• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
877 9 4

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
Tak, bardzo rzadko ale się to zdarzało. Pytam bo nie chcę się rozstawać z żadnym taborem który zakupię, a z drugiej strony nie chcę mieć takiego taboru którego nie będę mógł użyć, tak jak mogło być w tym wypadku.
 

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
858 14 1
Zdjęcie poglądowe prototypu 111A zaprezentowanego w "Świat Kolei". Może kogoś zainteresuje, przyznam że poczułem ulgę jak zoaczyłem profil budy porównując do zdjęć wydruków 3D prezentownych wcześniej.
DSC00737.JPG
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
I w końcu widać nowe podwozie, które wygląda jak 4ANc. Ogólnie poprzedni prototyp był jakiś... dziwny - krańce wagonu zdawały się być wydłużone za bardzo, inne zupełnie stopnie wejściowe, rozmieszczenie urządzeń pod podłogą wagonu, no i całe pudło postawione było na wózkach Minden-Deutz. Wyglądał jak jakiś dziwny potworek, będący skrzyżowaniem typowo zachodnioniemieckiego wagonu i polskiego igreka. Natomiast powyższy prototyp posiada już dużo typowo polskich cech, i nie zdziwiłbym się, gdyby już w takiej formie trafił do produkcji seryjnej. Ciekaw jestem, ile sztuk będzie liczył pierwszy wypust i jak szybko się rozejdzie (żeby nie było, jak ze stonkami).

Z którego numeru ŚK pochodzi owe foto?
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
W takim razie nie powinno być też problemu z zakupem interesującej nas wersji modelu (inaczej jak z SM42 Piko) po normalnej cenie. Ciekawe, czy doczekamy się także innych typowo polskich wagonów, takich jak bagażowy 209C, półbagażowy 609A, kuszetka 110A czy też pocztowe 304C. To wszystko będzie zapewne zależeć od zainteresowania.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.889 526 30
I w końcu widać nowe podwozie, które wygląda jak 4ANc. Ogólnie poprzedni prototyp był jakiś... dziwny - krańce wagonu zdawały się być wydłużone za bardzo, inne zupełnie stopnie wejściowe, rozmieszczenie urządzeń pod podłogą wagonu, no i całe pudło postawione było na wózkach Minden-Deutz. Wyglądał jak jakiś dziwny potworek, będący skrzyżowaniem typowo zachodnioniemieckiego wagonu i polskiego igreka.
Bo to była krzyżówka zrobiona tylko na targi w Dortmundzie. Prototyp pudła (może nawet ręczny) ustawiony na podwoziu zupełnie innego wagonu. Za bardzo się wszyscy przywiązujemy do pierwszych pokazanych publicznie przed-prototypów. Wiadomo, że wersja produkcyjna będzie znacznie się różnić. Podobnie będzie też z tym najnowszym prototypem.

Ciekawe czy Heris uwzględni obecna malowania PKP IC i PR na tych wagonach?
Najpierw Heris musi mieć wersję z ryflowanym dachem, nie mówiąc o innych detalach. Ale - patrz wyżej...
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
128 3 0
Ryflowany dach wg. mnie to żaden problem, wagony w tym malowaniu występują także w wersji z gładkim. Aby tylko numery boczne się zgadzały. A inne detale - tu trzeba pójść na kompromis, wbrew pozorom ryfle to jeden z naprawdę wielu szczegółów wyróżniających poszczególne odmiany konstrukcyjne jednego typu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 85
Tabor 10
Tabor 39
Tabor 18
Tabor 187

Podobne wątki