• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
O lokomotywie już wiele powiedziano więc już nic nowego nie dodam.
Weglarki Eaos to fantazja ten typ wagonu nie był ani nie jest eksploatowany przez PKP Cargo.
Mocniej mi zabiło serce na widok talbotów bo na zdjęciu widać wagony Fals WAP C553V. Jednak to by wymagało opracowania nowego projektu wagonu. Widząc jednak że ta firma wykorzystuje jako bazę do modeli już istniejące projekty to się obawiam że nie inaczej będzie w tym przypadku. Mają dwa projekty stary model Fad167 DB Limy lub znacznie nowszy Fals-zz [6650] DR późniejszy Fals164 DB-AG Rivarossi. Tak więc do tego tematu podchodzę z chłodnym sceptycyzmem bo raczej grozi nam kolejna fantazja na wzór serwowanych od lat przez Fleischmann Roco i Trix. Bardzo chciałbym się mylić w tej kwestii i że w końcu powstanie projekt wagonu do masowej produkcji w pełni zgodny z tym co jest eksploatowane na PKP. Na razie te wymogi spełnia tylko model Fals C553V od Świat Modeli i TMF produkowany jednak metodami w połowie małoseryjnymi.
Pisałem już o tym wcześniej. Okularnik to wersja włoska. Węglarki to niestety UIC Eaos106. Tak jak napisałeś PKP Cargo nigdy takich nie miał. Prywaciarze owszem. Falns też będzie udawał WAPa. Podobnie czarna cysterna udaje inny wagon. Tak więc szkoda pieniędzy.

Mamy katalog Exacta na 2021 rok. Jeszcze wszystkiego nie dopatrzyłem, ale np twierdzą, że zrobią wersję Gs UIC odpowiadającą polskiemu 23K. Wyjdą też w końcu Linze i Villachy. Flyer Neuheiten 2021-01 pagina 01 DR Gbs voorpagina (exacttrain.eu)
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.417 137 19
Firma Roco zamieściła na swojej stronie internetowej zdjęcie gotowego modelu wagonu silnikowego o numerze 810 054-7 i imieniu "Tomek", należącego do SKPL-u:

roco_70384_70385_m.jpg


Według informacji na stronie model zarówno w wersji analogowej (Roco 70384) jak i cyfrowej z dekoderem dźwięku (Roco 70385), został wyprzedany u producenta:

