• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
262 13 9
z wizualizacji wynika że chłodnia powinna być ok, szkoda że nie ma informacji o wersji 11 ryflowej. A pocztowy to fikcja, nasze 101C czy 304C mają nawet na pierwszy rzut oka inny kształt dachu.
To fakt ,tylko gdyby nikt nie pisał o tym na forum czy na fejsbuniu sprzedaz była by większa. Oczywiście trzeba dzielic sie wiedza ale smutne ze szanownej klienteli nie chce się sięgac do lektury czy w internecie chocby zdjęc nie poprzeglądac ........
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
Tak tylko musiałoby wyjść kilka różnych numerów tych chłodni wtedy to ma sens tak jak w przypadku wagonów krytych 223K/1 z Rivarossi wyszło aż 12 numerów z epoki III/IV.
Krzysztof, o to bym się nie martwił, skoro opracowują nową formę, to w ciągu najbliższych lat zapewne powstanie tyle wariantów numerów z różnych epok, że każdy znajdzie coś dla siebie.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Też bym się cieszył z tych chłodni, jednak jeśli modele będą wyglądały tak, jak na wizualizacjach w katalogu, to obawiam się, że to jednak nie będą modele polskich chłodni, tylko czegoś podobnego.:(
Co do pocztowego, to jest to model wagonu bagażowego, udający pocztowy. W barwach Poczty Polskiej wydawany był już dwukrotnie, za drugim razem oznakowanie było wzorowane na jugosłowiańskich wagonach GOSA i, z tego co widzę, teraz będzie podobnie.
Owszem to są modele chłodni budowanych przez DR. Ale raz jedna z zapowiadanych wersji była kupiona dla PKP, a druga jest identyczna z wczesną wersją któregoś z naszych typów.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
Nie wiemy co zrobi Tillig, ale nie można dzielić skóry na niedźwiedziu w ciemno. Na pewno otrzymali dobrą dokumentację od Pana Krzysztofa.
Podobna sytuacja była z owocarką Rivarossi. Wizualizacja jedno, model drugie, żaluzje były, niezbyt udane, ale były. Kto chciał, mógł kupić profesjonalne-trawione.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 527 30
Co do pocztowego, to jest to model wagonu bagażowego, udający pocztowy.
A na jakiej podstawie takie stwierdzenie? Wagon ma dość wąskie drzwi ładunkowe i nie ma przejść międzywagonowych, co jest charakterystyczne właśnie dla wagonów pocztowych, a nie bagażowych. Ten sam model jest zapowiadany w oznaczeniach Deutschen Bundespost (str. 11 prospektu)
W barwach Poczty Polskiej wydawany był już dwukrotnie,
Tylko, że wcześniej był skrócony, długość w skali 1:100.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.427 23 0
A na jakiej podstawie takie stwierdzenie? Wagon ma dość wąskie drzwi ładunkowe i nie ma przejść międzywagonowych, co jest charakterystyczne właśnie dla wagonów pocztowych, a nie bagażowych. Ten sam model jest zapowiadany w oznaczeniach Deutschen Bundespost (str. 11 prospektu)
Racja!

Tylko, że wcześniej był skrócony, długość w skali 1:100.
Też prawda, wcześniejsze edycje, to był stary Schiht, a to będzie nowy model Tilliga. Tylko, że ma to niewielkie znaczenie w kontekście faktu, że model nie odpowiada żadnemu, eksploatowanemu na PKP, oryginałowi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.892 527 30
Tylko, że ma to niewielkie znaczenie w kontekście faktu, że model nie odpowiada żadnemu, eksploatowanemu na PKP, oryginałowi.
To prawda, dlatego zupełnie mnie ten model nie interesuje, niezależnie od tego, czy skrócony, czy w pełnej długości. I nie jestem w stanie zrozumieć księżycowych cen, jakie osiągają te modele na rynku wtórnym.
 
