Panie Krzysztofie, a można mniej zagadkowo? Ja to rozumiem pańską odpowiedź tak, że model ma oznaczenia PKP, a prawdziwy wagon istniał, ale nie na stanie PKP ale innego zarządu kolei i w innym oznaczeniu. Tak?
Chodzi o to, że model ten symuluje (jest bardzo podobny, z ogólnej konstrukcji) do węglarek używanych w Polsce na PKP, z pierwszych partii produkcyjnych typu 401W, 401Wa, 401Wb. ma na boku troje dwudzielnych drzwi i oczywiście odchylaną klapę czołową, czyli nadaje się do rozładunku i bocznego jak i czołowego. Chodzi o takie specjalne urządzenia wyładowcze, które obracają wagon. Dlatego jest też oznaczony Eas, a nie Eaos.
Jak wspomniałem, zarys, parametry i wymiary są podobne, jednak jest to typowy wagon używany na kolejach NRD. Jednak podobieństwo jest takie, że jako kogoś nie razi, to wagon nadaje się do tego, by imitować polski wagon. To coś w stylu jak wagon osobowy 120A i Halberstadt, wypuszczony kiedyś przez Tilliga.