• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.520 31 1
Otwarłem podany wyżej link do tych targów i wyłapałem ciekawą ofertę firmy OS.KAR (tak się chyba nazywają :ostrozny: nie znam włoskiego:rolleyes:)
Pokazują tam kilka wersji lokomotywy P8(naszej Ok1) .Z fotek widać model fajny była by alternatywa dla modeli Roco,Trixa i Fleischmana jeżeli chodzi o konwersję na naszą" okajedynkę"(y)
Tym bardziej,że model z zaokrąglonym dachem budki maszynisty i jednym kołpakiem na kotle- a w takich wersjach sporo Ok 1 jeździło na PKP.
IMG_7297.jpg


właściwie to powinno być w temacie NOWOŚCI NIE PKP:niepewny: ale myślę ,że nie jako dotyczy troszkę PKP:podstepny:
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.799 15 0
Nie bierz tego do siebie ale Canon G12 to jest zabawka. Ma prawo robić kiepskie zdjęcia. I faktycznie nie było robione z fleszem bo było by widać odbicie błysku w szybie.
Z całym szacunkiem, ale nawet takim aparatem można zrobić bardo dobre zdjęcia.
A odbicia błysku nie zawsze widać, można lampę skierować na sufit/ścianę
Tyle z OT :)
 
Reakcje
1.782 13 0
No, te modele parowozów na ostatnich fotkach obłęd!!- to jest dopiero super wykonanie:) I z tego można spokojnie zrobić Ok1:p[DOUBLEPOST=1380349852][/DOUBLEPOST]ZBIN1964 - wielkie dzięki że pokazałeś te zdjęcia:)[DOUBLEPOST=1380351121,1380349800][/DOUBLEPOST]..A tak przy okazji, za niewielka cenę można kupić model do konwersji na bodajże SD80(pewnie znów pomyliłem nazwę:oops:) - oryginał stoi w MK:)
http://eyro.ch/onlineshop/product_i...=3797&osCsid=91bc3f57149478fe280e1857a091bdde
 

baktrian

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 3 0
No, te modele parowozów na ostatnich fotkach obłęd!!- to jest dopiero super wykonanie:) I z tego można spokojnie zrobić Ok1:p[DOUBLEPOST=1380349852][/DOUBLEPOST]ZBIN1964 - wielkie dzięki że pokazałeś te zdjęcia:)[DOUBLEPOST=1380351121,1380349800][/DOUBLEPOST]..A tak przy okazji, za niewielka cenę można kupić model do konwersji na bodajże SD80(pewnie znów pomyliłem nazwę:oops:) - oryginał stoi w MK:)
http://eyro.ch/onlineshop/product_i...=3797&osCsid=91bc3f57149478fe280e1857a091bdde
Dummy czyli bez napędu, więc cena przestaje być niewielką...
 
Reakcje
1.782 13 0
.. Mignął jak SD(dalekobieżny)80...:)[DOUBLEPOST=1380357258][/DOUBLEPOST]Szukam w necie tych nowych produktów firmy OS.KAR art. nr. 1800 i 1801.... i dupa... nigdzie nie ma info, ani fotek, że to się gdzieś to na stronie pojawiło:(....
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 121 22
Dodam od siebie, że firma Os.Kar. może być znana w naszym kraju nabywcom modelu wagonów SD80, jakie to kilka lat temu wykonał na drodze konwersji modeli tej firmy sklep "Parowozik", o czym było wspomniane wcześniej. Jednak nikt teraz nie napisał, iż same modele są wykonane wprost bajecznie. Wpierw miałem w ręku oryginał modelu, przed przeróbką, czyli wagony Aln 772. Jakość wykonania detali mnie zauroczyła. W przedziale pasażerskim są uchwyty takie malutkie na narożach foteli, oraz na ścianach są delikatne i ażurowe półki bagażowe. Napęd zrealizowany za pośrednictwem dwóch malutkich silników pod podłogą, i co ciekawe niemal bezszelestnych. Do tego piękne oświetlenie. Szkoda tylko, że model po konwersji wiele stracił ze swego uroku, gdyż sama przeróbka była wykonana niechlujnie i niepełnie. Ale o tym już kiedyś tam pisałem.
W każdym razie, jeśli inne modele tej firmy są wykonane tak samo wspaniale, to myślę że powyższy parowóz może okazać się wspaniałym modelem.
 
Reakcje
1.782 13 0
Irku - docent , wartościowe i optymistyczne info, i super wiadomość:p.... po za tym za taką jakość, ceny absolutnie przystępne...
Warto było by może właśnie TEJ firmie zlecić wykonanie polskiego taboru.....:gwizd:....
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.948 121 22
Nie wiem czy Irek Parowozik nie próbował przypadkiem zlecić u nich wykonania modeli SD80 jako fabrycznych i z jakiegoś powodu się nie dało. Już nie pamiętam dokładnie. Ale pewnie jak zwykle chodziło o minimalną ilość modeli jakie było trzeba zamówić.

Na koniec, a propos modeli Aln 772 zdatnych do przeróbki na SD80. Os.Kar. dotychczas wyprodukował wiele wersji tych wagonów, produkcji w oryginale zarówno firmy OM, jak i Fiat. Wagony różniły się detalami, a z tych najbardziej rzucających się w oczy: kierunek otwarcia drzwi zewnętrznych, oraz na co zwrócił mi uwagę Pan Krzysztof Koj, wielkość okienek bocznych kabiny, gdzie te drugie okienka w kierunku jazdy powinny mieć tę samą szerokość co pierwsze, zaś w modelu tak było chyba tylko w jednej wersji, ale za to takiej gdzie drzwi miały otwarcie w odwrotnym kierunku nić SD80. Jednak trzeba w to wniknąć, bo tych wersji tego modelu było już naprawdę wiele, zaś ja to wszystko sprawdzałem już dość dawno temu.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
W Polsce to OSKAR był tylko w handlu na potrzeby konwersji na SD80
Nie wiem czy Irek Parowozik nie próbował przypadkiem zlecić u nich wykonania modeli SD80 jako fabrycznych i z jakiegoś powodu się nie dało. Już nie pamiętam dokładnie. Ale pewnie jak zwykle chodziło o minimalną ilość modeli jakie było trzeba zamówić.

Na koniec, a propos modeli Aln 772 zdatnych do przeróbki na SD80. Os.Kar. dotychczas wyprodukował wiele wersji tych wagonów, produkcji w oryginale zarówno firmy OM, jak i Fiat. Wagony różniły się detalami, a z tych najbardziej rzucających się w oczy: kierunek otwarcia drzwi zewnętrznych, oraz na co zwrócił mi uwagę Pan Krzysztof Koj, wielkość okienek bocznych kabiny, gdzie te drugie okienka w kierunku jazdy powinny mieć tę samą szerokość co pierwsze, zaś w modelu tak było chyba tylko w jednej wersji, ale za to takiej gdzie drzwi miały otwarcie w odwrotnym kierunku nić SD80. Jednak trzeba w to wniknąć, bo tych wersji tego modelu było już naprawdę wiele, zaś ja to wszystko sprawdzałem już dość dawno temu.
Tak było z tym zamówieniem fabrycznym.........i skończyło się na BODAJ 30 zestawach koordynowanych przez IRKA[DOUBLEPOST=1380363896][/DOUBLEPOST]
Ja mam pytanie dotyczące "IC BYSTRZYCA" Orientuje się ktoś czy zdarzało się że ten zestaw jeździł w trakcji spalinowej? Jeżeli tak to z czym?
MOŻE AWARYJNIE:)generalnie tylko EP09 .....nawet na odcinku Lublin- Warszawa
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.909 527 30
Mam SD80 od Irka i rzeczywiście, ostatnie okno od czoła przed drzwiami jest węższe, a powinno być takie samo, jak poprzednie. Poza tym, w modelu brakuje dwóch otworów (wentylacja?) nad tym oknem. Drzwi otwierają się we właściwą stronę, ale z nimi jest inny, mały problem. Wydaje mi się, że w modelu próg jest niżej, niż w SD80. Nie wiem, czy mi się tylko wydaje, czy model jest niedokładny, czy po prostu była to trochę inna wersja. Ale ogólnie mówiąc, jak pisał Irek CoCo, bardzo prawdopodobne jest, że nie ma (było) modelu w 100% odpowiadającego naszym SD80. Na zdjęciu modelu nie ma syreny nad kabiną, ale później ją założyłem.

IMG_1302.JPG
SD80-01 a.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 48
Tabor 18
Tabor 187

Podobne wątki