Reakcje
85 2 0
Duży plus dla firmy Tillig za chłodnie , długo czekałem na te wagony , szkoda ,że wagon pocztowy to wagon fikcyjny . Gdyby ,wydano model polskiego wagonu pocztowego , byłby to prawdziwy hit ,obowiązkowy zakup przez większość z Nas .
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Owszem to są modele chłodni budowanych przez DR. Ale raz jedna z zapowiadanych wersji była kupiona dla PKP, a druga jest identyczna z wczesną wersją któregoś z naszych typów.
O ile dobrze pamiętam to (a wiedzę swą opieram całkowicie na Atlasie Wagonów Towarowych [którego nie mogę znaleźć teraz w domowym bałaganie] pana Pawła Terczyńskiego), chłodnie "gładkie" będą identyczne z naszym typem lodowni 4L (unifikacja UIC), którego na przełomie lat 50 i 60 wyprodukowano 397 sztuk, a ze względu na słabszą izolację, zostały wycofane do przewozu tłuszczów po pojawieniu się nowszego typu z lepszą izolacją (202Lc).
Pierwsze wagony 202Lc były wyprodukowane w Dessau o ile dobrze pamiętam jako typ 501L, w ilości chyba 30 czy 50 sztuk. Nie mogę sobie teraz natomiast przypomnieć czy to myśmy produkowali 202L na eksport czy też nie. Wagon z sześcioma ryflami (czyli z początku produkcji ZNTK Ostrów) posiada w swoich zbiorach KSK Wrocław, tu pewnie Kolega Ryszard będzie w stanie więcej o nim powiedzieć (obecnie to kryty 211K przebudowany do przesyłek kurierskich tzw wagon kursowy)
http://wolf.ict.pwr.wroc.pl/ksk/galeria/211K/211K.php
zadziwia mnie jedynie zapowiedź gładkiego 4L w epoce IV, a 202Lc w epoce III. Szczerze mówiąc powinno być na odwrót, bo wagony 4L wykonywały w epoce III bardziej eksponowane zadania, a 202Lc o III epokę się w zasadzie otarły, główny ich czas to jednak IVa, IVb i w mniejszym stopniu IVc, oraz schyłkowo epoka V.

Jeżeli Tillig się przyłoży to wchodzi na poważnie na rynek polskich modeli H0, w przeciwieństwie do Roco...
Kiedyś Roco było symbolem jakości na polskim rynku, jedyną w zasadzie firmą która robiła modele PKP (co z tego że przemalowanki współużytkowanego taboru niemieckiego, ale najbardziej zgodne). To był wyznacznik jakości, obiekt westchnień i marzeń większości z nas. A obecnie po przejrzeniu katalogu nowości 2020 stwierdzam, że Roco w zasadzie poddało walkowerem polski rynek firmie PIKO. Chciało by się rzec (parafrazując): "miałeś ROCO złoty róg, ostał ci się ino sznur"
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Teraz po dokładniejszym przyjrzeniu się macie racje- to znów przemalowanka na szczęscie nie tak ordynarna jak poczta ale inne zakończenie dachu, inny dół pudła. A może to ma być 201L których 10 sztuk było? Jedyne zdjęcie jakie znam jest w AWT P. Terczyńskiego a książeczkę tą gdzieś posiałem...
 
Ostatnio edytowane:

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
A może to ma być 201L których 10 sztuk było? Jedyne zdjęcie jakie znam jest w AWT P. Terczyńskiego a książeczkę tą gdzieś posiałem...
Wagon 201L podobnie jak i 4L miały poszycie ścian bocznych zakrywające ostoję. Ponadto wagon typu 201L nie posiadał pomostów na ścianach szczytowych, wentylatorów dachowych, drzwi ładunkowych do lodu, ani hamulca ręcznego.
Wagon 201L 01.jpg

Taki model wagonu 201L popełniłem jakieś 2 lata temu. Nie wiem czy mogę wstawić tu zdjęcie oryginału. Model jest w miarę zgodny z oryginałem.
 
