• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Wracając do modelu Husarza w okleinie reklamowej T-mobile.
[...] pierwszy raz widzę, by w modelu firmy Roco była instrukcja w naszym języku. A tutaj dodano dodatkową karteczkę specjalnie
W ST44-650 też takowa instrukcja jest załączona ;)
[DOUBLEPOST=1468789490][/DOUBLEPOST]
W modelu drzwi są za wąskie o ok 1,7 mm (140mm w oryginale). Niestety psuje to trochę proporcje sylwetki wagonu.
Myślę, że dla domowego zacisza i za taką cenę można to wybaczyć producentowi ;)
 

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Myślę, że dla domowego zacisza i za taką cenę można to wybaczyć producentowi ;)
Oczywiście każdy zrobi jak zechce. Ja opisałem tu tą różnicę tylko dlatego, że sam miałem kilka takich wagonów oryginalnie niemieckich, które parę lat temu przerobiłem na 23K PKP.
Miałem też 2 wagony w wersji ze ścianami ze sklejki od Piotra B-32. Sam robiłem do nich ryfle na dachu. Wtedy jeszcze nie wiedziałem o tej różnicy w szerokości drzwi. Byłem bardzo dumny z tych wagonów dopóki coś mnie nie podkusiło żeby zmierzyć te nieszczęsne drzwi.
Wagony sprzedałem i za środki z ich sprzedaży kupiłem wagony z firmy EFC Loko w tym jeden 23K.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.797 15 0
Porównuję sobie zgniłozielone ST44 i oprócz pomalowanych wycieraczek w ST44-650 zauważyłem, że ten egzemplarz (podobnie jak ST44-003, 008, 013 i 985) pozbawiony jest uchwytów pomiędzy oknami czołowymi.
Ktoś może mi potwierdzić, że uchwyty te montowali podczas demontażu srebrnych listw?
ST44-1103 po odbudowie, nie posiada ich do dziś.
20160719_214951.jpg
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.705 443 99
Porównuję sobie zgniłozielone ST44 i oprócz pomalowanych wycieraczek w ST44-650 zauważyłem, że ten egzemplarz (podobnie jak ST44-003, 008, 013 i 985) pozbawiony jest uchwytów pomiędzy oknami czołowymi.
Ktoś może mi potwierdzić, że uchwyty te montowali podczas demontażu srebrnych listw?
ST44-1103 po odbudowie, nie posiada ich do dziś.
Zobacz załącznik 404688
Tak. Było o tym w książce o ST44. Uchwyty te zaczęto montować po wypadku pracownika w jednej z lokomotywowni. Nie miał się czgo złapać i spadł z pomostu. Nie na wszystkich egzemplarzach były te między oknami.
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
105 1 0
Jednak jest już coś z gatunku "Nowości 2017" - jak na swoim FB informuje Lokomotyw, AMC przesunął jesienne zestawy Tillig'a na 2017 rok.
Ech, ulga dla portfela, ale z drugiej strony nie mogłem się doczekać beczek...
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Jednak jest już coś z gatunku "Nowości 2017" - jak na swoim FB informuje Lokomotyw, AMC przesunął jesienne zestawy Tillig'a na 2017 rok.
Ech, ulga dla portfela, ale z drugiej strony nie mogłem się doczekać beczek...
Podejrzewam że jedną z przyczyn jest mniejsza sprzedaż dotychczasowych wypustów od zakładanej.To z kolei jest spowodowane stanem portfela i panowaniem nad emocjami.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 121 22
W ostatnich latach duża ilość modeli na rynku w połączeniu jeszcze z różną jakością i ceną poszczególnych modeli powoduje, że klienci dokonują wyborów, a nie kupują wszystkiego jak leci. To już nie te czasy.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.797 15 0
Na facebookowym fanpage Sk Model można znaleźć pierwsze zdjęcia 23K od Rivarossi.
Trochę uzupełnię informację

Rivarossi HRS6386
02 51 1486 803-4 Ggs (Kddet)
Rev. 30.12.73
Rivarossi HRS6386.jpg

---

Rivarossi HRS6387
22 51 1486 972-3 Ggs
Rev. 25.10.76
Rivarossi HRS6387.jpg

---

Rivarossi HRS6388
22 51 1487 023-4 Ggs-t
Rev. 20.8.79
Rivarossi HRS6388.jpg

---

Rivarossi HRS6389
01 51 1439 007-1 Gkks-tx
Rev. 20.12.81
Rivarossi HRS6389.jpg

https://www.facebook.com/skmodel.gdansk/posts/761701703932274

Nie wiem czy dobrze wpisałem daty rewizji, jak źle to poprawcie mnie :)
Swoją drogą, to liczyłem na coś z końca lat 80-tych.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.705 443 99
Super że się wykluwa, bo mam zamówione te 3 ostatnie z rewizjami na 76, 79 i 81 :) Te wagony to jedne z tych modeli z oznaczeniem PKP, których grzech nie kupić jeśli ktoś zbiera tą epokę.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
3.045 275 41
Swoją drogą, to liczyłem na coś z końca lat 80-tych.
Przecież pierwsza i druga edycja tego wagonu- które wyszły jednocześnie -miały obie identyczną rewizję z końca lat 80 , z lipca 1989 - więc koniuszek epoki IVc. ( 1980-1990 )

Teraz mamy jeden z początku IVc ( 1981 ) to już razem będą 3 w epoce IVc. I dwa z epoki IVb ( 1975-1979 ) i jeden z IVa ( 1970-1974 ).

Następne, przynajmniej ze dwa numery , powinny się ukazać w epoce IIIc.
Następnie dwa z kolei w epoce IVa , jeden w IVb i jeden ze środka IVc.

Mielibyśmy wtedy zadowolonych sympatyków lat 80-dziesiątych epoki IVc - 4 wagony - która jest jeszcze stosunkowa najczęczęściej zapamiętana z okresu PKP -PRL.

Oraz satysfakcję tych których nie kręci "li-tylko" epoka - i typowy dla niej pejzaż konstrukcji - co jest słusznym założeniem.
Ale wychodzą raczej z klasycznego założenia Rozkwitu Ilościowego Konstrukcji...

A ten Ilościowy rozkwit czyli wszechobecność , nasycenie na PKP danej architektury konstrukcji w przypadku tego wagonu
- przypada na koniec epoki IIIc oraz epokę IVa i IVb i początek IVc. ( c.1965-c.1985 )
Koniec lat 80-siątych to niestety już zdecydowanie zmniejszony ilostan i całkowity zanik sympatycznych dwuosiowych "drewniaczków" a w raz z ich zanikiem...
Ostateczny zanik na PKP dwuosiowych wagonów krytych z drewnianym oszalowaniem - tak podstawowy, decydujący ! dla spektrum architektury wagonowej okresu Klasycznej Kolei.
A w raz z nim - Niemalże całkowity zanik klasycznego pejzażu drewnianej wagonowej architektury...na placu boju pozostał tylko 4 -osiowy Gags
 
Ostatnio edytowane:

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.705 443 99
Oraz satysfakcję tych których nie kręci "li-tylko" epoka - i typowy dla niej pejzaż konstrukcji - co jest słusznym założeniem.
Ale wychodzą raczej z klasycznego założenia Rozkwitu Ilościowego Konstrukcji...
Coś w tym jest. Nie wiem dlaczego ale dla mnie taka rasowa kolej skończyła się z końcem lat 80 - epoki IVc (dla mnie do maja/czerwca 1989), choć najbardziej lubię epokę IVb (1974-1980):
Szczyt przewozowy PKP 1977/1978. Budowa Centralnej Magistrali Kolejowej. Okres intensywnej elektryfikacji linii kolejowych. Budowa pierwszych wagonów pasażerskich polskie konstrukcji według standardu UIC-Z2 (1980).
/ze strony http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=Polskie+epoki+modelarskie+NEM+825PL /

Epoki 'żółtych czół' już nie uznaję, choć miało się wtedy 'naście' lat :).
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.406 137 19
To chyba najzwyklejszy wagon serii Gbs. Jedzie doczepiony do składu 5 wagonów piętrowych serii Bdhpun, prowadzonych lokomotywą serii ET22 w malowaniu z żółtym czołem. Zastanawiam się na jakiej stacji był kręcony ten film (ujęcie z Bohunami)? Stacja Katowice? Pociąg relacji Rybnik - Katowice? Wagon towarowy znalazł się w tym składzie zapewne przypadkowo i tylko jednorazowo - nie mniej motyw na makietę ciekawy. Dla chętnych powyższy film:

 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 38
Tabor 18
Tabor 209

Podobne wątki