110A (ani
110Aa) w oznaczeniach z epoki IIIc niestety nie było, chociaż... niewiele brakowało
.
No, jeśli parę lat to niewiele...
Wagon 51 51 59-80 008-2 (taki miał kiedyś numer, później zmieniony na
50 51 59-40 063-3), czyli jeden z pierwszych 110Aa, został zbudowany w roku 1971 z nr fabrycznym 13982
A skoro o Herisach mowa - prototyp modelu, który widziałem na Targach w ubiegłym roku odpowiada raczej wagonom 111A młodszej daty (prosta dolna krawędź pudła, 3 stopnie wejściowe), natomiast 110A i 113A mają zaokrągloną ową krawędź oraz dwa stopnie wejściowe, więc barowy może się różnić tymi detalami od pierwowzoru, no ale taka natura produkcji wielkoseryjnej... Zawsze lepsze to, niż ten pocztowy Tilliga lub kolejna przemalowanka Y/B 1 klasy, których u nas nie było.