Ostatnio edytowane:

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
756 35 5
Jeżeli Tillig się przyłoży to wchodzi na poważnie na rynek polskich modeli H0, w przeciwieństwie do Roco...
Kiedyś Roco było symbolem jakości na polskim rynku, jedyną w zasadzie firmą która robiła modele PKP (co z tego że przemalowanki współużytkowanego taboru niemieckiego, ale najbardziej zgodne). To był wyznacznik jakości, obiekt westchnień i marzeń większości z nas. A obecnie po przejrzeniu katalogu nowości 2020 stwierdzam, że Roco w zasadzie poddało walkowerem polski rynek firmie PIKO. Chciało by się rzec (parafrazując): "miałeś ROCO złoty róg, ostał ci się ino sznur"
Roco od dłuższego czasu nie pokazywało nic ciekawego na polski rynek, podczas gdy inni robili modele zgodne z tym co jeździło po polskich szlakach, oni dalej bawili się w przemalowanki. Efekt jest taki, że cały czas słyszy się o kłopotach finansowych tej firmy, a szkoda-możliwości mieli-chociażby zrobić nasze Husarze w barwach na Euro2012, czy aktualnie Niepodległą. Ze trzy,cztery lata temu mogli zalać rynek gagarami. Ostatnia ich nadzieja we wznowieniach węglarek eanos i eaos, żeby coś na polskim rynku zdziałać. No i parowozy jeszcze temat otwarty dla nich. Ale zapewne kiepska sprzedaż dwóch ostatnich gagarinów w jakiś sposób ustawiła ich poltykę na polski rynek
 

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.963 8 0
z wizualizacji wynika że chłodnia powinna być ok, szkoda że nie ma informacji o wersji 11 ryflowej ...
Otrzymali rysunki, więc zakładam, że nie "skoncili" ... ;)

Pierwsze wagony 202Lc były wyprodukowane w Dessau o ile dobrze pamiętam jako typ 501L, w ilości chyba 30 czy 50 sztuk. Nie mogę sobie teraz natomiast przypomnieć czy to myśmy produkowali 202L na eksport czy też nie.
202Lc nigdy nie były produkowane przez Dessau, a chłodnie eksportowe to 5L i 5L/2.
 
Ostatnio edytowane:

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.963 8 0

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.796 37 1
Atlas Wagonów Towarowych - P.Terczyński, strona 167 : Chłodnie:
"N501L Dessau lata produkcji 1960-1961 sztuk 30
202L ZNTK Ostrów Wlkp 1961-1963 sztuk 944
202L/1 ZNTK Ostów Wlkp 1963-1966 sztuk 740
2020Lc ZNTK Ostów Wlkp 1966-1977 sztuk 5932"
konstrukcyjnie wagony te miały te sama parametry i "wygląd"
"w trakcie produkcji zewnętrzne gładkie poszycie pudła już w początkowym okresie produkcji zastąpiono poszycie z blach z 6 a następnie z 14 ryflami"
"różnice między typami polegały na np. przystosowaniu do kursowania z prędkością 120 km/h albo przystosowaniu czołownicy do zabudowy sprzęgu samoczynnego"
były to wagony o wymogach i parametrach określonych UIC w ówczesnych okresie, więc dlatego też ich wygląd był bardzo zbliżony do wagonów budowanych w innych państwach.
w latach 80tych ok 3000 wagonów przebudowano na wagony kryte typu 211K
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
Teraz po dokładniejszym przyjrzeniu się macie racje- to znów przemalowanka na szczęscie nie tak ordynarna jak poczta ale inne zakończenie dachu, inny dół pudła. A może to ma być 201L których 10 sztuk było? Jedyne zdjęcie jakie znam jest w AWT P. Terczyńskiego a książeczkę tą gdzieś posiałem...
Spokojnie. Na razie są to tylko projekty CAD, i to chyba mające w ogóle reklamować projekt, bo nawet nie ma naniesionych żadnych napisów. A wiemy porównawczo jaką wagę możemy przywiązywać do wizualizacji Roco. Może ten gładki to właśnie import z DR? Ogólnie projekt jest pod nadzorem i nie powinien zostać spartaczony. Zwróćcie uwagę, że zapowiedziane są aż dwa wagony PKP, a żaden DR. Więc może to świadczyć, że Tillig z jednej strony dozuje napięcie, ale też, że docenia potencjał PKP.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 41
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki