• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

kofacela

Aktywny użytkownik
Reakcje
186 0 1
Panie Krzysztofie, a można mniej zagadkowo? :) Ja to rozumiem pańską odpowiedź tak, że model ma oznaczenia PKP, a prawdziwy wagon istniał, ale nie na stanie PKP ale innego zarządu kolei i w innym oznaczeniu. Tak?
Oj, było o tym nie raz, kiedy to PIKO wydawało ten model w malowaniu PKP, z innym numerem, także OPW.
Chodzi o to, że model ten symuluje (jest bardzo podobny, z ogólnej konstrukcji) do węglarek używanych w Polsce na PKP, z pierwszych partii produkcyjnych typu 401W, 401Wa, 401Wb. ma na boku troje dwudzielnych drzwi i oczywiście odchylaną klapę czołową, czyli nadaje się do rozładunku i bocznego jak i czołowego. Chodzi o takie specjalne urządzenia wyładowcze, które obracają wagon. Dlatego jest też oznaczony Eas, a nie Eaos.
Jak wspomniałem, zarys, parametry i wymiary są podobne, jednak jest to typowy wagon używany na kolejach NRD. Jednak podobieństwo jest takie, że jako kogoś nie razi, to wagon nadaje się do tego, by imitować polski wagon. To coś w stylu jak wagon osobowy 120A i Halberstadt, wypuszczony kiedyś przez Tilliga.
 

Krzychu 126

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Znam datę naprawy na tym modelu. Napis jest następujący:
4 REV OW 29.10.82
A sam "model"... rzeczywiście jest zabawką, ale nie aż tak fikcyjną, jak mogłoby się wydawać. :)
Pytanie czy ten wagon z taką datą rewizji mógł przetrwać do tych lat 80tych bez znacznych zmian które wpłynęłyby na jego wygląd ?

Zakładam że model ma odwzorowywać 401W.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
789 87 8
....
Jak wspomniałem, zarys, parametry i wymiary są podobne, jednak jest to typowy wagon używany na kolejach NRD. Jednak podobieństwo jest takie, że jako kogoś nie razi, to wagon nadaje się do tego, by imitować polski wagon. To coś w stylu jak wagon osobowy 120A i Halberstadt, wypuszczony kiedyś przez Tilliga.
Czyli PIKO poszlo na skroty, ale nie windujac ceny. Dla purystow to za malo w linii Hobby do zaakceptowania.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99
[DOUBLEPOST=1472552450][/DOUBLEPOST]ROCO 56229 - PKP wagon towarowy kryty .Gklm (Kdt), ep.IV
http://makieta.pl/wagony-towarowe-h0/7275-roco-56229-pkp-wagon-towarowy-kryty-epiv-skala-h0.html
To chyba ma być w linii "hobby" bo widzę, że wagon nie ma oznaczeń na ramie. Ale za tą kase i tak warto kupić. Mi po upuście w ulubionym sklepie wyszło 61zł.
[DOUBLEPOST=1472621753,1472621344][/DOUBLEPOST]
To coś w stylu jak wagon osobowy 120A i Halberstadt, wypuszczony kiedyś przez Tilliga.
Rozumiem, że ten wagon, to coś podobnego w sensie "fikcji"?:

Wagon towarowy platforma typ U-zx

Skala: H0 Piko 58726

Szukałem takiego wagonu w necie (prawdziwego), ale nie znalazłem.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.801 37 1
Szukałem takiego wagonu w necie (prawdziwego), ale nie znalazłem.
Niestety wielu rzeczy które kiedyś były w niecie nie ma !!
takich platform na P{KP były kiedyś tysiące, ale zniknęły przed erą internetu niestety... choć pojedyncze sztuki często mocno poprzerabiane można było jeszcze w latach 90tych nich spotkać w lokomotywowniach jako wagony techniczno-gospodarcze.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.906 527 30
Jak wspomniałem, zarys, parametry i wymiary są podobne, jednak jest to typowy wagon używany na kolejach NRD. Jednak podobieństwo jest takie, że jako kogoś nie razi, to wagon nadaje się do tego, by imitować polski wagon. To coś w stylu jak wagon osobowy 120A i Halberstadt, wypuszczony kiedyś przez Tilliga.
Raczej jak przedziałowy Halberstadt wypuszczony kiedyś przez Tilliga jako polski prototypowy Z2 typu 127A. 120A jest krótszy i model Tilliga jest za długi, chociaż poza tym faktycznie nieźle udaje naszą "bonanzę".
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Garstka informacji, także o dwóch wznowieniach, znów z profilu Lokomotyw
Od jutra (1.09.) popołudniu rozpoczęcie sprzedaży wielu oczekiwanych nowości:
ROCO 56229 Wagon kryty Kdt PKP ep.IVa (na zdjęciu)
PIKO 96302 Lok. spalinowa SU45-079 Przewozy Regionalne ep.VI;
PIKO 58725 Węglarka Eas-x PKP ep.IV;
Wznowienia:
PIKO 96300 Lok. spalinowa SP45-204 ep.V;
TILLIG 74747 Wagon restauracyjny PKP InterCity ep.VI;
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99
Garstka informacji, także o dwóch wznowieniach, znów z profilu Lokomotyw:

"ROCO 56229 Wagon kryty Kdt PKP ep.IVa (na zdjęciu)"
...może i IVa, ale moim zdaniem nie oznacza to, że w takim stanie nie trwał i w epoce IVb. Moim zdaniem wagon ten równie dobrze może być uznany jako i IVb. Zresztą i tak ma niepełne oznaczenia.

Tu wagon prawdziwy (odpowiednik tego modelu), który uchował się do 1993 roku: http://www.wmtmk.pl/forum/download.php?id=1960&sid=0dd8d5e95403660a5c601adf372dce31 - widać oznaczenie Gklm (Kdt). Czyli "teoretycznie" musiał w takim oznaczeniu przetrwać całą epoke IV (a/b/c) :)

Co prawda autor tego zdjęcia napisał na tamtym forum, że (cytat):

1.Wagon towarowy 2 - osiowy
numer 27511128167-9
GKlm (Kdt) (budowy niemieckiej Zakłady BAUTZEN)
Rewizja 02.09.1970 r. ZNTK Ostrów Wielkopolski
Napr.średnia 02.1975 r. Napr.główna 1979 r.
ładowność 9060 kg.
Wł.COSSUiE


Czyli teoretycznie epoka IVa, ale piszę o fakcie dotrwania tego wagonu w tych oznaczeniach do epoki V (zdjęcie zrobione w dniu 16.01.1993 r.), a więc i możliwości użytkowania go na makiecie obsadzonej w realiach epok późnijszych niż IVa.

Dlatego myślę, że wagonem tym winni zainteresować się także miłośnicy epoki IVb i IVc.
Jego cena też jest atrakcyjna.

źródło: http://www.wmtmk.pl/forum/viewtopic.php?t=801
 
Ostatnio edytowane:

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
486 5 3
Nie ma co dorabiać historii. Dotrwanie a eksploatacja wagonu to dwie różne sprawy.
Wagon oznakowany jest zgodnie z realiami epoki IVa, więc w tejże epoce winien być użytkowany z ewentulnym uwzględnieniem początku epoki IVb, do czasu upływu terminu kolejnej naprawy lub rzeczywistego momentu wycofania z ekspolatacji handlowej.
Na makiecie w późniejszej epoce, co najwyżej można ten wagon postawić w najdalszym zapuszczonym kącie stacji lub na bocznicy (jako magazyn/schronisko/etc.).
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.722 443 99

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
...

Tu wagon prawdziwy (odpowiednik tego modelu), który uchował się do 1993 roku: http://www.wmtmk.pl/forum/download.php?id=1960&sid=0dd8d5e95403660a5c601adf372dce31 - widać oznaczenie Gklm (Kdt). Czyli "teoretycznie" musiał w takim oznaczeniu przetrwać całą epoke IV (a/b/c) :)

Co prawda autor tego zdjęcia napisał na tamtym forum, że (cytat):

1.

Czyli teoretycznie epoka IVa, ale piszę o fakcie dotrwania tego wagonu w tych oznaczeniach do epoki V (zdjęcie zrobione w dniu 16.01.1993 r.), a więc i możliwości użytkowania go na makiecie obsadzonej w realiach epok późnijszych niż IVa.



źródło: http://www.wmtmk.pl/forum/viewtopic.php?t=801
Czasami mam wrażenie, że kolega to młodszy brat użytkownika jafrap?(n)
Przetrwał, bo o ile pamiętam tamten wątek, to wagon ten stał kupę lat w wojskowym ''małpim gaju'', albo innej strzelnicy w otoczeniu nie mniej ciekawych rarytasów, jak 4oś. węglarki amerykańskiej i torów PKP nie widział!
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.052 275 41
...może i IVa, ale moim zdaniem nie oznacza to, że w takim stanie nie trwał i w epoce IVb. Moim zdaniem wagon ten równie dobrze może być uznany jako i IVb. Zresztą i tak ma niepełne oznaczenia .
Wagon ma ABSOLUTNIE PEŁNE OZNACZENIA W EPOCE IVa.

