• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

kofacela

Aktywny użytkownik
Reakcje
186 0 1
Panowie, bijecie pianę o model Tilliga, nie wiem czemu ma to służyć. Mówicie o zgodności z oryginałem. Czy ktoś widział ostateczny wybór, czy ktoś przestudiował dokumentację, wpierw do niej docierając? Większość wypowiedzi opiera się na stwierdzeniu, słyszałem, gdzieś czytałem. Panowie trochę ogłady dla samego siebie, w końcu nikt nie jest omnibusem, no i szacunku do drugiego człowieka. Kiedyś te forum służyło, częściej także Martela także, do tego by od osób starszych, doświadczonych dowiedzieć się więcej o polskiej kolei. Teraz ten kto głośniej krzyczy to ma rację? Taki porządek chcemy? Bo takie czasy mamy? Cechą ludzi naprawdę inteligentnych jest to, że mając wiedzę i tak na 100% nie są jej pewni, a jeśli wiedzy nie mają, to z pokorą słuchają, uzupełniają i z grzecznością o nią pytają. Wcale się nie dziwię, że już od wielu lat nie odzywają się tu znakomitości w wiedzy modelarskiej i kolejowej, bo twierdzą, że już nie warto. Ja jeszcze myślę, że warto, że da się jeszcze to zawrócić, tylko potrzeba ogłady, tych co wiedzą, i tych co pytają.
Są autorytety, tylko są zakrzyczani. Przez kogo? Przez chamstwo. Bo nie ten ma rację co ma wiedzę, tylko który wulgarnie chcę coś powiedzieć, niekoniecznie do powiedzenia coś mając.
Wrócę do Tilliga i przykładu- pytania: a czy prezentowany model Exact Train Klagenfurt w III epoce jest bezbłędny?? Ja odpowiedź znam. Ale i tak go zamierzam kupić, bo dla zakresu tych lat, gdzie na tym forum już pamięta te lata z autopsji tylko garstka, ciężej jest zrobić bezbłędny model. W pierwszej kolejności trzeba dotrzeć i zapoznać się ze sposobem oznaczania taboru z zachowaniem okresu występowania i znaczenia tego oznakowania, szczególnie tego na ramie. To pierwszy krok do pełnego poznania historii kolei, taboru tamtych lat. Zapraszam
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
124 9 0
To zanim coś kolejny raz napiszesz, zwłaszcza o jakości modeli, to sobie zaaplikuj tę melisę. Najlepiej w czopkach.
I skoro to forum gdzie mogę wyrazić swoją opinię także o Twoim narzekaniu to czemu chcesz mi tę możliwość swoim wpisem odbierać?
Bardzo kulturalny z Ciebie osobnik.
I naucz się czytać ze zrozumieniem.
 
Ostatnio edytowane:

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 22 4
Co do jakości węglarek z Exact Train to wątpliwości rozwiał @DRACULA . Wg niego są to wagony TOP jeżeli chodzi o odwzorowanie polskich modeli i jakość wykonania. Jeżeli chodzi o chłodnie Tilliga to poczekam na ocenę jak już modele będą w stanie gotowym, jak na razie to mamy tylko wizualizacje.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.327 32 10
A co to znaczy, że wyśnione ?
No, że kogoś kreatywność poniosła
ciężej jest zrobić bezbłędny model. W pierwszej kolejności trzeba dotrzeć i zapoznać się ze sposobem oznaczania taboru z zachowaniem okresu występowania i znaczenia tego oznakowania, szczególnie tego na ramie
Co dla producenta oznaczałoby niepotrzebne koszty.
Bo opcje są 4:
- odzworować oznaczenia z rzeczywistego pojazdu na podstawie zdjęć - w przypadku PKP skala trudności proporcjonalna do epoki
- odwzorować oznaczenia na podstawie dokumentów innych niż zdjęcia, ale zgodne z przepisami - większość modeli PKP, szczególnie opracowanych przez PMR
- odwzorować oznaczenia 'z czapy', ale zgodne z przepisami, radośnie modyfikując prawidłowe oznaczenia wykonane metodami powyżej - duża część wznowień/dodruków Piko i Roco
- zrobić sowiecką metodą Kopiuja-Wkleja : siermiężnie i partacko

I to właśnie zaoferował Exact Train (fajna nazwa): cecha PKP z jednego projektu (inna epoka) pod orzełkiem z innego, nowy numer przez zmianę jednej cyfry. Ale to zawsze szansa na sprzedaż kilku kolejnych egzemplarzy i forma się szybciej zwraca.

