• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości Herpa

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
862 1 0
Mnie akurat bardziej zaintrygował pozytywnie model Forda.

Nie jestem biegły w języku ani w ofercie Marcos'a >>
może ktoś podpowie ... czy to wydruki Marcos'a czy zapowiedzi że może Herpa ???
ford.jpg
 

Adix

Znany użytkownik
Reakcje
1.829 2 0
Model Mercedes-Benz eActros 600 wyglada rewelacyjnie . Będzie piękny model .
Zdjęcia zapożyczone z forum H0-Modelautoclub Nederland.
20240629_112646klein-800x588.jpg
20240629_112702klein-800x756.jpg
20240629_112948klein-1152x1536.jpg
 

Kamil Ch

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.048 0 0
Problemy niemieckiej gospodarki nie są Herpie obojętne. Poniżej zamieszczam link do źródła (lokalny portal informacyjny) oraz przetłumaczony przez Google tekst.

https://www.infranken.de/lk/ansbach...-teile-der-produktion-ins-ausland-art-5902588

Herpa Miniaturmodelle GmbH jest zmuszona zwolnić pracowników w swojej centrali w Dietenhofen (dzielnica Ansbach). Część produkcji jest przenoszona za granicę.

Firma Herpa w Dietenhofen dołącza teraz do listy frankońskich firm, które przeprowadzają restrukturyzację w celu przeniesienia się za granicę. Producent miniaturowych modeli „jest zmuszony przenieść część produkcji za granicę ze względu na zmiany rynkowe i znaczny spadek sprzedaży ”, jak ogłosił w poniedziałek (29 lipca 2024 r.). W rezultacie zlikwidowane zostaną także miejsca pracy we Frankonii .

Przemysłowy gigant SKF ze Schweinfurtu już wiosną zapowiedział przeniesienie części swojej produkcji za granicę. Tymczasem firma tekstylna Fraas chce zamknąć dwa zakłady produkcyjne w dzielnicy Hof, aby zwiększyć swoją aktywność w Chinach. Tradycyjna firma Tramag z Fürth stwierdziła, że „w tej lokalizacji nie jest to opłacalne” . Zdaniem Dietenhofena w obecnej sprawie Herpy względy ekonomiczne są również istotne.

Herpa z Dietenhofen zwalnia 39 pracowników: ma to zabezpieczyć produkcję we Frankonii
Herpa zatrudnia w Dietenhofen około 200 osób. Ponadto w fabryce na Węgrzech pracuje około 50 osób . Drukarnia przenosi się obecnie z Dietenhofen na Węgry, co potwierdziła firma zapytana przez inFranken.de . Nieczynny będzie także wydział formowania. Oznacza to, że we Frankonii zwolnionych zostanie 39 stanowisk pracy . Ponad 75-letnia firma tak wyjaśnia tło sytuacji: „Cierpimy na słabą gospodarkę, uporczywą inflację, rosnące płace, koszty transportu i energii , ale także na spadek konsumpcji i niechęć do zakupów ”.

Środek ten jest „niezbędny, aby zapewnić dalsze skuteczne i opłacalne zabezpieczenie pozostałej produkcji w zakładzie w Dietenhofen” – stwierdza producent modelu. „Ubolewamy nad okolicznościami, które zmuszają nas do podjęcia tego kroku, ale jest to scenariusz na przyszłość opracowany w oparciu o kompleksowe i profesjonalne doradztwo gospodarcze , które ma na celu pomyślne poprowadzenie Herpy w przyszłość i jej miejsca pracy ” – powiedział dyrektor zarządzający Hermann Prinz zu Leiningen .

Przeprowadzka będzie następować stopniowo w ciągu najbliższych miesięcy , tak aby nie wpłynąć na jakość i możliwość dostarczania produktów. „Herpa pozostaje zaangażowana w spełnianie oczekiwań klientów, realizując jednocześnie zrównoważoną strategię biznesową” – podsumowuje. Według własnych informacji firma produkuje modele samochodów osobowych, ciężarowych i samolotów w miniaturowych rozmiarach wiernych oryginałom i obecnie posiada około 1500 modeli, które sprzedaje za pośrednictwem sprzedawców modelarskich lub międzynarodowej sieci dealerów. Więcej aktualności z Ansbach i okolic znajdziesz w naszym dziale lokalnym.
 

IgorS

Aktywny użytkownik
Reakcje
175 2 0
Bo Actros to produkt Mercedesa, tak samo jest z MANami z resztą. Herpa bardzo szybko wypuszcza przeróżne warianty kabinowe i modelowe niemieckich producentów, niejako klepiąc w kółko to samo, a innych producentów traktuje zdecydowanie "gorzej". Nowego DAFa XF lub XD raczej nigdy się nie doczekamy, Stralisa Hi-Road (czyli wąską kabinę modelu Hi-Way) tak samo nigdy nie było mimo, że wąska kabina była wypuszczana w tym terenowym-wojskowym Trakkerze, a niewielkie zmiany wystarczyłyby by wypuścić też wąski wariant S-Waya. O mniejszych wariantach Scanii, takich jak seria G i P lub Volvo FM albo niskim wariancie Renault Range T nie wspominam nawet - te kabiny w rzeczywistości są modułowo budowane, a Herpa ma już te wszystkie klocki, tylko nie chce się im tego "poskładać".
 

Simon2107

Aktywny użytkownik
Reakcje
166 1 0
A co tu się dziwić, skoro Herpie nawet nie chce się pomalować tylnych świateł w naczepach i wypuszcza za niemałe pieniądze takie golasy... :cenzura:
A potem płaczą, że sprzedaż spada i muszą zwalniać pracowników a produkcję przenosić do Chin. Ale może ta przeprowadzka wpłynie na szybszą reakcję na potrzeby rynku odnośnie nowych modeli. Jak patrzę co dzieje się w skali 1 64 gdzie większość modeli produkowana jest w Chinach to jeśli chodzi o różnorodność modeli, jakość wykonania i reakcje na potrzeby rynku to może przyprawić o zawrót głowy.
 

Podobne wątki