• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2013

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Data rewizji wagony Kddt to 14.9.67
Na stronie firmy LokLand podano inną datę rewizji: 14.9.64. Która jest właściwa? Jest to bardzo ważne dla mnie. Proszę posiadaczy tego wagonu o dokładne sprawdzenie i wypowiedź na forum.
Jeszcze jedna sprawa. Na zdjęciu wagon posiada pojedyncze zawieszenie resorów i kuty koziołek resoru, ale zestawy kołowe z łożyskami tocznymi. Fabrycznie te wagony te wyposażane były w kute koziołki, łożyska ślizgowe i resory 10 piórowe. W czasie eksploatacji w ramach modernizacji (czy już pod koniec lat 60?) wymieniano koziołki resorowe (na jakie nowe kute czy już skrzynkowe), zawieszenie resorów z pojedynczego na podwójne, resory na 8 piórowe i przerabiano zestawy kołowe z łożyskami ślizgowymi dostosowując je do zabudowy łożysk tocznych nietypowych (średnica czopów 110 zamiast 120mm). Czy mogło tak się zdarzyć, że z jakichś przyczyn w tym konkretnym wagonie wymieniono tylko łożyska ślizgowe na toczne bez zmiany reszty zawieszenia, czy to błąd producenta? Te same wagony produkowane jeszcze przez firmę Klein Modellbahn niezależnie od epoki miały tak samo zestawiony układ biegowy.
To też jest istotne dla zachowania wierności wyglądu modelu w stosunku do oryginału. Może Pan Krzysztof Koj znajdzie chwilę czasu i wypowie się na ten temat.
 

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
335 0 0
Kurcze, pomyliłem ostatnią cyfrę. :confused:
Rzeczywiście rewizja to 14.9.64.
Za zamieszanie przepraszam, a za karę dołączam fotkę zawieszenia i rewizji :)
Kddt.jpg
 

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Gdzie ja miałem oczy. Przecież nawet na poprzednich Twoich zdjęciach widać wyraźnie, że wagon ma łożyska ślizgowe. Znowu trza okulistę odwiedzić. Dzięki za szybką odpowiedź.
 

sosnama

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
W niektórych sklepach pojawił się ponownie model węglarki Eanos ROCO 66498 w niebieskim malowaniu PKP CARGO.
Jedynie na stronie LOCO MODEL znajduje się taka notka pod opisem: NOWA EDYCJA MODELU, Z NOWYM NUMEREM WAGONU DOSTĘPNY
Czy któryś z kolegów jest w stanie zweryfikować tę wiadomość - czy rzeczywiście jest to edycja ze zmienionym numerem?o_O

Jest też inny NEWS: SET Eanos'ów ROCO 67976 - także już jest???:confused:
SET ROCO 66194 - z nowymi numerami???o_O
 

akinomrz

Aktywny użytkownik
Reakcje
188 10 2
W niektórych sklepach pojawił się ponownie model węglarki Eanos ROCO 66498 w niebieskim malowaniu PKP CARGO.
Jedynie na stronie LOCO MODEL znajduje się taka notka pod opisem: NOWA EDYCJA MODELU, Z NOWYM NUMEREM WAGONU DOSTĘPNY
Czy któryś z kolegów jest w stanie zweryfikować tę wiadomość - czy rzeczywiście jest to edycja ze zmienionym numerem?o_O

Jest też inny NEWS: SET Eanos'ów ROCO 67976 - także już jest???:confused:
SET ROCO 66194 - z nowymi numerami???o_O
Węglarka Eanos ROCO 66498 ma nowy numer

http://www.drim.pl/Roco-66498-PKP-Cargo-VI-Eanos-niebieski(3,17372,19095).aspx

:)
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
929 79 5
Optycznie odnoszę wrażenie, że wagon jest wykonany dużo staranniej niż przez Kleina. Wagon generalnie jest bardzo lekki, jak wygląda to w modelu Roco?
 

akinomrz

Aktywny użytkownik
Reakcje
188 10 2
Jakby kogoś interesowało to nowy wypust węglarki Eanos ROCO 66498 oprócz nowego nr inwentarzowego i daty ważenia ma ciut ciemniejszą i bardziej połyskującą budę względem pierwszej edycji ;)
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.573 42 1
Tymi węglarkami to już ładny składzik można złożyć z VI epoki, ba - i nawet mamy wybór czym to pociągnąć :).
 

WITKOIM

Znany użytkownik
Reakcje
27 0 0
Tymi węglarkami to już ładny składzik można złożyć z VI epoki, ba - i nawet mamy wybór czym to pociągnąć :).
panowie, kolega ffox napisał,że to prawie idealne odwzorowanie Roco 66498, akinomrz - warto kupić węglarki ?
w tym tygodniu lub na początku następnego chce kupić 10-11 sztuk więc dlatego pytam czy warto?

A ST44 Cargo i SM42 Cargo mam więc skłąd będzie cacy
 

akinomrz

Aktywny użytkownik
Reakcje
188 10 2
W mojej ocenie warto (y) - zwłaszcza, że stosunek cena do jakości bije Tillisiowego Eanosa na głowę :podstepny:
Roco 66498 to naprawdę ładny wagonik i nawet z tego co pamiętam to merytorycznie w miarę poprawny :)
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.573 42 1
Jeżeli już ktoś zakupił tego rocowskiego Eanosa i ma możliwość - prośba o fotki, gdyż w sklepach, w których jest jeszcze dostępny są fotki ze starym numerem inwentarzowym. Ja już zakupiłem i czekam na przesyłkę, trzeba będzie zrobić trochę węglowego ładunku :D.
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
278 0 0
Dostępne są już w sprzedaży 2 osiowe cysterny do przewozu kwasu siarkowego od FL w epoce IIIc z przydziałem do Zakładów Cynkowych Silesia w Katowicach.

cysterna do przewozu kwasu siarkowego 2.jpg
cysterna do przewozu kwasu siarkowego.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 86
Tabor 10
Tabor 48
Tabor 18
Tabor 187

Podobne wątki