• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości nie-PKP 2016

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
680 54 1
#81
Liliput jest jedną z większych firm produkujących modele kolejowe. Szkoda, że nie chce im się schylać by zrobić coś z PKP. Ale widać oni mogą sobie na to pozwolić. Dziwne, że niektóre mniejsze firmy także nie, np Guetzol swego czasu, nie chciało się, nie chciało i skończyło bankructwem.
hmmm...
Rzeczywiście mogli by zrobić coś z naszego Polskiego podwórka i nawet nie było by to takie trudne i kosztowne, bo już od dawna produkują modele, Szwajcarskich jednostek FLIRT, których odpowiedniki składane i użytkowane są m.in w Polsce. Następna sprawa, to przy takim potencjale i doświadczeniu, spokojnie mogli by pomyśleć o produkcji np: naszego Polskiego IMPULSa... Dotyczy to także innych firm o dużym potencjale i doświadczeniu, m.in. w produkcji modeli jednostek DB, a także modeli typowo Polskich lokomotyw takich jak m.in. PIKO czy Roco.
Ale po rezygnacji Roco z produkcji Czeskiej E380 i małym zainteresowaniem Polskim taborem, to chyba nie ma się czego spodziewać dobrego po nich...:(
 
B

bobby74

Gość
#82
hmmm...
Rzeczywiście mogli by zrobić coś z naszego Polskiego podwórka i nawet nie było by to takie trudne i kosztowne, bo już od dawna produkują modele, Szwajcarskich jednostek FLIRT, których odpowiedniki składane i użytkowane są m.in w Polsce. Następna sprawa, to przy takim potencjale i doświadczeniu, spokojnie mogli by pomyśleć o produkcji np: naszego Polskiego IMPULSa... Dotyczy to także innych firm o dużym potencjale i doświadczeniu, m.in. w produkcji modeli jednostek DB, a także modeli typowo Polskich lokomotyw takich jak m.in. PIKO czy Roco.
Ale po rezygnacji Roco z produkcji Czeskiej E380 i małym zainteresowaniem Polskim taborem, to chyba nie ma się czego spodziewać dobrego po nich...:(
... i wszyscy będą przepraszać SM ;) i prosić o więcej czegokolwiek kiedykolwiek
 

arek62

Aktywny użytkownik
Reakcje
5 0 0
#83
Ale to nie jest normalny katalog !!! Tylko sklep Menzel zebrał obecnie dostępne zapowiedzi, ze strony Liliputa i zrobił z nich psedo-katalog w pdf.
Liliput jest jedną z większych firm produkujących modele kolejowe. Szkoda, że nie chce im się schylać by zrobić coś z PKP. Ale widać oni mogą sobie na to pozwolić. Dziwne, że niektóre mniejsze firmy także nie, np Guetzol swego czasu, nie chciało się, nie chciało i skończyło bankructwem.
Kolego 404W z tym Gützoldem to nie tak do końca.
Ten Pan Gützold nie miał komu przekazać swojej firmy.
Dlatego skończyło się tak jak skończyło. Dużo firm w Niemczech upada bo nie ma następców.
Kupiłem ostatnio parę modeli tej firmy z ostatniej produkcji i powiem jedno "Czapa na dół"
Fantastyczna jakość co do ceny.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#84
Ja mam nadzieję, że ostatni ruch Piko (choć moralnie wątpliwy) wpłynie na większą świadomość innych producentów modeli jeśli chodzi o postrzeganie naszego rynku i być może to w przyszłości zaprocentuje.
 
OP
OP
4

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#85
Kolego 404W z tym Gützoldem to nie tak do końca.
Ten Pan Gützold nie miał komu przekazać swojej firmy.
Dlatego skończyło się tak jak skończyło. Dużo firm w Niemczech upada bo nie ma następców.
Kupiłem ostatnio parę modeli tej firmy z ostatniej produkcji i powiem jedno "Czapa na dół"
Fantastyczna jakość co do ceny.
Acha mój niemiecki jest słaby, i zrozumiałem, że firma ma kłopoty i zbankrutowała.
Hmm. Jest to dla mnie trochę dziwne, że "Dużo firm w Niemczech upada bo nie ma następców" i chyba nie oddaje w 100% istoty problemu. Ale to już jest materiał na zupełnie inną dyskusję.
 
B

bobby74

Gość
#87
01.04.2012 rozpoczęto likwidację firmy Gützold GmbH & Co. KG - to nie było bankructwo. Dokładnie po roku w 2013 roku firma ponownie podjęła działalność jako Gützold Modellbau GmbH - wprawdzie jako nowy podmiot prawny, ale bazując na prawie tym samym zespole, jaki zmuszony był odejść od "starego" Gützolda.
A dzisiaj ma się tak.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#90
Wklejam link do prezentacji firmy NMJ z targów w Norymberdze
.

Jako że rozważam zakup modeli wagonów MAV od wspomnianej firmy (lub od ACME) mam pytanie do osób które posiadają modele tejże firmy. Jaka jest jakość modeli od NMJ (wydaje się bardzo wysoka) w porównaniu przede wszystkim z ACME, w zakresie jakości wykonania i wierności odwzorowania (zwłaszcza wagonów MAV)?

