• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
Pytałem o kłonnice w wagonie Ulm. Otóż wagon je posiada, ale niestety producent nie naniósł na nie nr.wagonu:(, za to podłogę pomalował na kolor karbolineum
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Panie Franc ,gratulacje za dobre wyraźne i rzeczowe zdjęcie , pogratulować
Panie FENIX, bo nie wyjmowałem ich jeszcze z pudełka. Są w wyprasce i folii. Chcesz wyraźniejsze to bardzo proszę :) Lepsze zrobię jak kupie krótki obiektyw bo póki co takiego nie mam a telefon tez słaby. Za dużo na modele idzie i na sprzęt foto nie starcza :) Pozdrawiam.
 

Załączniki

  • 1,5 MB Wyświetleń: 256

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
469 47 4
Panie FENIX, bo nie wyjmowałem ich jeszcze z pudełka. Są w wyprasce i folii. Chcesz wyraźniejsze to bardzo proszę :) Lepsze zrobię jak kupie krótki obiektyw bo póki co takiego nie mam a telefon tez słaby. Za dużo na modele idzie i na sprzęt foto nie starcza :) Pozdrawiam.
Jak patrzę na zdjęcie i czytam wyżej, że nie ma się do czego przyczepić to czegoś nie rozumiem. Celowo nie kupiłem tego wagonu, bo z tego co zdołałem kiedyś coś wyczytać wagony są słabej jakości i jak czy nie przypadkiem fikcyjne? Bardzo proszę o sprostowanie, bo jak są naprawdę dobre to chętnie też sobie kupię. Dziękuję za pomoc.
 

Lxd2-240

Aktywny użytkownik
Reakcje
210 18 4
Mam taki wagon z edycji z 2007 roku w malowaniu zielono-białym, są tam czarne wózki ale mimo to chyba tutaj są inne bo na moim nie ma tego wałka (na wózku z lewej strony na zdjęciu kolegi @Franc ).
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.723 443 99
Jak patrzę na zdjęcie i czytam wyżej, że nie ma się do czego przyczepić to czegoś nie rozumiem. Celowo nie kupiłem tego wagonu, bo z tego co zdołałem kiedyś coś wyczytać wagony są słabej jakości i jak czy nie przypadkiem fikcyjne? Bardzo proszę o sprostowanie, bo jak są naprawdę dobre to chętnie też sobie kupię. Dziękuję za pomoc.
Np. nie zgadza się ilość stopni wejściowych do wagonu, po drugiej stronie dachu sa zbędne wywietrzniki dachowe (W Bautzen 84 chyba nie ma wcale), czy zbyt obła krawędź dachu na czołach (jak to u Tilliga w tych Y-rekach H0), namalowana kratka wentylacyjna na środku jednego z boków (tego bez wywietrzników dachowych) - ale ogólnie... jak na model seryjny w barwach PKP tej firmy ujdzie... tragedii nie ma.

YB_IC.jpg


źródło: Ten temat (post #12)

Na zdjęciu modelu kolegi Franc nie ma jeszcze zamontowanych uchwytów przy drzwiach - podejrzewam, że są jak trzeba - tzn. białe.

PS. Jeśli chcesz poprawić zgodność z Bautzen'em 84, nie jest problemem spiłowanie zbędnych wywietrzników dachowych - po drugiej stronie dachu - i pomalowanie dachu od nowa. Kiedyś robiłem to w tym wagonie i wyszło spoko. Jako farby użyłem spray-u Tamyia, bo nie miałem aerografu. Ciekawostką jest fakt, że Tillig wydał kiedyś ten model w skali TT w epoce IVc i tam usunięto zbędne wywietrzniki dachowe.... (chyba dobrze pamiętam)....

Druga strona dachu powinna być taka, jak na zdjęciu dalej (widać też wspomnianą kratkę), nie wiem też, czy nie powinno być dwóch pełnych szyb (wyjścia ewakuacyjne - piszę o tym tylko jako zwrócenie uwagi na ten szczegół):

17074242772_8c208f9e12_b.jpg


źródło: (post #9) tego tematu co podałem link wyżej.

