• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości nie-PKP 2024

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.659 51 2
#41
Jest się o co spierać... Dla Marklina skala 1:87 to tylko wskazanie ogólne - do tej pory wagony które w rzeczywistości mają długość 26,4m, co w skali 1:87 daje 303 mm Marklin skracał - np. wagony Eurofimy, piętrowe Twindexxy też są w skali 1:87 poza długością - gdzie skala wynosi 1:92,5.
Wynika to po prostu z tego, że u Marklina liczy się przede wszystkim to że ich "modele" mają jedzić po najmniejszym możliwym łuku (R2) - stąd skrócone wagony oraz po każdych wertepach - stąd gigantyczne obrzeża kół.

Wątpie jednak by Piko poszło na skrócenie wagonów, choć wykluczyć tego nie można.

Dla tych, którym projekt wydaje się "brzydki" czy bezsensowny - modele tego pociągu wykonało już kiedyś LS Models a ich obecna wartość na aukcjach jest niebotyczna...
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.686 124 86
#45
To co mają powiedzieć nowi klienci Frateschi. Tam wszędzie piszą 'HO' i każdy myśli, że to 1/87 a to chodzi, że zgodne z torem 16.5mm a skala 1/76 albo podobna. Japończycy też 'HO' a skala 1/80.
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.369 137 19
#47
Niemcy (z szklanymi kulami;)) mówią, że gotowe już katalogi Piko 2024 zawierają parowóz serii BR62 (w skalach H0 i TT).
Myślę, że jest to prawdopodobne. Takie posunięcie ze strony firmy PIKO wydaje się rozsądne, a czy faktycznie tak się stanie... bardzo jestem ciekaw co wybrali na 2024 rok... jeszcze 8 dni i będzie wiadomo.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.173 56 1
#48
Wynika to po prostu z tego, że u Marklina liczy się przede wszystkim to że ich "modele" mają jedzić po najmniejszym możliwym łuku (R2) - stąd skrócone wagony oraz po każdych wertepach - stąd gigantyczne obrzeża kół.
U Märklina najmniejszy łuk to R1 360mm i tak są budowane modele, żeby sobie z nim radziły.
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.659 51 2
#50
Wracając do składu Metropolitan - oryginalne dwa składy po 22 latach użytkowania (1999-2021) były wystawione na sprzedaż i przez ostatnie 2 lata czekały na kupca na torach odstawczych w Mukran. Niestety, 2 tygodnie temu, zostały przeciągnięte do Eberswalde i chyba są dosłownie w tej chwili cięte na żyletki.
Szkoda, że powstały tylko 2 takie składy, gdyby było ich trochę więcej, jestem pewien, że znalazłby się kupiec z naszej części Europy. Mogłyby kursować gdzieś pomiędzy Warszawą, Pragą, Wiedeniem, Budapesztem i Berlinem :) Poza Railjetem, żaden skład wagonowy nie dorównuje im dotąd standardem.
Ja chętnie przytulę ten skład w standardowym malowaniu IC kolei DB.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.146 121 1
#52
Pojawiło się info o nowych modelach Albert Modell:
https://pegomodel.si/en/2024-01-01/albertmodell-rgs-res-freight-wagons-2024/
Nie wiem, czy tego rodzaju platformy istniały na PKP i możemy się w przyszlości spodziewać rodzimych wersji?
Z informacji zamieszczonej na facebooku czeskiego sklep Hobby Shop:
Wagony platformowe Rgs/Res w 13 wersjach!
Oryginalne wagony powstały w Bułgarii. Ich cechą charakterystyczną są owalne otwory w wzdłużnych belkach oraz rama składająca się z kanałów C zamiast prostokątnych rur. To nowa konstrukcja z dużą dbałością o szczegóły i jakością montażu. Model składa się z 132-152 części w zależności od wersji.
Model mają się ukazać w trzecim/czwartym kwartale 2024 roku.


Rgs
415123468_873652437882318_1353086540013256345_n.jpg

Res
393001-34e.jpg

Rs
399003-34e.jpg
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.369 137 19
#54
Wracając do składu Metropolitan - oryginalne dwa składy po 22 latach użytkowania (1999-2021) były wystawione na sprzedaż i przez ostatnie 2 lata czekały na kupca na torach odstawczych w Mukran. Niestety, 2 tygodnie temu, zostały przeciągnięte do Eberswalde i chyba są dosłownie w tej chwili cięte na żyletki.
Faktycznie, są cięte, a obecnie może już pocięte:

https://www.facebook.com/permalink....VQogGM1Hkdb2o6RQGqiJ8d1tCl&id=100044600286642
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.979 10 2
#55
Firma R37 przygotowuje na 2024 model ciekawego parowozu towarowego francuskich linii Nord 5.12.01-5.12.30, który później w ramach SNCF otrzymał oznaczenie 2-150.B
Model będzie wydany w wersji malowania linii NORD (przykłady takiego wariantu kolorystycznego mieliśmy już w innych parowozach tych linii - Pacific 3.1173 „Chapelon” oraz Atlantic 2.662 de Glehn ).

IMG_0031.png



Model będzie też dostępny w wariantach późniejszego okresu, po przejęciu przez SNCF.
Link do strony producenta (stamtąd też zdjęcia) : https://www.r37.fr/?p=3043

IMG_0029.png
IMG_0030.png
 
Reakcje
146 11 0
#57
Firma R37 przygotowuje na 2024 model ciekawego parowozu towarowego francuskich linii Nord 5.12.01-5.12.30, który później w ramach SNCF otrzymał oznaczenie 2-150.B
Model będzie wydany w wersji malowania linii NORD (przykłady takiego wariantu kolorystycznego mieliśmy już w innych parowozach tych linii - Pacific 3.1173 „Chapelon” oraz Atlantic 2.662 de Glehn ).
Model będzie też dostępny w wariantach późniejszego okresu, po przejęciu przez SNCF.
Link do strony producenta (stamtąd też zdjęcia) : https://www.r37.fr/?p=3043
Lematec także ma zamiar wypuścić czajniki pacyficzne. Dla tych co kupili LS Models Nordexpress @MariuszU pasują do tego składu dwie lokomotywy 209/6 i 209/7
 

Załączniki

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.284 18 0
#58
Post informacyjny - Hornby - publikacja nowości na 2024 w dniu 9.01.2024. Piszę tutaj, bo zdecydowana większość nowości będzie raczej nie-PKP (+ w tym w ramach Rivarossi, Lima, Electrotren).

Edyta: Przypomniałem sobie, że Hornby publikuje się zazwyczaj dzień wcześniej niż cała grupa, zatem Rivarossi spodziewałbym się 10.01.

Edyta 2: patrzcie post na następnej stronie - dziś 10:30

Źródło: bahnoline.ch
 
Ostatnio edytowane:

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.659 51 2
#59
Roco "pochwaliło" się cenami składów NightJet (7 wagonów w tym jeden z kabiną sterowniczą bez lokomotywy) 1500 Euro oświetlone, 1145 Euro bez oświetlenia. W sklepach pewnie będzie ok 10% taniej, ale...
To jest już przegięcie, zwłaszcza, że te wagony podobnie jak wagony RailJet są bardzo oszczędne w szczegóły (czytaj - dość proste do produkcji i montażu). Wagon z kabiną sterowniczy, jest zazwyczaj droższy, bo jakby nie spojrzeć - takich wgonów nigdy nie sprzeda się tyle co pozostałych a formę inną trzeba opracować. Jednak cena zestawu szokuje.
Wydany kilkanaście dni temu w niedużym nakładzie (a więc droższy niż zazwyczaj) zestaw 7 wagonów pociągu Nord-Express (producentem jest LS Models) kosztował ok 815-900 euro w wersji z oświetleniem i pełnym-kolorowym wyposażeniem wnętrza (tego w Roco raczej nie będzie choćby z powodu zaciemnianych szyb które i tak powodują, że nic w środku nie widać). W tym zestawie też jest nietypowy wagon bagażowy, który podobnie jak wagon z kabiną sterowniczą podbija cenę takich zestawów.
 
Reakcje
146 11 0
#60
Roco "pochwaliło" się cenami składów NightJet (7 wagonów w tym jeden z kabiną sterowniczą bez lokomotywy) 1500 Euro oświetlone, 1145 Euro bez oświetlenia. W sklepach pewnie będzie ok 10% taniej, ale...
To jest już przegięcie, zwłaszcza, że te wagony podobnie jak wagony RailJet są bardzo oszczędne w szczegóły (czytaj - dość proste do produkcji i montażu). Wagon z kabiną sterowniczy, jest zazwyczaj droższy, bo jakby nie spojrzeć - takich wgonów nigdy nie sprzeda się tyle co pozostałych a formę inną trzeba opracować. Jednak cena zestawu szokuje.
Wydany kilkanaście dni temu w niedużym nakładzie (a więc droższy niż zazwyczaj) zestaw 7 wagonów pociągu Nord-Express (producentem jest LS Models) kosztował ok 815-900 euro w wersji z oświetleniem i pełnym-kolorowym wyposażeniem wnętrza (tego w Roco raczej nie będzie choćby z powodu zaciemnianych szyb które i tak powodują, że nic w środku nie widać). W tym zestawie też jest nietypowy wagon bagażowy, który podobnie jak wagon z kabiną sterowniczą podbija cenę takich zestawów.
Nord express oficjalnie na dzień dzisiejszy powinien kosztować 950€, ci co zamawiali go x lat temu płacili po 750€, ja na swój jeszcze czekam bo zamawiałem wraz ze wzmocnieniem.
Co do NJ, interesuje mnie czy te wagony Bcmz to są tego nowego typu z sleeper pods czy te stare.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 154
Tabor 209
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki