Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Kurcze widać, że już coraz bardziej precyzyjne są te modele. Sporo szczegółów. Puszczasz po makiecie i nie wiesz czy coś nie odpadnie z tych filigranowych cześci. A potem szukaj na szlaku o dlugosci 100 - 200 metrów. No i teraz się nie dziwię, że większość trzyma je w pudełkach albo w gablotkach - ołtarzykach.
Idąc w stronę konieczności "trzymania w pudełkach ze względu na szczegóły", można by założyć że to spisek producentów.
Produkt nie wypakowywany z pudełka, nie ma prawa się zepsuć, więc nie ma zwrotów gwarancyjnych i konieczności poprawy mankamentów które mogą wyjść podczas jazdy
Kultowa seria, skandynawskie poczucie humoru. Duża rozpoznawalność mimo, że to "staroć" (odcinki kręcone od 1968 do 1998 roku).Co się dziwić, że każdy chce zarobić...
Tam co chwila była jakaś akcja z pociągami. Na przykład w pierwszym odcinku.
Seria jak najbardziej na czasie i godna do obejrzenia w całości.
A przynajmniej tych dwóch:
Omawiany wagon był celem grupy w odcinku: Gang Olsena på sporet
Najbardziej kolejowy odcinek analizujący pracę DSB podczas knucia planu oraz liczne manewry już po zdobyciu wagonu.
A dużo kolejki wąskotorowej jest w odcinku: Olsen Banden I Jylland
To jedyny odcinek w którym cała akcja toczy się poza wyspą Sjælland ( region stołeczny, Kopenhaga).
Z tych wagonów można śmiało zestawić IEx Silesia czy pospieszny Bohemia w wydaniu lat 80-tych, w relacjach odpowiednio Warszawa-Katowice-Ostrawa-Praga i Warszawa-Łódź-Wrocław-Praga. Prowadzone były przez EP05/E.499 którymi wkrótce uraczy nas Roco
Z tych wagonów można śmiało zestawić IEx Silesia czy pospieszny Bohemia w wydaniu lat 80-tych, w relacjach odpowiednio Warszawa-Katowice-Ostrawa-Praga i Warszawa-Łódź-Wrocław-Praga. Prowadzone były przez EP05/E.499 którymi wkrótce uraczy nas Roco
Tylko że EP05 będzie już z lat 90. XX wieku (epoka V), w dodatku z gniazdami sterowania ukrotnionego, których te lokomotywy w latach 80. jeszcze nie miały. Nie jestem też pewien, czy faktycznie Silesia i Bohemia były prowadzone EP05, a nie EU07, bo te pociągi nie jechały przez CMK i nie rozwijały prędkości powyżej 120 km/h, a EP05 były potrzebne właśnie do ekspresów na CMK.
Z pewnością EP05 ukaże się również w epoce IV (tak jak i te wagony). Oba wymienione pociągi były nocne, więc akurat o tej porze mogły mieć zastosowanie w tych pociągach, zwłaszcza Silesii. Pociąg ten kursował CMK conajmniej od 1986.