Szkoda, że Roco nie wydaje tego modelu z własnych form, nie idealnych, ale bardziej przypominających oryginał niż ta forma od Tilliga (krawędzie dachowe na czołach lepsze, kratka wentylacyjna 3D, dwa, lub trzy stopnie wejściowe w opcji do montażu). Najlepiej w epoce IV i jako Gorlitz78 - wtedy i nie było by się co czepiać wywietrzników dachowych :) ). Myślę, że w tej opcji byłby rynek na ten model. Nie wiem, czy Roco nie czuje tego? Brakuje takiego Gorlitz'a78 z epoki IVc... myślę, że miałby branie od Roco.
 
Ostatnio edytowane:

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Wiesz co. Ja też czytałem trochę o tym, że ten wagon to przemalowanka i tylko udaje B10nou, ale mam to gdzieś. Wagon jest bardzo dobrze zrobiony i aktualnie poza Piko ze słabym wnętrzem nie ma na rynku żadnej alternatywy dla 2 klasy w malowaniu IC tej klasy wagonów. Tak więc chcąc mieć pełny i ładny skład TLK trzeba w ramach kompromisu przymknąć oko na niektóre rzeczy. Wagon jak widać jest bardzo popularny, szybko znika z półek i pojawia się na niemal każdej makiecie. Ja osobiście mam takie trzy już plus jednego od Piko i Tilligi w składzie bardziej mi się podobają. Wczorajsza dostawa w Modelmanii rozeszła się w kilka godzin. Jest dobrze wykonany, dobrej jakości farba i nadruki, pokolorowane siedzenia, stoliki pod oknami, i bardzo dobrze jeździ. Jest to bardziej aktualna wersja używana w składach TLK obecnie. Poza tym wiem, że koledzy mający bardziej wymagające gusta i tabor Acme czy Schliesenmodelle też kupują te wagony w większych ilościach. Zdecydowanie polecam do uzupełnienia składu.
 
Ostatnio edytowane:

el14

Aktywny użytkownik
Reakcje
139 17 0
Wagon super na makiete, nic się nie da urwać, jeździ naprawdę sam, lepiej niż konkurencja. A przecie często widać ten dach w TLK. Rok temu Sztygara ustrzelilem np. w zestwieniu EP07+YB+112A+111A+YB. Obecnie da sie złożyć.

Z różnic to jeszcze całe podwozie, pomijajac brak elementow wystających z burty.

Tak czy siak sam mam dwa, w tym tego z pierwszej edycji z innym numerem (i bardziej szarym niż błękitnym kolorem pudła).
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
Oczywiście, jak najbardziej słuszne podejście - i nie ma co "kruszyć kopii". Tym bardziej, że już o tym było - również o tym że nie jest to nowy wariant formy tego modelu. A co do "udawania" wagonu polskiego - jak porównać to do modelu wagonu pocztowego tej firmy? A jak widać niektórzy nie widzą tu żadnej różnicy...

@hjugytf


Model wagonu je posiada, ale czy oryginał je miał? Ja mam pewne wątpliwości, bo:
1. były takie, które je straciły, a seria wagonu pozostała niezmieniona - nie pamiętam jednak, czy też w tym typie;
2. dotychczas inne modele (innych zarządów) miały opis kłonnic i nie sądzę, by tu się .... pomylono.

Ja mam jeszcze inne wątpliwości - czyli malowanie dolnej części elementów. W modelu są wykonane razem z nadwoziem (brązowe), a należą do elementów łączących podwozie z nadwoziem - czyli leża dla zdjętych kłonnic. Ale tego chyba nigdy nie wyjaśnię.....
Dlatego już pytałem w wątku o te kłonnice, czy oryginał je posiadał, ale nie uzyskałem odpowiedzi.
Faktem jest, że z nimi wygląda bardziej rasowo.
 

Franc

Aktywny użytkownik
Reakcje
590 95 1
Na zdjęciu modelu kolegi Franc nie ma jeszcze zamontowanych uchwytów przy drzwiach - podejrzewam, że są jak trzeba - tzn. białe.
Tak, zgadza się, są białe tylko ich nie zamontowałem. Dołączone w woreczku jako elementy do samodzielnego montażu. Dołączone są też blaszki jak by ktoś chciał oświetlenie montować. Co do stopni, wywietrzników, samego dachu tak, prawda, są to wady ale w moich oczach nie dyskryminują wagonu na tyle, by go nie kupować. Jak wspomniałem wcześniej, alternatywy poza Piko nie ma. Kto wie, może ktoś kiedyś, i dlaczego właśnie Robo, zrobi porządna dwójkę Igreka :)
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
637 3 1
Dlatego już pytałem w wątku o te kłonnice, czy oryginał je posiadał, ale nie uzyskałem odpowiedzi.
Faktem jest, że z nimi wygląda bardziej rasowo.
To może ja odpowiem na to pytanie. Niestety nie zaglądałem tutaj dość dawno i nie zauważyłem wcześniej tego pytania.
Otóż, platformy tego typu (podobnie jak większość innych typów platform zbudowanych przed rokiem 1945) miały w już tym czasie kłonice usunięte na zarządzenie MK.
Oznaczenie serii tych platform nie uległo jednak zmianie, ponieważ wagony te wciąż miały gniazda do kłonic, a tylko to, czy wagon miał gniazda do wkładania kłonic (a nie same kłonice!) decydowało o oznaczeniu serii.
 

Przemek Kamiński

Znany użytkownik
Reakcje
423 3 0
To może ja odpowiem na to pytanie. Niestety nie zaglądałem tutaj dość dawno i nie zauważyłem wcześniej tego pytania.
Otóż, platformy tego typu (podobnie jak większość innych typów platform zbudowanych przed rokiem 1945) miały w już tym czasie kłonice usunięte na zarządzenie MK.
Oznaczenie serii tych platform nie uległo jednak zmianie, ponieważ wagony te wciąż miały gniazda do kłonic, a tylko to, czy wagon miał gniazda do wkładania kłonic (a nie same kłonice!) decydowało o oznaczeniu serii.
Czy można znać powód usunięcia kłonic z platform?
 

robertmuszka

Znany użytkownik
FREMO Polska
H0e
Reakcje
4.398 174 19
Fajnie by było, bo chyba nie wszyscy sie załapali, a ceny modeli z drugiej reki były juz nawet po 850 złoty na portalach.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
762 35 5

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
To może ja odpowiem na to pytanie. Niestety nie zaglądałem tutaj dość dawno i nie zauważyłem wcześniej tego pytania.
Otóż, platformy tego typu (podobnie jak większość innych typów platform zbudowanych przed rokiem 1945) miały w już tym czasie kłonice usunięte na zarządzenie MK.
Oznaczenie serii tych platform nie uległo jednak zmianie, ponieważ wagony te wciąż miały gniazda do kłonic, a tylko to, czy wagon miał gniazda do wkładania kłonic (a nie same kłonice!) decydowało o oznaczeniu serii.
Czy pomimo zarządzenia Ministra Komunikacji mogło się zdarzyć, że we wczesnej epoce IVa kłonice jeździły umieszczone w uchwytach pod wagonem i pakowano je z powrotem pod wagon po zakończonych rewizjach? Mógłbym wtedy wykonać kłonice z metalu i dociążyłyby one wagon. Przy sprężynujących zderzakach i modelu sprzęgu śrubowego, w jakie wyposażyłem platformę powiększenie jej wagi ma dla mnie ogromne znaczenie.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
To może ja odpowiem na to pytanie. Niestety nie zaglądałem tutaj dość dawno i nie zauważyłem wcześniej tego pytania.
Otóż, platformy tego typu (podobnie jak większość innych typów platform zbudowanych przed rokiem 1945) miały w już tym czasie kłonice usunięte na zarządzenie MK.
Oznaczenie serii tych platform nie uległo jednak zmianie, ponieważ wagony te wciąż miały gniazda do kłonic, a tylko to, czy wagon miał gniazda do wkładania kłonic (a nie same kłonice!) decydowało o oznaczeniu serii.
Czy zarządzenie MK było to związane z dosyć groźnym wykolejeniem związanym ze zgubioną kłonicą? Kojarzę to wydarzenie opisane w jednej z książek (chyba w "Ty2 wojenna lokomotywa..."). Potem były poszukiwania wagonu, z którego wypadła kłonica po całej sieci - bez rezultatu.
 

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
W tej samej książce na 114 stronie kolega @Seb znalazł datowane na 1976 rok zdjęcie składu cystern, gdzie tuż za lokomotywą widać platformę może Ulm, może Stuttgart z jakimiś ładunkiem i kompletem drewnianych kłonic.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 48
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki