Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Na pewno zaprezentują nowość nie-PKP, najprawdopodobniej nowość na rynek niemiecki, ale być może będą też inne, w tym np. PKP, właśnie dlatego umieściłem informację w tym temacie, bo nie mając żadnej gwarancji, że będzie pokazana jakakolwiek nowość na polski rynek, po prostu nie pasowałoby to do tematu Nowości PKP 2024.
Na pewno zaprezentują nowość nie-PKP, najprawdopodobniej nowość na rynek niemiecki, ale być może będą też inne, w tym np. PKP, właśnie dlatego umieściłem informację w tym temacie, bo nie mając żadnej gwarancji, że będzie pokazana jakakolwiek nowość na polski rynek, po prostu nie pasowałoby to do tematu Nowości PKP 2024.
Drogi Kolego, czytam uważnie i widziałem co Kolega napisał, ale jak dobrze Kolega wie, takiego tematu nie ma i nie będzie, bo są tematy "Nowości PKP 2024" oraz "Nowości nie-PKP 2024" i trzeciego nie potrzeba.
Zaskoczenia nie było, a może właśnie było - dr Wilfer zaprezentował kolejną nowość na 2024 rok:
Zgodnie z przewidywaniem jest to nowość na rynek niemiecki, ale nie nowa konstrukcja, jak wiele osób podejrzewało. Zaprezentowano zapowiedź 2 zestawów modeli do odwzorowania pociągu Metropolitan. Poniżej wizualizacja 3D:
PIKO 58150 (wersja analogowa) - lokomotywa serii 101 z czterema wagonami pasażerskimi pociągu Metropolitan, w tym sterowniczym, DB AG, epoka V
PIKO 58151 (wersja cyfrowa DC, z dekoderem dźwiękowym) - j.w.
PIKO 28350 - cztery wagony pasażerskie pociągu Metropolitan, DB AG, epoka V
PIKO napisał(a):
Zugset 4tlg. Metropolitan BR 101 mit Personenwagen und Steuerwagen DB AG V
Neuheit 2024: Die luxuriös ausgestatteten Zuggarnituren des Metropolitan Express Train (MET) waren zwischen 1999 und 2004 auf der Strecke Köln – Hamburg im Einsatz.
Von außen überzeugen die Modelle durch ihr elegant anmutendes Erscheinungsbild, welches dem des Vorbildes in nichts nachsteht. Durch die perfekt bündig eingesetzten, glasklaren Fenster fällt der Blick in den Innenraum. Alle Wagen verfügen über eine individuelle, passend abgestimmte Inneneinrichtung. Ein weiteres Highlight sind die scharf gravierten Drehgestelle und die detailliert nachgebildeten Wagenböden. Plastisch anmutende Gravuren sowie eine vorbildgerechte Lackierung mit konturenscharfen Beschriftungen runden den äußeren Eindruck perfekt ab. Auf der Anlage befördert die kraftvolle BR 101 die Wagengarnitur seidenweich über die Gleise. Alle Wagen verfügen zudem über eine stimmige indirekte Innenbeleuchtung, um ein harmonisches Ambiente zu schaffen.Das vierteilige Zugset besteht aus einer Schnellzuglokomotive Baureihe 101, einem Schnellzugwagen Apmz 116.0 Ordnungsnummer 1, einem Schnellzugwagen Apmkz 116.6 Ordnungsnummer 3 und einem Schnellzug-Steuerwagen Apmbzf 116.8 Ordnungsnummer 7.
Neuheit 2024: Die luxuriös ausgestatteten Zuggarnituren des Metropolitan Express Train (MET) waren zwischen 1999 und 2004 auf der Strecke Köln – Hamburg im Einsatz.