roco_70384_wyprzedany.png roco_70385_wyprzedany.png
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Przejrzałem katalog, rzeczywiście jest JEDNA słownie "nowość", czyli izoterma z ep. III, tylko przypominająca polską serię 4L (397 szt), czy 201L (zaledwie 10 szt), a w rzeczywistości widać że to przemalowanka typu eksploatowanego w DB (zachodnie niemcy). Oczywiście model dość zbliżony do naszych 202L, 202L/1 czy 202Lc zostanie wykonany dla kolei DR, CSD, CFR, MAV tylko oczywiście nie dla nas. Tillig to kolejna firma która idzie ścieżką Roco, olewając totalnie nasz rynek, próbując na przysłowiowy odpierdziel się zrobić przemalowaneczkę, a potem narzekać że polski rynek jest bez perspektyw. No cóż, jak to mówią "mądremu (PIKO) tłumaczyć nie trzeba, a głupi (Tillig, Roco) i tak nie zrozumie".
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
835 90 3
Przejrzałem katalog, rzeczywiście jest JEDNA słownie "nowość", czyli izoterma z ep. III, tylko przypominająca polską serię 4L (397 szt), czy 201L (zaledwie 10 szt), a w rzeczywistości widać że to przemalowanka typu eksploatowanego w DB (zachodnie niemcy). Oczywiście model dość zbliżony do naszych 202L, 202L/1 czy 202Lc zostanie wykonany dla kolei DR, CSD, CFR, MAV tylko oczywiście nie dla nas. Tillig to kolejna firma która idzie ścieżką Roco, olewając totalnie nasz rynek, próbując na przysłowiowy odpierdziel się zrobić przemalowaneczkę, a potem narzekać że polski rynek jest bez perspektyw. No cóż, jak to mówią "mądremu (PIKO) tłumaczyć nie trzeba, a głupi (Tillig, Roco) i tak nie zrozumie".
I bardzo dobrze niech nic polskiego nie robią. Nie chciałbym mieć dylematów w przyszłości czy mam coś kupić lub nie od tilliga.
Tillig był dla mnie Firmą ale w 2003 roku kiedy chodziłem jak na skrzydłach po kolejne modele. Dziś modele tej firmy jak i ich jakość nie mają dla mnie żadnej wartości poza sentymentalną.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Przejrzałem katalog, rzeczywiście jest JEDNA słownie "nowość", czyli izoterma z ep. III, tylko przypominająca polską serię 4L (397 szt), czy 201L (zaledwie 10 szt), a w rzeczywistości widać że to przemalowanka typu eksploatowanego w DB (zachodnie niemcy). Oczywiście model dość zbliżony do naszych 202L, 202L/1 czy 202Lc zostanie wykonany dla kolei DR, CSD, CFR, MAV tylko oczywiście nie dla nas. Tillig to kolejna firma która idzie ścieżką Roco, olewając totalnie nasz rynek, próbując na przysłowiowy odpierdziel się zrobić przemalowaneczkę, a potem narzekać że polski rynek jest bez perspektyw. No cóż, jak to mówią "mądremu (PIKO) tłumaczyć nie trzeba, a głupi (Tillig, Roco) i tak nie zrozumie".
A po czym poznajesz, że to przemalowania wersji DB? Oświeć nas proszę. Bodajże koś już tak pisał i po nim powtarzasz. Bo nie masz racji. Rozmawiałem z samym projektantem i wagon jest poprawny. A że wygląda podobnie, o kwestia standardów UIC. Owszem wagon w katalogu jest jeden, ale wyjdą także dwa opóźnione z zeszłorocznych zapowiedzi [IIIc i IVa]. Przyznam, że 1, góra 2 chłodnie na rok to wystarczy. Zwłaszcza, że Tillig w H0 doszedł już właściwie do ściany - do wydania został brankard USTC, węglarka Ce146, przedatowany G01 i chłodnie, poza tym tylko możliwe powtórki [choć cysterny odpowiadające 445R wciąż fajne]. W dodatku Tilligowi lepiej jest zwalać wydawanie PKP na importera - AMC Wrocław, i coś jeszcze będzie PKP poza katalogiem.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Sorry ale identyczne wagony w tym samym katalogu stoją kilka stron dalej w malowaniu DB... to jedno. Drugi koronny argument to pobieżne choćby spojrzenie na zdjęcia wagonów 4L i 201L w Atlasie wagonów tow. P. Terczyńskiego. Widać inną końcówkę dachu inne narożniki na dole pudła... wagony z ryflami ok, ale te gładkie to jest idiot model moim zdaniem
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.970 8 0
Przejrzałem katalog, rzeczywiście jest JEDNA słownie "nowość", czyli izoterma z ep. III, tylko przypominająca polską serię 4L (397 szt), czy 201L (zaledwie 10 szt), a w rzeczywistości widać że to przemalowanka typu eksploatowanego w DB (zachodnie niemcy). Oczywiście model dość zbliżony do naszych 202L, 202L/1 czy 202Lc zostanie wykonany dla kolei DR, CSD, CFR, MAV tylko oczywiście nie dla nas. Tillig to kolejna firma która idzie ścieżką Roco, olewając totalnie nasz rynek, próbując na przysłowiowy odpierdziel się zrobić przemalowaneczkę, a potem narzekać że polski rynek jest bez perspektyw. No cóż, jak to mówią "mądremu (PIKO) tłumaczyć nie trzeba, a głupi (Tillig, Roco) i tak nie zrozumie".
Szanowny Kolego - proszę bzdur nie wypisywać. Model Tilliga w wersji "gładkiej" bez ryfli w niczym nie przypomina naszych chłodni 4L a tym bardziej 201L - to model 202L.
 