Co do jakości węglarek z Exact Train to wątpliwości rozwiał @DRACULA . Wg niego są to wagony TOP jeżeli chodzi o odwzorowanie polskich modeli i jakość wykonania
Imć DRACULA rozwiewa wątpliwości, kiedy 'manieryczne' PKP się pojawia. Mnie wychodzi, że wg niego ten model jest DNO.
 

kofacela

Aktywny użytkownik
Reakcje
186 0 1
I to właśnie zaoferował Exact Train (fajna nazwa): cecha PKP z jednego projektu (inna epoka) pod orzełkiem z innego, nowy numer przez zmianę jednej cyfry. Ale to zawsze szansa na sprzedaż kilku kolejnych egzemplarzy i forma się szybciej zwraca.
Dokładnie kolego Olf, wiesz o co chodzi... :) Teraz najprościej usunąć orzełka
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.083 115 11
Nie znam się na wagonach, ale pierwsze co mi trochę nie pasowało to orzełek i naprawa główna połowy lat 60tych. Mam wcześniejszy wypust ET z epoki IIIc i tam żadnego orzełka nie było..dobrze myślę?
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Takiej jakości?

Tak, są otwierane drzwi, detale i napis PKP - tyle że on, jak i cała reszta wyśnione :(

Przy okazji, pojawiło się więcej zdjęć (20342 , 20344) więc czeka nas zalew Klagenfurtów
Pisałem już o tym. Ty też uderzyłeś w dzwon ale poza kilkoma osobami reszta jest na czeskim filmie... Więc wyjaśnię jeszcze raz.
Dopóki oznaczenia robił PMR wszystko było OK na 100%. Niestety jakoś tak wyszło, że oznaczenia cystern zrobiła już inna osoba, która tłumaczyła się potem że zrobiła dobrze, ale Exact pomieszał. Nieważne kto jest odpowiedzialny wyszło źle.
Oznaczeń węglarek 20385 i 20386 znów nie zrobiło PMR-Koj, tylko ktoś.
Więc 20386 to przekalkowane oznaczenia z modelu 20344, z BŁĘDNIE dodanym orłem. Jeśli nie zmienili rewizji, to NALEŻY ZAMALOWAĆ ORŁA i będzie dobrze.
20385 to z kolei kalka 20345, tu akurat jest chyba dobrze.
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.996 8 0
Dokładnej liczby nie podam - należałoby przeanalizować dokumentację techniczną wagonu i nanoszone na niej zmiany. Sądzę, że w wersji "bez ryfli" zbudowano co najmniej kilkaset sztuk.
Muszę skorygować podaną wcześniej liczbę zbudowanych "gładkich" chłodni - to 140 sztuk (choć 100-tu % pewności nie ma …)

Przy okazji podziękowania dla Krzyśka Koja, że chciało Mu się "ryć" w księgach inwentarzowych ...
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Nie znam się na wagonach, ale pierwsze co mi trochę nie pasowało to orzełek i naprawa główna połowy lat 60tych. Mam wcześniejszy wypust ET z epoki IIIc i tam żadnego orzełka nie było..dobrze myślę?
Orzeł do zamalowania. Skoro następne naprawy to 1963 i 1967, to wagon jest po aktualnej rewizji w 1959? To by się zgadzało, tak jak model 20344.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.327 32 10
Orzeł do zamalowania. Skoro następne naprawy to 1963 i 1967, to wagon jest po aktualnej rewizji w 1959? To by się zgadzało, tak jak model 20344.
Aaaa to to twórca miał na myśli. No to ok, da się przełknąć po kuracji czyścikiem z włóknem szklanym i małym brudzingu.
Mnie zmyliła informacja na stronie pewnego warszawskiego sklepu, jakoby data rewizji była 10.5.54 - rozumiem że to błędna próba odczytu z modelu i powinno być 10.5.59?

Poza tym to wszystko nie na temat, bo model zapowiedziany w 2020, w katalogu zapowiedzieli że będzie z orzełem - no i jest, exact :)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 48
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki