• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2014

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0
#1
Roco opublikowało kilka nowości na 2014 rok. Oto one:

1. Wagon bagażowy ex Pwi-29 der DRG
179025.jpg

2. Bromberg w nowym malowaniu
224479.jpg

3. Set trzech samowyładowczych PTK (dawne formy Kleina)
224760.jpg

4. Kolejny zestaw talbotów PKP Cargo
224801.jpg

5. Wagon restauracyjny do składu BWE
224825.jpg
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#2
w bagażowym opis i wizualizacja nie pasują do podanej epoki; ciekawe czy będą uzupełniać tegoroczne wypusty (boczniaki) czy może donnery sprzed kilku lat w epoce IVa.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 5 3
#6
w bagażowym opis i wizualizacja nie pasują do podanej epoki; ciekawe czy będą uzupełniać tegoroczne wypusty (boczniaki) czy może donnery sprzed kilku lat w epoce IVa.
Seria i numer inwentarzowy wagonu, daty rewizji i ważenia, przydział i numer katalogowy wybitnie świadczą, iż jest to uzupełnienie do tegorocznego wypustu boczniaków. Ale co fizycznie z tego wyjdzie, to już tylko samo Roco wie.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.935 119 22
#7
Należy zwrócić uwagę, iż Roco na ten moment nie wskazuje w nowościach na 2014 rok żadnego następnego modelu ST44, mimo iż miał niby być w malowaniu PKP CARGO kremowo-czerwonym. Nie widzę także lokomotywy spalinowej S200 prywatnego przewoźnika.
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#8
Dobrze że w ogóle się pojawi. Brakowało wagonu bagażowego konstrukcji ujednoliconej, teraz trzeba cierpliwie czekać na resztę pasujących do niego wagonów.
A z innej strony- czy ktoś może napisać jaka jest relacja na wagonie pocztowym Roco 64448 (tegoroczny wypust)? Wg mnie wygląda na Bydgoszcz-Poznań ale chcę się upewnić, żeby odpowiednio sobie zaplanować skład i w związku z tym tego- i przyszłoroczne zakupy;)
pozdrawiam
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#11
Świetnie Panowie, bardzo dziękuję:). Pytanie jeszcze jedno- jak w tamtych latach wyglądała obsługa trakcyjna na odcinku Bydgoszcz-Poznań p. Wągrowiec?
Na odcinku Poznań-Inowrocław-Bydgoszcz pewnie Pm2 z Bydgoszczy albo dyskutowana Pt1 z Inowrocławia, a w tym przypadku? Ok1, Pd5?
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#12
Kurs ambulansu pocztowego Roco 64448
Troszkę niedoskonały, oczywiście nie wszystko pamiętam, mimo starości a może właśnie dlatego .... ale....
- nie spotkałem wagonu pocztowego, na którego jednej ścianie bocznej były umieszczone dwie trąby / ówczesne logo PPTiT/,
- tabliczka kierunkowa ma kształt tabliczek poczty niemieckiej - nasze były prostokątne,
- tabliczki kierunkowe nie były przymocowane na ścianie wagonu ale były umieszczone w oknach wagonu , po jednej z każdej strony.
Napisałem oczywiście o wagonach będących własnością PPTiT.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.194 504 30
#13
w bagażowym opis i wizualizacja nie pasują do podanej epoki; ciekawe czy będą uzupełniać tegoroczne wypusty (boczniaki) czy może donnery sprzed kilku lat w epoce IVa.
A może donnery z epoki IIIc? Przydałby się, takie też przecież były.

Wszystko jest możliwe, bo już nie raz wizualizacja odbiegała dalece od rzeczywistego modelu. Ale skoro na stronie Roco jest już nawet zbliżenie, na którym można odczytać prawie wszystkie napisy, to obawiam się, że już taki zostanie. Może Krzysztof mógłby nas nieco oświecić?;)
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#14
Tyle tylko że donnery z epoki IIIc (st. Dęblin) uzupełniały się z setem Fleischmanna Ai + Bi + F. Notabene wagony z tego setu na wizualizacji nosiły oznaczenia z epoki IVa;)Roco natomiast wypuściło 3 wagony osobowe z epoki IVa bez bagażowego i wyższej klasy, trochę wybrakowany wydawał się taki skład.
W przypadku tego wagonu epoka IIIb jest dla mnie do przyjęcia, będzie można skompletować sobie pełny skład osobowy "z orłami".
pozdrawiam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.194 504 30
#15
No ja akurat zbieram IIIc i IV, więc mnie nie pasuje. Myślę, że najlepszy byłby ten bagaż jako uzupełnienie do wagonów w IV epoce. Do boczniaków i 3-osiowych prusaków Fleischmanna nie bardzo pasuje, chociaż na pewno takie zestawienia się zdarzały.
 

Intruz

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
557 6 1
#16
W Świecie Kolei nr 6/2001 jest zdjęcie Ty5-33 z pociągiem osobowym składającym się z wagonu bagażowego wyglądającego na typ Pwi-29 i właśnie z ex-pruskich boczniaków. Fotografia datowana jest na 1958r. Zresztą w ogólnie dostępnych fragmentach powojennych służbowych rozkładów jazdy nie spotyka się właściwie wagonów bagażowych 3-osiowych typu Fy.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#17
Troszkę niedoskonały, oczywiście nie wszystko pamiętam, mimo starości a może właśnie dlatego .... ale....
No cóż, jest takie powiedzenie starość nie radość i zapewne dotyczy to także pamięci :). A swoją drogą, nie wiem ile Pan ma lat, ale musiałby Pan mieć dobrze ponad 70, chcąc pamiętać oznakowanie wagonów pocztowych PPTiT z pierwszej połowy lat 50-tych...
Nigdy nie śmiałbym mówić, czy pisać, że model tego wagonu pocztowego jest doskonały, ale śmiało mogę napisać, że jest prawidłowo i prawdziwie oznakowany.

- nie spotkałem wagonu pocztowego, na którego jednej ścianie bocznej były umieszczone dwie trąby / ówczesne logo PPTiT
A ja spotkałem:). Oczywiście na zdjęciach wykonanych przed 1958 rokiem. Co więcej, umieszczenie dwóch znaków poczty, po obu stronach polskich wagonów pocztowych było typowe i zgodne z obowiązującymi wówczas przepisami.
Nawet 2-osiowe wagonypocztowe typu 5G, zbudowane w latach 1955-56 przez ZNTK Ostrów (a więc wagony polskiej budowy powojennej !), miały takie właśnie rozmieszczenie znaków poczty (czyli po dwie "trąbki pocztowe" na obu ścianach bocznych).

- tabliczka kierunkowa ma kształt tabliczek poczty niemieckiej - nasze były prostokątne...
To prawda, polskie tabliczki z kursem ambulansu były prostokątne (nawet już przed wojną !), ale były równocześnie stosowane tabliczki wzoru niemieckiego.
Przykładowo, nawet wspomniane wyżej wagony typu 5G budowane dla PPTiT w latach 1955-56, fabrycznie wyposażone zostały jeszcze w tabliczki wzoru niemieckiego (takie same jak na omawianym modelu firmy Roco !), co wyraźnie widac na zdjęciach fabrycznych wagonów typu 5G. A więc nie jest to sprawa tak jednoznaczna, jak mogłoby się z pozoru wydawać...
Myślę więc, że umieszczenie tabliczki z relacją ambulansu wg niemieckiego wzoru, na wagonie pocztowym niemieckiej budowy przedwojennej, jest jak najbardziej uzasadnione.

- tabliczki kierunkowe nie były przymocowane na ścianie wagonu ale były umieszczone w oknach wagonu , po jednej z każdej strony.
To zależy w jakich latach. Już od końca lat 60-tych z pewnością tak właśnie było, a wcześniej bywało różnie. Od lat 20-tych, przynajmniej do końca lat 50-tych, tabliczki z relacją ambulansu były z całą pewnością umieszczane na zewnątrz wagonu w specjalnych uchwytach. W innym przypadku, polskie wagony pocztowe nie byłyby przecież wyposażone w uchwyty do tabliczek zewnętrznych, a nawet w/w wagony polskiego typu 5G, były jeszcze wyposażone w te uchwyty (i jak wyżej wspomniałem, w zewnętrzne tabliczki wzoru niemieckiego)...
(...) Napisałem oczywiście o wagonach będących własnością PPTiT.
Ja również miałem na myśli wyłącznie wagony będące własnością PPTiT
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.194 504 30
#18
Krzysztof, możesz zdradzić, w jakim oznaczeniu będzie ten nieszczęsny bagaż 64449? Czy taki, jak na stronie Roco, czy może jednak IIIc lub IV?
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#20
Oczywiście, bardzo chętnie :).
Dla jednych niestety, dla innych "stety", ten "nieszczęsny bagaż" Roco 64449, będzie wykonany dokładnie tak, jak przedstawia to wizualizacja modelu na stronie firmy Roco, czyli w epoce IIIb i będzie uzupełniał skład (boczniaków !) ze stacji Bydgoszcz.
Szczerze mówiąc, moje pierwotne założenia były zupełnie inne i model ten przygotowałem już nawet w oznaczeniach z epoki IVa, jako konsekwentne uzupełnienie do składu pociągu osobowego z epoki IVa, z parowozem Oi2...
Niestety, fatalne (!) wyniki sprzedaży, zarówno samego parowozu Oi2, jak i towarzyszących mu modeli trzech wagonów osobowych z epoki IVa, skłoniły polskich sprzedawców, a co za tym idzie, również producenta - do zmiany pierwotnych założeń.
Podsumowałbym to tak: "jakaś kara musi być" ;).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 0
Tabor 10
Tabor 51
Tabor 393
Tabor 297

Podobne wątki