• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ORIENT EXPRESS

tomek6262

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
witam!
chciałbym skompletować sobie tabor orient expressu z lat 60 trasa PARYŻ STAMBUŁ ,ale nie mogę nic znaleźć... np jak wyglądał cały skład ile wagonów jakie kolory itp, jakie
loko
pomorzecie ?
 
OP
OP
T

tomek6262

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
pierwszy tabor reprezentujący 1910r

marklin 42754


1. 1x Gepäckwagen, 4 Achsen, rotbraun, vier zu öffnende Schiebetüren, Wagen-Nr. 1207 Lange 22,6 cm
2. 1x Schlafwagen, 4 Achsen, rotbraun. Wagen-Nr. 1782 Lange 24,3 cm
3. 1x Schlafwagen, 4 Achsen, rotbraun. Wagen-Nr. 1773 Lange 24,3 cm
4. 1x Speisewagen, 6 Achsen, beżowy / rotbraun, Wagen-Nr. 1691 D Lange 23,3 cm
5. 1x Gepäckwagen, 4 Achsen, rotbraun, vier zu öffnende Schiebetüren, Wagen-Nr. 1203 Lange 22,6 cm
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
T

tomek6262

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
drugi tabor 1921r

Marklin 39021 Baden Express Locomotive


wagony marklin 42755
Nr 665 brązowy / beżowy spania - 1900 - Compagnie Générale de budowlane, Saint Denis, Paryż, Francja
# 1961 brązowy spania - 1909 - Klett Machinen Fabrik, Augsberg i Norymberga, Niemcy
# 1733 brązowy / beżowy jadalnia - 1907 - # 1963 brązowy spania - 1909 - Klett Machinen Fabrik, Augsberg i Norymberga, Niemcy
# 1958 brązowy spania - 1909 - Klett Machinen Fabrik, Augsberg i Norymberga, Niemcy Générale de budowlane, Saint Denis, Paryż, Francja
# 1204 brązowy Gepäck / fourgon - 1908 - Ringhofferovy Zavody i Sp, Smichow, Praga
# 1206 brązowy Gepäck / fourgon - 1908 - Ringhofferovy Zavody i Sp, Smichow, Praga


wagony marklin 42760
# 1963 brązowy spania - 1909 - Klett Machinen Fabrik, Augsberg i Norymberga, Niemcy
# 1958 brązowy spania - 1909 - Klett Machinen Fabrik, Augsberg i Norymberga, Niemcy

czy to jest kompletny tabor ?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#9
Tylko trzeba pamiętać, że Märklin ma system zasilania prądem zmiennym z trzecią szyną. Jeżeli ktoś (99% modelarzy w Polsce) ma system prądu stałego dwuszynowy, w wagonach tej firmy musi wymienić zestawy kołowe na izolowane.

PS. Nie jestem pewien, czy kolega tomek6262 wie, co oznacza słowo "tabor".;)
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
#10
wg googla:
Miejscowości i inne jednostki administracyjne:

Nazwy geograficzne:

Z tego przydługiego spisu interesuje nas poz. 1. Z tym że w tym konkretnym przypadku lepiej chyba nie używać słowa "tabor" jako zbyt ogólnego określenia, a juą na pewno nie "tabory". Wg. mnie bardziej pasowałoby chyba po prostu trywialne "wagony" lub "składy". Ale specjalistą w nazewnictwie nie jestem więc moge się mylić.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#11
Pozwoliłem sobie zażartować, ale kolega Piotr ma 100% racji. Tabor jest pojęciem ogólnym, mówimy o taborze PKP, taborze towarowym albo pasażerskim, taborze trakcyjnym itp. Kompletny tabor CIWL oznaczałby wszystkie pojazdy, posiadane czy używane przez tę kompanię, albo tabor, eksploatowany w pociągach "Orient Express", ale nie konkretny zestaw wagonów konkretnego pociągu. Czyli można nawet powiedzieć o taborze, eksploatowanym w określonym okresie czasu w pociągach "Orient Express", ale to jeszcze nam nie powie, jakie wagony (a tym bardziej w jakim ustawieniu) kursowały w konkretnych pociągach. I jak napisał kolega Piotr, absolutnie nie "tabory", bo to znaczy zupełnie coś innego.
 
