Data rewizji wagony Kddt to 14.9.67
Jeszcze jedna sprawa. Na zdjęciu wagon posiada pojedyncze zawieszenie resorów i kuty koziołek resoru, ale zestawy kołowe z łożyskami tocznymi. Fabrycznie te wagony te wyposażane były w kute koziołki, łożyska ślizgowe i resory 10 piórowe. W czasie eksploatacji w ramach modernizacji (czy już pod koniec lat 60?) wymieniano koziołki resorowe (na jakie nowe kute czy już skrzynkowe), zawieszenie resorów z pojedynczego na podwójne, resory na 8 piórowe i przerabiano zestawy kołowe z łożyskami ślizgowymi dostosowując je do zabudowy łożysk tocznych nietypowych (średnica czopów 110 zamiast 120mm). Czy mogło tak się zdarzyć, że z jakichś przyczyn w tym konkretnym wagonie wymieniono tylko łożyska ślizgowe na toczne bez zmiany reszty zawieszenia, czy to błąd producenta? Te same wagony produkowane jeszcze przez firmę Klein Modellbahn niezależnie od epoki miały tak samo zestawiony układ biegowy.
To też jest istotne dla zachowania wierności wyglądu modelu w stosunku do oryginału. Może Pan Krzysztof Koj znajdzie chwilę czasu i wypowie się na ten temat.