Von außen überzeugen die Modelle durch ihr elegant anmutendes Erscheinungsbild, welches dem des Vorbildes in nichts nachsteht. Durch die perfekt bündig eingesetzten, glasklaren Fenster fällt der Blick in den Innenraum. Alle Wagen verfügen über eine individuelle, passend abgestimmte Inneneinrichtung. Ein weiteres Highlight sind die scharf gravierten Drehgestelle und die detailliert nachgebildeten Wagenböden. Plastisch anmutende Gravuren sowie eine vorbildgerechte Lackierung mit konturenscharfen Beschriftungen runden den äußeren Eindruck perfekt ab. Auf der Anlage befördert die kraftvolle BR 101 die Wagengarnitur seidenweich über die Gleise. Alle Wagen verfügen zudem über eine stimmige indirekte Innenbeleuchtung, um ein harmonisches Ambiente zu schaffen.
Das vierteilige Wagenset besteht aus einem Schnellzugwagen Apmz 116.2 Ordnungsnummer 2, zwei Schnellzugwagen Apmz 116.4 Ordnungsnummer 4 und 5 und einem Schnellzugwagen Apmkz 116.6 Ordnungsnummer 6.
Jestem bardzo ciekawy czy wagony będą miały modelową długość (1:87), czy będą skrócone (1:92,5) tak jak to ma w zwyczaju Marklin.
BR101 mają w ofercie obaj producenci, więc tutaj pewnie każdy wsadzi w zestaw swoją. BR101 Piko to model naprawdę piękny.
Długość całego składu Märklin podaje 236 cm. Czyli minus lokomotywa wychodzi ponad 30cm na wagon. Czyli 1:87. Piszą też o tym na niemieckich forach, choć długości poszczególnych wagonów w danych producentów jeszcze nie znalazłem.
Jestem bardzo ciekawy czy wagony będą miały modelową długość (1:87), czy będą skrócone (1:92,5) tak jak to ma w zwyczaju Marklin.
BR101 mają w ofercie obaj producenci, więc tutaj pewnie każdy wsadzi w zestaw swoją. BR101 Piko to model naprawdę piękny.
Z informacji zamieszczonych na stronie Marklin nie wynika, aby wagony do pociągu Metropolitan Express Train (26931) miały być w wersji skróconej.
Z ciekawostek, zestaw ma ukazać się w wersji limitowanej 2500 sztuk, w cenie 1199,00 euro.
To zasięgnij też informacji u źródła. Märklin nie ma chyba ani jednego wagonu czasów w miarę współczesnych w skali 1:87. Pomijam Giruno i temu podobne, gdzie wagony są po prostu krótsze. Nawet ICE mają długość 1:93,5.
To zasięgnij też informacji u źródła. Märklin nie ma chyba ani jednego wagonu czasów w miarę współczesnych w skali 1:87. Pomijam Giruno i temu podobne, gdzie wagony są po prostu krótsze. Nawet ICE mają długość 1:93,5.
sprawdz a dopiero komentuj
pomijam temat ze zestaw powstal ze wspolpracy marklina i piko wiec chcac nie chcac zestaw marklin ma ta sama skale tyle ze z innym zasilani
Nic nie zrozumiałeś, ale skąd masz wiedzieć skoro nie znasz specyfiki Märklina.
Jaka powinna być długość wagonu z tego zestawu? I podaj źródło z Piko/Märklina, z którego wynika że taka jest ich długość w modelu
Nic nie zrozumiałeś, ale skąd masz wiedzieć skoro nie znasz specyfiki Märklina.
Jaka powinna być długość wagonu z tego zestawu? I podaj źródło z Piko/Märklina, z którego wynika że taka jest ich długość w modelu
To ty uznałeś, że wysoka cena to dowód na to, że będzie 1:87 - co jest wnioskowaniem tak ułomnym, że aż śmiesznym i tylko do tego się odnosiłem. Nie usztywniaj się tak, bo łatwo się ośmieszyć
To ty uznałeś, że wysoka cena to dowód na to, że będzie 1:87 - co jest wnioskowaniem tak ułomnym, że aż śmiesznym i tylko do tego się odnosiłem. Nie usztywniaj się tak, bo łatwo się ośmieszyć
Długość całego składu Märklin podaje 236 cm. Czyli minus lokomotywa wychodzi ponad 30cm na wagon. Czyli 1:87. Piszą też o tym na niemieckich forach, choć długości poszczególnych wagonów w danych producentów jeszcze nie znalazłem.