...Tu wagon prawdziwy (odpowiednik tego modelu), który uchował się do 1993 roku: http://www.wmtmk.pl/forum/download.php?id=1960&sid=0dd8d5e95403660a5c601adf372dce31 - widać oznaczenie Gklm (Kdt). Czyli "teoretycznie" musiał w takim oznaczeniu przetrwać całą epoke IV (a/b/c) :)
Wagon NIE PRZETRWAŁ NA SIECI PKP EPOKI IVb ( 1975-1979 ) o czym świadczy zachowany kod literowy : ( Kdt )
Z poniższych danych wynika jasno że NAPRAWY ŚREDNIEJ W LUTYM 1975 JUŻ NIE WYKONANO pozbywając się tego klasycznego Munchen'a - [ G(h) Kassel-Munchen-Karlsruhe ]
na rzecz wojska.
Co więcej wagony tego typu zostały wycofane z sieci PKP nagłą decyzją na początku 1977 .
Akcja holokaustu tych wagonów trwała do końca 1979. ( za K.Koj )
Wraz z ich zanikiem oraz zanikiem w latach 1976-1979 kilku serii przedwojennych parowozów : Ty5,Ok1,Pm2,Ty4,Pt31,Tr203 na początku 1980r wraz z nastaniem epoki IVc zmienił się istotnie pejzaż taboru PKP.

...
1.Wagon towarowy 2 - osiowy
numer 27511128167-9
GKlm (Kdt) (budowy niemieckiej Zakłady BAUTZEN)
Rewizja 02.09.1970 r. ZNTK Ostrów Wielkopolski
Napr.średnia 02.1975 r. Napr.główna 1979 r.
ładowność 9060 kg.
Wł.COSSUiE
Czyli teoretycznie epoka IVa, ale piszę o fakcie dotrwania tego wagonu w tych oznaczeniach do epoki V (zdjęcie zrobione w dniu 16.01.1993 r.), a więc i możliwości użytkowania go na makiecie obsadzonej w realiach epok późnijszych niż IVa.
Owszem mamy tu miłą niespodziankę w postaci dokumentacji fotograficznej aż z 1993r i możemy go gdzieś na zarośniętym torze na makiecie z całym szacunkiem* postawić.
Podobny wagon dotrwał do co najmniej 2010 w Podborach Skawińskich.
Wracając do modelu Roco...
Aż 2.5mm za duża wysokość ścian czynią go modelem KARYKATURALNYM.
Szczególnie DRASTYCZNIE KARYKATURALNIE wyglądają drzwi boczne .
Model jest nie do przyjęcia dla fana tej konstrukcji i pejzażu jaki te wagony czyniły.
A był to podstawowy element pejzażu kolei KPEV,PKP, DRG, DB , DR .

Tak podstawowy wagon aż dla kilku epok Ib , IIa , IIb, IIIa, IIIb, IIIc, IVa miał pecha do opracowań w modelu ,ponieważ także Fleischmann wykonał go karykaturalnie
- tu mamy do czynienia z zbyt krótką długością ścian pudła i wraz z nimi długością drzwi bocznych. Choć w przypadku "wykonania" Fleischmanna mniej się to rzuca w oczy.

Wykonanie Marklina ( choć to inny Bauart : Hannover- Stettin ) jest kolejnym nieporozumieniem - karykaturalne wielkości budek hamulcowych, maźnic,skali deskowania.

Poprawnie został w.w Bauart ( Hannover-Stettin ) wykonany przez...Piko jeśli chodzi o wymiary konstrukcji.

Dopiero Brawa ostatecznie się uporała się z tym kultowym wagonem.
Z infa jakie uzyskałem warszawski Loko-Model planuje w przyszłości Limitowane Edycje tych wagonów w oznaczeniu PKP właśnie wykonane przez Brawę.
Zapowiedzią tych edycji jest premiera w zeszłym tygodniu wagonu ex Oppeln PKP Brawa.
 
Ostatnio edytowane:

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
300 35 1
. W sumie nic nowego (Gbs-x i dwie węglarki Eanos).
Zawsze to coś, jedna lokomotywa uciągnie dużo wagonów, a na razie to chyba więcej lokomotyw się pojawia niż wagonów towarowych a współczynnik powinien być 1:20 co najmniej. Chyba ze ktoś lubi pociągi zdawcze, ale to tylko do lat 90 (epoka Va), dziś tylko prawie same długie składy z węglem lub kamieniem (epoka VI), choć czasem widzę jedna lokomotywę spalinową z jednym wagonem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 48
Tabor 18
Tabor 209

Podobne wątki