OP
OP
T

tomek6262

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#12
to jestem zaskoczony połączeniem szynowym Märklin , nie miałem pojęcia dziękuję! a jakie firmy mają odpowiednie zasilanie ? żebym znowu się nie na szukał na darmo....

piotr66 a teraz naucz się na pamięć o tych " taborach" żebyś znowu nie musiał szukać w google, a co najgorsze żebś się nie pomylił kiedyś na jakimś forum ;)


i naprawdę nie ma nikogo na forum kto ma lub chciałby mieć ładny tabor kolejowy orient expressu...?
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#13
to jestem zaskoczony połączeniem szynowym Märklin , nie miałem pojęcia dziękuję! a jakie firmy mają odpowiednie zasilanie ? żebym znowu się nie na szukał na darmo....

piotr66 a teraz naucz się na pamięć o tych " taborach" żebyś znowu nie musiał szukać w google, a co najgorsze żebś się nie pomylił kiedyś na jakimś forum ;)


i naprawdę nie ma nikogo na forum kto ma lub chciałby mieć ładny tabor kolejowy orient expressu...?
Kółka wymienić to nie problem w Märklin'ie. Gorzej jakbyś kupił lokomotywę a już parowóz.

Ja mam pytanie czy te wagony Märklin są w skali 1:87 czy skrócone wersje 1:100.

Skład który wypisałeś z 1921 roku napewno jest nie kompletny - tam było więcej wagonów francuskich w składzie, brakuje mi 3 wagonów na liście.
 
OP
OP
T

tomek6262

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
jeżli wiesz coś o tych brakujących wagonach to napisz proszę...

czyli piszesz że można kupić wagony marklin, tylko trzeba wymienić kółka ? i dlaczego inny rozstaw , ja szukam pod torowisko piko ..


wie może ktoś co to za parowóz że zdjęcia ?
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.331 463 29
#15
czyli piszesz że można kupić wagony marklin, tylko trzeba wymienić kółka ? i dlaczego inny rozstaw , ja szukam pod torowisko piko ..

wie może ktoś co to za parowóz że zdjęcia ?
Pisałem wyżej:
Tylko trzeba pamiętać, że Märklin ma system zasilania prądem zmiennym z trzecią szyną. Jeżeli ktoś (99% modelarzy w Polsce) ma system prądu stałego dwuszynowy, w wagonach tej firmy musi wymienić zestawy kołowe na izolowane.
Rozstaw kół jest taki sam, więc pytanie "dlaczego inny rozstaw" jest bezprzedmiotowe. Zestawy kołowe Märklina mają koła nieodizolowane od siebie i w systemie dwuszynowym (a taki jest system Piko) powodują zwarcie. W sklepach za granicą, przy kupnie wagonów Märklina zazwyczaj na życzenie sklep wymienia zestawy na izolowane bez dopłaty. Przy kupnie modeli z drugiej ręki trzeba sprawdzić, jakie są zestawy i w razie potrzeby, kupić izolowane dodatkowo i wymienić samemu.

Co do lokomotywy, to po pierwsze, jest to malunek, nie zdjęcie, nie wiadomo, na ile zgodny z rzeczywistością, a po drugie jeżeli założyć, że prawdziwy, to według opisu jest to w Turcji koło Konstantynopola (dziś Stambuł), więc parowóz pewnie kolei tureckich.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#18
Ten parowóz na zdjęciu to pruski G10 czyli niemiecki 57.10-35 czyli nasz Tw1, czyli do ekspresu to raczej się nie nadawał jako że to parowóz towarowy o max. prędkości 60 km/h.
 

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.718 30 1
#19
piotr66 a teraz naucz się na pamięć o tych " taborach" żebyś znowu nie musiał szukać w google, a co najgorsze żebś się nie pomylił kiedyś na jakimś forum ;)
Tomku6262, przepraszam jeśli poczułeś się urażony moim wpisem. Chciałbym jednak zaznaczyć, że użyłem takich słów jak "chyba" i "mogę się mylić" co powinieneś odczytać jako próbę usystematyzowania słowa "tabor" a nie wytykania tobie błędów.
Parowozy które pokazałeś na rysunku i zdjęciu to dwa różne typy. Oczywiście ten drugi to typowo towarowy, i nawet jeśli znajduje się w jakimś muzeum jako parowóz Orient-Expressu to do tej informacji należałoby podejść z dużą ostrożnością, bo jak wiadomo muzeum a rzeczywistość nie zawsze się pokrywają. Może i kiedyś ciągnęła Orienta ale raczej przypadkowo, może w zastępstwie jakiegoś uszkodzonego właściwego parowozu, a maszynista potem przez resztę życia chwalił się że prowadził Orient-Express;).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 6
Tabor 11
Tabor 1
Tabor 28
D
Tabor 13

Podobne wątki