Reakcje
124 9 0
Może i ta chłodnia Tiliga jest prawidłowo oznaczona i Tilig specjalnie dla polskiej wersji opracował formę dla tego modelu.
Ale cena 36 Euro za wagon w jakości wykonania z lat 90-tych XX wieku to nieporozumienie.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.696 65 3
A skąd Kolega wie jak jest wykonany ten model. Ja jeszcze nie miałem w ręce modelu chłodni UIC tego producenta i nie odważyłbym się tak kategorycznie o nim pisać. To że Tillig produkuje modele w nienajnowszej technologii to nie znaczy że nowe projekty też takie są. Przykładem są modele cystern 2 osiowych CSD budowy powojennej o których pisałem Tutaj .
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Sorry ale identyczne wagony w tym samym katalogu stoją kilka stron dalej w malowaniu DB... to jedno. Drugi koronny argument to pobieżne choćby spojrzenie na zdjęcia wagonów 4L i 201L w Atlasie wagonów tow. P. Terczyńskiego. Widać inną końcówkę dachu inne narożniki na dole pudła... wagony z ryflami ok, ale te gładkie to jest idiot model moim zdaniem
Masz rację co do tego, że model nie wygląda jak 4L czy 201L. Nie wygląda, bo to model innego typu. Była o tym dyskusja. Oprócz tych typów i klasycznej wersji 202L, był jeszcze import chłodni UIC z NRD. I przede wszystkim typ 202L, w jeszcze większym stopniu niż 406R różnił się wizualnie w zależności od podtypu i lat budowy. Podkreślę więc to co napisał kolega Młodzikowski. Jest to gładki 202L z początkowej produkcji. Model jest POPRAWNY. Co do szczegółów, to już trzeba by artykuły w gazecie autorstwa pp. Młodzikowskiego lub Koja.
O ile punktuję radosną twórczość Tilliga, to w tym przypadku zctw stwierdzam, że model odzwierciedla oryginał.
A klasyczną wersję 202L, o ile pamiętam robił JAnkol.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Szanowny Kolego - proszę bzdur nie wypisywać. Model Tilliga w wersji "gładkiej" bez ryfli w niczym nie przypomina naszych chłodni 4L a tym bardziej 201L - to model 202L.
Wiedziałem że były gładkie 202L ale do głowy mi nie przyszło że to model takiego typu wypuści Tillig.
Czyli to ma być ten?
http://forum.modelarstwo.info/threads/nowości-pkp-2020.45307/page-52#lg=post-878367&slide=0
Dobrze, mój błąd, cofam opinię o Tilligu. Tym niemniej niezrozumiałe dla mnie pozostaje nieprodukowanie w 1:87 wersji z ryflami dużo powszechniejszej w późniejszych epokach. Na mnie Tillig nie zarobi, nie pamiętam takich wagonów w ruchu. Nadal nie rozumiem wyciągania z czeluści takich "smaczków", podczas gdy marnuje się forma z potencjałem (6 ryflowa). No ale cóż ich wybór.

Ile tych gładkich wagonów było? Kilkanaście? Kilkadziesiąt? Kilkaset? Z Atlasu wynika że już na początku produkcji wprowadzono ryfle
Znane są jakiekolwiek zdjęcia gładkich 202L lub N501L w epoce IV późnej lub V?
Jak też kolega wyjaśni niemal identyczny wygląd wagonów "pierwszych" 202L z wagonami DB? Aż tak daleko unifikacja typów UIC zadziałała? Czy DB kupowało w Dessau wagony?
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.970 8 0
… Ile tych gładkich wagonów było? Kilkanaście? Kilkadziesiąt? Kilkaset? Z Atlasu wynika że już na początku produkcji wprowadzono ryfle
Znane są jakiekolwiek zdjęcia gładkich 202L lub N501L w epoce IV późnej lub V? ...
Dokładnej liczby nie podam - należałoby przeanalizować dokumentację techniczną wagonu i nanoszone na niej zmiany. Sądzę, że w wersji "bez ryfli" zbudowano co najmniej kilkaset sztuk. Wagony 202L budowano w latach 1961 - 1963 (odpowiednio 100, 384 i 460 sztuk) i prezentowany model TILLIGA "bez ryfli" w III epoce odpowiada tym pierwszym zbudowanym (100 szt.) - bez hamulca ręcznego (charakterystyczna korba na pomoście).
Co do fotografii 202L z oznaczeniem z IV epoki - są znane, nawet wagonów chłodni typu 4L ;) Zresztą, zarówno dla wagonów typu 4L, 201L jak i 202L przewidziano "nowe" oznaczenie serii ...
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
503 18 0
Wyrażam swoją opinie i mam do tego prawo na ogólnodostępnym forum.
A na nerwy polecam melisę .
To zanim coś kolejny raz napiszesz, zwłaszcza o jakości modeli, to sobie zaaplikuj tę melisę. Najlepiej w czopkach.
I skoro to forum gdzie mogę wyrazić swoją opinię także o Twoim narzekaniu to czemu chcesz mi tę możliwość swoim wpisem odbierać?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 42
Tabor 18
Tabor 521

Podobne wątki