistych wagonów, używanych przez PKP Cargo, czy tylko fikcyjna przemalowanka innych, a jedynie z grubsza podobnych wagonów - na to pytanie ciągle nie znam odpowiedzi.
O tym już kiedyś była mowa. PKP Cargo nie posiada wagonów tego typu. Są one natomiast w posiadaniu prywatnych przewoźników.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.269 88 0
Przykro słyszeć, że wśród węglarek ciągle królują przemalowanki. Brakuje takich wagonów praktycznie z każdej epoki.

Czy wypuszczono jakieś wierne modele węglarek 4-osiowych PKP, poza zestawem Roco-K.Koj nr 76083, które odzwierciedlają wagony importowane z (Czecho)Słowacji? Notabene wychodziły po 121 zł/szt. w 2019, więc uwzględniając obecną przecenę PLN, cena zbliżona do tych Rivarossi, a jednak wagon bardziej realistyczny.

Tymczasem znacznie tańszymi przemalowankami zasypuje nas PIKO (cena wagonu niewiele przekracza cenę osobno kupionych zestawów kołowych i sprzęgów), a jeżdżą wyśmienicie i nadają się do zabawy.
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.718 65 3
To są przemalowanki wagonów standardu UIC odpowiednik 404W których zbudowano bodajże jeden lub dwa prototypy. PKP Cargo takich wagonów nie ma. Tak więc jest to kolejna fikcja. A wykonanie pewnie jak modeli takich wagonów od przewoźników prywatnych DBSRP czy Rail Polska czyli ex Lima z lat 90 tych.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.343 32 10
Nie można zabronić produkcji zabawek i/lub zakazać ich kupowania. Sama ocena co jest zabawką, a co modelem nie jest łatwa: nawet małoseryjne modele nie odwzorują oryginału w 100%, a określenie progu akceptacji będzie zawsze kwestią gustu.
Pozostaje jedynie edukować ( 'drzeć ryj' ), żeby kupujący mogli podjąć świadomą decyzję, a producent miał wiedzę o możliwych przyczynach niepowodzenia sprzedaży.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.269 88 0
Nie można zabronić produkcji zabawek
Absolutnie nie należy zabraniać. Zabawki są potrzebne.

Jednak niektóre firmy stawiają sprawę otwarcie, zaliczając swoje produkty do poszczególnych segmentów np. "Expert" czy "Hobbby". I wtedy "darcie ryja" nie jest potrzebne, bo sama nazwa na opakowaniu mówi nabywcy o 'klasie" produktu.
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.528 3 0
Ostatni wagon z zestawu Rivarossi ma numer 31 51 5495 422-8. Jest zdjęcie tego wagonu: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=23293
W opisie zdjęcia oryginału jest raczej błąd. Po charakterystycznych wzmocnieniach pod drzwiami można sądzić, że to jest węglarka budowy czechosłowackiej – oznaczana typem CSD/E.
Oczywiście to nie jest typ 412W, jak w opisie, tylko C462W. Natomiast naniesienie numeru tego wagonu na modelu Rivarossi pokazuje podejście, przynajmniej niektórych producentów, do potencjalnych nabywców. Dla mnie to zupełna ignorancja, bo ten zestaw węglarek Rivarossi to zupełnie inny typ, jak już wspomniano wcześniej - odpowiednik 404W, zupełnie różniący się od pokazanego na zdjęciu C462W czy naszych 412W albo 408W. Chyba jedynie nie różnią się długością (14 040 mm). Po za tym to rzeczywiście zupełna fikcja i takie wagony nie występowały w składach PKP Cargo (natomiast jak najbardziej u prywatnych przewoźników, np. RAIL POLSKA).

Ciekawe czy jakościowo Beda gorsze lub lepsze od Roco badz Tilliga
Tak się składa, że mam te węglarki Rivarossi, tyle że w malowaniu RAIL POLSKA. Ogólnie robię nawet niezłe wrażenie, jednak poziom wykonania to moim zdaniem taka wersja "hobby". Wystarczy tu wspomnieć choćby poręcze na burtach czołowych, które są odlane razem z pudłem (taka wypukłość na pudle) ale przynajmniej pomalowane na biało.
Tak czy inaczej nie ma tu co porównywać do Eaos-ów Roco, które choć też nie powalają na kolana, to posiadają elementy przestrzenne (poręcze) i wydają się być wykonane bardziej szczegółowo a przede wszystkim reprezentują węglarki C462W, które licznie występują w składach PKP Cargo.

A tak co do ceny, cztery stówki za ten (fikcyjny!) zestaw to chyba tylko dla naiwnych. Moim zdaniem jest nic nie warty. Ale jak wszystko, pewnie znajdzie swojego amatora.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 66
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki