• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
  • Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne od godziny 22 w dniu 11 lutego 2025 do godzin popołudniowych 12 lutego 2025. Będziemy prowadzili prace administracyjne na serwerze. Pozdrawiamy Administracja.

INFO Nowości PKP 2018

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Spędziłem trochę czasu na poszukiwaniu w internecie jakiejś dokumentacji w postaci zdjęć lub filmów z wagonami Kronochem ale jest z tym niestety bardzo słabo :( Czy któryś z kolegów ma takie materiały i mógłby się podzielić na forum? Chciałbym mieć pewność, że moje wagony ciągnie właściwa lokomotywa.
 

CzarnyKotRudy

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
Pozwolę włączyć się do dyskusji. Wagony Kronochem były (i wciąż są widywane, tylko w nowym malowaniu) m.in. w składzie pociągów towarowych łączących Szczecinek (gdzie znajdują się zakłady Kronospan, które odbierają "zawartość" wagonów) ze stacją Police Chemia, położoną przy ZCh Police, które nadają ładunek. Co zaś tyczy się obsługi trakcyjnej tych pociągów to mamy do wyboru szczecineckie ST44/SM42 prowadzące pociąg do Runowa Pom. (w późniejszym okresie do Stargardu lub Szczecina Portu Centralnego) i dalej na ET22 w pojedynczej/podwójnej trakcji lub ET22 na całym przebiegu "pod drutem", w wariancie trasy przez Białogard (jak to zdaje się ma miejsce obecnie). Sporadycznie na odcinku od Szczecina do Polic udało mi się zaobserwować ten pociąg prowadzony przez ET41/42. Mam nadzieje, że pomogłem :)
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Super! Akurat coś z SM42 i ST44 się u mnie znajdzie :) Natomiast wracając do Ludmiły East-West, to mam rozumieć, że tych wagonów nie ciągnęła?
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
424 22 4
A ta lokomotywa to w jakichś nowych barwach PKP?
W PKP nie, ale DB Schenker jest firmą działającą w Polsce i takie polskie oznaczenia ta lokomotywa posiada. Cóż logo na lokomotywie takie jakoś mało polskie niemniej jest to niewątpliwie lokomotywa z oznaczeniami polskimi poza wspomnianym logiem DB.
Mój szwagier pracuje w firmie spedycyjnej cystern znajdującej na byłym terenie byłych Zakładów Chemicznych "Blachownia". Na początku był to oddział zakładowy, potem spółka SPEDKOL, potem Spedkol PCC, potem jakieś tam Deutsche Bahn a obecnie chyba jeszcze właśnie DB Schenker ;-)
 

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
W tym temacie poruszamy nie tylko nowości spod znaczka PKP, ale również innych przewoźników operujących na polskich torach. Tak więc ta lokomotywa jak najbardziej. Ostatnio w Gdańsku robiłem zdjęcia jej siostrze.

Poza tym miała być wydana przez Trixa w 2017 roku. Wedle katalogu model tej lokomotywy przewidziany był do utworzenia składu z polsko niemieckimi platformami które można jeszcze nabyć w sklepach .

Można zajrzeć do katalogu ogólnego Trixa na rok 2017 strony 102/103
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Phantomiusz

Aktywny użytkownik
Reakcje
7 0 0
Tak.

Jak zobaczysz w niemczech lokomotywę z logiem PKP Cargo, to powiesz "takie niemieckie oznaczenia ta lokomotywa posiada"?
Phantomiusz, drugi wynalazek.
Ja p...olę. Co tu się pisze.

Tylko, że krajem w którym jest zarejestrowana ta lokomotywa jest Polska. Firma DB Cargo Polska wcześniej DB Schenker Rail Polska również jest zarejestrowana w Polsce. Czyli lokomotywa jest nie jest przygodnie na polskich torach tak jak wspomniane przez Ciebie PKP Cargo w niemczech. Równie dobrze można by stwierdzić, że obecnie nie ma lokomotyw PKP, tylko spółek i spółeczek.


https://pl.wikipedia.org/wiki/DB_Cargo_Polska
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 49
Tabor 315
Tabor 35

Podobne wątki