• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.418 137 19
Ja natomiast chciałbym wiedzieć, jak wygląda zestawienie przedstawionych ofert pod względem cen?
Również z chęcią obejrzę zdjęcia modeli wykonanych przez użytkownika @Sławek70-2008.
 
Ostatnio edytowane:

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.562 253 31
Ja natomiast chciałbym wiedzieć, jak wygląda zestawienie przedstawionych ofert pod względem cen?
Również z chęcią obejrzę zdjęcia modeli wykonanych przez użytkownika @Sławek70-2008.
tak jak w ilości zmian w modelu ,im bliżej ROCO, tzn fabryczna pokrywa dymnicy ,brak zaworu do inżektora Nathanna, postrzępione obrzeża,fabryczny pochwyt na tendrze, mono lakier po całości, to tym taniej.
ogólnie konwersja może zawierać 20 zmian i 120 zmian,o numerach inwentarzowych na życzenie nie wspomnę.
 

FENIX

Ostrzeżony
Reakcje
3.562 253 31
Nie mam zdjęć. Ale z tego co pamiętam kolega @Luck prezentował kiedyś jakieś.
Arku, zrób no album zdjęciowy ,kiedyś na Mortalu było takie coś ,myślę o samych zdjęciach bez bajkopisarzy.
pomne ,wchodziło się w ,,galeria,, i wykonawcy , potem klawisz ,,random,,i dobranoc..............


a co to w stopce MSMK?
DWIE BELKI TO STARSZY KAPRAL?
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.418 137 19
tak jak w ilości zmian w modelu ,im bliżej ROCO, tzn fabryczna pokrywa dymnicy ,brak zaworu do inżektora Nathanna, postrzępione obrzeża,fabryczny pochwyt na tendrze, mono lakier po całości, to tym taniej.
ogólnie konwersja może zawierać 20 zmian i 120 zmian,o numerach inwentarzowych na życzenie nie wspomnę.
Oczywiście wiadomo, ale powiedzmy minimalny wymagany koszt (ilość zmian) aby parowóz po konwersji wyglądał na typowo polski, do tego doliczmy jeszcze koszt wytrawienia tablic z własnym numerem. Oznaczenia wykonuje Pan kalkomanią czy metodą tampodruku?
 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
104 4 0
W zeszłym roku byłem zainteresowany zakupem takich modeli ale jak sami wiecie krążyły plotki, że ma się ukazać model seryjny wiec sobie na razie odpuściłem. Z tego co mi wiadomo to APM też robi ten model na bazie Roco a widoczne na ich stronie fotki z pewnością są z okresu kiedy to Roco nie robiło jeszcze BR52. Kwota za jeden model nie schodziła wówczas poniżej 2,5 no i ten czasookres oczekiwania.
 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
104 4 0
Te 2,5k to za cały model czy za samą przeróbkę gdy dawcę się swojego dostarczało?
Sama przeróbka dawce musiałbyś im dostarczyć. Natomiast w APM z tego co mi wiadomo to można było dostarczyć "dawcę" lub sami załatwiali niezbędne części z BR52 - wówczas to się lepiej opłacało ponieważ z modelu bazowego zostawało by bardzo wiele nie wykorzystanych części. Ja jednak nadal liczę, że ukaże się model wieloseryjny tego parowozu.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
Dzięki za fotki. Ale ja widzę tam kolegę o nicku Luck jako autora tych konwersji /wcześniej była mowa o koledze o nicku Sławek70-2008/. Zmienił więc nick chyba...
Ja natomiast chciałbym wiedzieć, jak wygląda zestawienie przedstawionych ofert pod względem cen?
Jeśli chodzi o UMF to wczoraj dostałem info od Rangera, że cena jego konwersji (UMF) to z dawcą 2800zł, zaś bez dawcy 2000zł. Czyli jak ktoś nie ma dawcy to może mieć gotowy model za 2800. Przeróbka oparta na Roco - BR52 Kriegslok. Czyli co - mam rozumieć, że BR52 Roco można kupić już za 800zł? Myślałem, że nieco droższa jest.

A więc przeróbka z tego co widzę jak narazie najtaniej w UMF:
UMF 2000
APM 2500
Ciekawe jak tam cenowo u FENIXa... aczkolwiek kolega FEXIX wyżej napisał, że cena zależy od ilości zmian - co jest oczywiste. Mi chodzi o podanie jakiegoś orientacyjnego pułapu za pełnię szczęścia - wersja full wypas.

Pytanie więc czy ta najniższa cena UMF nie wynika z czegoś o czym wspomniał kol. FENIX... bo 25% rozrzut cenowy widzimy w stosunku do APM.

Szczerze mówiąc jeśli o mnie chodzi to też liczę, że kiedyś tam ukaże się model fabryczny. Myślę, że by mnie zadowolił - podobnie jak ST44 od Roco czy SP42/SM42 od PIKO /główny parametr zadowolenia to cena/. Pod tym względem fabrycznym odpuszczam, co do posiadania, czy nie posiadania pełnej zgodności z oryginałem - ale już przerabianym nie odpuszczam. Przerabiany model ma być full wypas, bo jak już przerabiać to na całego :D stąd powyżej pytanie o cenę do FENIXa. Bo jak mam płacić klika stów więcej za przeróbkę wartą kilka tysięcy to co mi szkodzi dołożyć kilka stów?...
Oczywiście wiadomo, ale powiedzmy minimalny wymagany koszt (ilość zmian) aby parowóz po konwersji wyglądał na typowo polski, do tego doliczmy jeszcze koszt wytrawienia tablic z własnym numerem.
Zaznaczyć też należy, że oglądając zdjęcia różnych Ty2 widać różnice w umieszczeniu czy wyglądzie niektórych elementów armatury. Chcąc więc posiadać model odwzorowujący dany egzemplarz Ty2 musielibyśmy posiłkować się dosyć dobrą dokumentacją zdjęciową danego numeru, gdyż jak wiadomo, poszczególne egzemplarze mogą się różnić także np. szczegółami malowania, itp...

Wracając więc do najniższej ceny UMF za przeróbkę rodzi się pytanie czy robiąc swoje przeróbki opierano się na wyglądzie danego numeru czy też działano z lekka na wyczucie... "bo tak to mnie-więcej było"...

Wiadomo - temat przeróbek - temat rzeka. Cena pływa i dostosowuje się do wymagań klienta. Chodzi mi o to, że fakt, iż czegoś tam model przerabiany nie ma - powiedzmy, że można wybaczyć - ale np. umieszczenia czegoś tam po prawej stronie zamiast po lewej, już bym nie mógł przeżyć :D
 
Ostatnio edytowane:

pantaleymon

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
Dzięki za fotki. Ale ja widzę tam kolegę o nicku Luck jako autora tych konwersji /wcześniej była mowa o koledze o nicku Sławek70-2008/. Zmienił więc nick chyba...
nikt niczego nie zmienił, po prostu Luck i Sławek70-2008 to dwie różne osoby i tyle. Natomiast Panowie Ci wspólnie waloryzują, wątek wskazał wyżej kolega Karol..... http://forum.martel.pl/viewtopic.php?t=9927
ich współpraca opisana jest w pierwszym poście na martelu i Luck na tym forum też już gdzieś o tym pisał .... więc nie ma co spekulować... obaj wspólnie wykonują konwersje a kolega Luck je prezentował. Na początku było to bardziej hobbystycznie a aktualnie bardziej komercyjnie.
Stronę biznesowo-komercyjną zajmuje się Sławek i wszelkie pytania w kwestii przeróbek kierować należy po prostu do niego.

A więc przeróbka z tego co widzę jak narazie najtaniej w UMF:
UMF 2000
APM 2500
APM już od dawna jako manufaktura dokonująca konwersji nie istnieje, można było i być może nadal (nie sprawdzałem) kupić jakieś elementy do konwersji, ale tu już by trzeba było pytać tych co mają kontakt. Informacje o cenie przeróbek mają już tylko chyba wartość archiwalną.
A to że dobra przeróbka kosztuje od 2,5 tys wzwyż to raczej normalne. Nikt nie siedzi pareset godzin przy modelu za free. Dlatego terminy oczekiwania są raczej bardzo długie .... wystarczyłoby zapytać kolegę Tomka05, gdzie na jego modele to się oczekiwanie liczy w latach a nie miesiącach :ROFL:

Ciekawe jak tam cenowo u FENIXa... aczkolwiek kolega FEXIX wyżej napisał, że cena zależy od ilości zmian - co jest oczywiste. Mi chodzi o podanie jakiegoś orientacyjnego pułapu za pełnię szczęścia - wersja full wypas.
ponieważ dokładnie tak jest, cena zależy od ilości włożonej pracy, nie ma jednolitego schematu dla takich prac. Jeden model jest bardziej zbliżony do dawcy inny mniej.....
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
69 1 0

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
104 4 0
Ciekawe jak tam cenowo u FENIXa... aczkolwiek kolega FEXIX wyżej napisał, że cena zależy od ilości zmian - co jest oczywiste. Mi chodzi o podanie jakiegoś orientacyjnego pułapu za pełnię szczęścia - wersja full wypas.
Cena była zbliżona do tej którą podałem plus model bazowy (pełna konwersja, światła, dźwięk na życzenie była również dostępna armatura mosiężna, itp.).


APM już od dawna jako manufaktura dokonująca konwersji nie istnieje, można było i być może nadal (nie sprawdzałem) kupić jakieś elementy do konwersji, ale tu już by trzeba było pytać tych co mają kontakt. Informacje o cenie przeróbek mają już tylko chyba wartość archiwalną.
Dane na których się opierałem pochodziły z ubiegłego roku.
 

pantaleymon

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
Dane na których się opierałem pochodziły z ubiegłego roku.
Rozmawiałeś z Pawłem P. i powiedział Ci, że nadal robi konwersje? Z całym szacunkiem, od kilku lat nie słyszałem i nie widziałem modelu zrobionego w manufakturze APM. A właścicieli tych modeli też kilku znam i modele miałem w rękach. Niestety od razu wyjaśniam, że te opisane tutaj: http://www.polimedia.pl/apm/galeria.htm to były zbudowane sporo lat temu ....
Jak znasz kogoś z nowym modelem z APM zrobionym w ubiegłym roku to pokaż jego zdjęcia, chętnie zobaczę, naprawdę....
 

Maro16

Aktywny użytkownik
Reakcje
104 4 0
Rozmawiałeś z Pawłem P. i powiedział Ci, że nadal robi konwersje? Z całym szacunkiem, od kilku lat nie słyszałem i nie widziałem modelu zrobionego w manufakturze APM. A właścicieli tych modeli też kilku znam i modele miałem w rękach. Niestety od razu wyjaśniam, że te opisane tutaj: http://www.polimedia.pl/apm/galeria.htm to były zbudowane sporo lat temu ....
Jak znasz kogoś z nowym modelem z APM zrobionym w ubiegłym roku to pokaż jego zdjęcia, chętnie zobaczę, naprawdę....
Tak potwierdzam na początku września ubiegłego roku rozmawiałem z tym Panem na temat zrobienia między innymi Ty2 i Ty42. Co do pozostałej treści to trudno mi się ustosunkować ponieważ nie miałem żadnej potrzeby aby to zweryfikować.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 48
Tabor 18
Tabor 187

Podobne wątki