Dla zainteresowanych powiem, że poczytałem forum niemieckie na którym odbyła się dyskusja na temat tych wagonów w porównaniu z wagonami ACME. Największym minusem tych wagonów (NMJ) jest fakt, iż poprzez bardziej przyciemnione szyby ukryli całkowity brak wnętrza wagonu !!!. Stąd dużo niższa cena niż wagonów ACME. Szkoda, bo detal wagonów NMJ (widać to dobrze na przykładzie wagonu bagażowego i wózków) jest sporo lepszy. Nie wiem czy można np. zamówić jako część zamienną u ACME to wnętrze i jakoś starać się je umieścić w wagonie NMJ ?
Poza tym jest takie fajne porównanie na węgierskiej stronie (może ktoś za język). Tu widać też sporą różnicę w wysokości wagonów. Ciekawe która jest prawidłowa ? http://www.stmodell.atw.hu/blog/?p=746
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#96
Musze przyznać, że ostatnio bardzo chodzi mi po głowie myśl, aby zbudować Orient-Express z epoki IIb, w czasie której "grasował" po nim Poirot.
Wagony będą chyba ładne. Może głupie pytanie (ale mało wiem jeszcze o tym pociągu) ale z opisu wynikało by, że to są wagony z Egiptu?
 
OP
OP
4

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#97
Musze przyznać, że ostatnio bardzo chodzi mi po głowie myśl, aby zbudować Orient-Express z epoki IIb, w czasie której "grasował" po nim Poirot.
Wagony będą chyba ładne. Może głupie pytanie (ale mało wiem jeszcze o tym pociągu) ale z opisu wynikało by, że to są wagony z Egiptu?
No tak. Jak widać CIWL zarządzał swoimi wagonami i tam. Jednak kompletnie nie mam pojęcia, jaka lokomotywa mogłaby pasować. Łatwiej już zrobić normalny Orient-Express [też był Poirot- "Morderstwo w Orient-Expresie"] z jakąś wyglancowaną lokomotywą [Roco ma takie 310 - austriacka i S3/6 bawarska - chyba pasują, lub jakąś francuską]. Wagony Orient-Expressu mają też inne firmy [Liliput czy Trix]. We Francji buło też kilka takich CIWLowskich expressów nad morze.
 
B

bobby74

Gość
#98
NIe mam pojęcia. Kolega @Andrzej Harassek na pewno będzie wiedział. :)
Bądź patrz tutaj.
Ale wyglądają efektownie - jeszcze takich malowań nie widziałem.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#99
No tak. Jak widać CIWL zarządzał swoimi wagonami i tam. Jednak kompletnie nie mam pojęcia, jaka lokomotywa mogłaby pasować. Łatwiej już zrobić normalny Orient-Express [też był Poirot- "Morderstwo w Orient-Expresie"] z jakąś wyglancowaną lokomotywą [Roco ma takie 310 - austriacka i S3/6 bawarska - chyba pasują, lub jakąś francuską]. Wagony Orient-Expressu mają też inne firmy [Liliput czy Trix]. We Francji buło też kilka takich CIWLowskich expressów nad morze.
No taki właśnie normalny chciałbym Paryż-Stambuł. Czyli te 3 z linku odpadają tak? Myślałem, że może gdzieś tam z Egiptu do Stambułu przyjechały i dalej do Paryża. Te dwa loki co podałeś bardzo mi się podobają. Zwłaszcza ta austriacka.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.210 504 30
No ja niestety za wiele nie wiem o Orient Ekspresie. Z pewnością jednak wagony kolei egipskich nie zapuszczały się do Europy, więc te białe raczej odpadają. Też bym się skłaniał do składu z trasy europejskiej. Ale tu trzeba byłoby się zdecydować, z którego odcinka, bo skład mógł się do pewnego stopnia zmieniać na trasie Paryż - Stambuł. A już na pewno zmieniały się lokomotywy. Jeżeli to ma być epoka II, to nie bawarska S 3/6, tylko jej wersja z czasów DRG, czyli seria 18.4-5. Model Roco faktycznie piękny, ale chyba obecnie trudno dostępny. Ale bardzo ciekawe, choć trudne do zrealizowania, byłoby zestawienie modelowego składu z terenów Rumunii czy Bułgarii. Jeśli zaś chodzi o wagony, to L.S. Models wypuścił parę lat temu model sypialnego CIWL typu SG z napisem "wagon sypialny" po turecku, właśnie do Orient Ekspresu.

I nie należy utożsamiać CIWL z Orient Ekspresem. Fakt, że ten ostatni był obsługiwany przez CIWL i zestawiany z ich wagonów, ale, jak zauważył kolega 404W, CIWL obsługiwał znacznie więcej pociągów, nie tylko Orient Ekspres.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 315
Tabor 154
Tabor 151
Tabor 297
Tabor 187

Podobne wątki