Na prośbę mojego taty, który nie posiada tutaj konta, wstawiam wyjaśnienie w sprawie modeli cystern firmy Exact Train :
Witam wszystkich forumowiczów!
Ponieważ w sposób nieoczekiwany zostałem "wywołany do tablicy" i moje nazwisko zostało w powiązaniu z projektem cystern firmy Exact Train w polskim malowaniu upublicznione, postanowiłem odnieść się do stawianych zarzutów aby z jednej strony bronić mojego imienia a z drugiej wyjaśnić kilka faktów. Niestety ponieważ nie jestem (świadomie) członkiem forum muszę to zrobić za pośrednictwem mojego syna Mateusza za co mu dziękuję.
Z racji mojego obecnego miejsca zamieszkania (Holandia) i wizyt na wielu imprezach modelarskich miałem kontakt z firmą Exact Train, która w pewnym momencie zwróciła się do mnie z prośbą o pomoc w wykonaniu opisu do polskiej edycji cystern Uerdingen. Przedstawiciel firmy powiedział, że pomimo prób kontakt z Panem Krzysztofem Kojem jest niemożliwy i potrzebują pilnej pomocy bo cysterny są w produkcji i nie mogą już dłużej czekać. Wykonałem projekty opisu do trzech modeli, cysterny 0 563 571 w epoce 3b, 563 644 w epoce 3c i cysterny z cukrowni Nakło w epoce 4a. Projekt modelu cysterny 0 563 058 nie jest mojego autorstwa. Projekty zostały wykonane na podstawie zdjęć, z których niektóre były nawet publikowane na forum. Zgodnie z otrzymanymi ode mnie przez firmę Exact Train projektami chciałbym podkreślić, że żaden z modeli nie miał przewidzianych króćców do ogrzewania zbiorników a model cysterny w epoce 4a do transportu melasy miał mieć kolor zbiornika RAL 7001 i tablicę przestawczą hamulca Hildebrandta stąd takie a nie inne oznakowanie hamulca jest naniesione na modelu. Niestety firma Exact Train nie przedstawiła mi do akceptacji gotowych do produkcji modeli (nawet nie wiem czy jest taki zwyczaj) i dopiero kiedy zamieściła wizualizacje modeli na swojej stronie internetowej wyszło, że zostaną one najprawdopodobniej wykonane niezgodnie z dostarczoną dokumentacją. I tutaj muszę się przyznać, że dopiero wtedy zauważyłem, że faktycznie popełniłem jeden błąd w opisie cysterny z epoki 3b, chodzi mianowicie o datę kolejnej rewizji hamulca i maźnic (Któryś z kolegów to już wychwycił tutaj na forum.) Bije się w pierś i przepraszam za to niedopatrzenie, nie wiem jak to się stało. Faktycznie data ta powinna być o półtora roku późniejsza od daty rewizji. Natychmiast skontaktowałem się z firmą Exact Train podając listę moich zastrzeżeń, tego i tych niezawinionych przeze mnie. Otrzymałem odpowiedź, że skontaktują się z dystrybutorem (???) i zapytają czy poprawki są jeszcze możliwe. Niestety ponoć było już wtedy za późno. Modele były w fazie produkcji i zmiany nie zostały naniesione. Konkludując, niestety nie wiem kto zdecydował o zmianach w stosunku do dostarczonych projektów, zmianach tym dziwniejszych, że projekty udokumentowane były zdjęciami. Nie wiem także dlaczego jestem obrażany przez Panów Tomasz Czapika i Andrzeja Piotrowskiego. Pierwszego nie znam nawet osobiście (może właśnie dlatego?) a drugiego znam od czasów edycji sławetnych "Bremenów"... Dlatego tym bardziej chciałbym tutaj zaapelować do wszystkich kolegów i tych biorących udział w obecnej dyskusji i tych, którzy będą dyskutować w przyszłości (niekoniecznie w tym temacie). Więcej wstrzemięźliwości w kreowaniu własnych krytycznych osądów. Najpierw należy poznać fakty u źródła. Stawianie pytań jest jak najbardziej słuszne, ale odpowiedzi nie można udzielać na zasadzie "bo tak mi się wydaje" ponieważ w ten sposób tworzymy fałszywy obraz sytuacji nie mający nic wspólnego z rzeczywistością. No, chyba, że jest to zamierzone...
Jeśli ktoś chciałby się ze mną skontaktować proszę to zrobić za pośrednictwem Mateusza (Masło).
Panu Andrzejowi Harraskowi dziękuję za "ochronę" ale w zaistniałej sytuacji nie mam nic przeciwko upublicznieniu mojego nazwiska.
Korzystając z okazji pozdrawiam wszystkich znajomych.
Z należnymi wyrazami szacunku
Piotr Krzykowski