Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
http://www.omni-bus.waw.pl/omnigaleria/displayimage.php?album=138&pid=20478#top_display_media
Jak najbardziej mosty węgierskie są tu prawidłowe. To poprzednie edycje miały mosty LIAZa i felgi trilexy montowane w starszych rocznikach (choć ZSRR do końca swego istnienia zamawiał sobie Ikarusy ze swoimi mostami- jeszcze w latach 90). O ile mnie pamięć nie myli to mosty węgierskie z tzw eurofelgą zaczęły przychodzić wraz z dostawami rocznika 84 lub 85 jeżeli chodzi o przegubowce, w 89 był wyłom na kanciaste trilexy, potem znów powrót do felg zunifikowanych z tzw "talerzami" (myśmy na to tak mówili).
Tu auto mojego kolegi Michała z Woronicza, piękny był: https://phototrans.pl/14,278252,0,Ikarus_280_26_2070.html
Kolego SP45-166 zdjęcia które pokazałeś pokazują w jednym przypadku autobus zabytkowy, nie neguję ze takie mosty były montowane w tych autobusach, tylko ja nie pamiętam aby z takimi mostami poruszały się po Warszawie takie Ikarusy w latach 80 uw. Na ten temat to może niech sę wypowiedzą koledzy mający większą wiedzę w tej kwesti od mojej.
Wiem o co chodzi, ale to już dokładnie wyjaśnił SP45-166. Odniosłeś się do tego modelu i lat 80-tych, więc tylko zaznaczam że nie jest to malowanie z lat 80-tych. A co do tych nieszczęsnych mostów i felg tak jak napisał SP45-166 już w latach 80-tych przychodziły dostawy wozów na takich właśnie. Były to autobusy biało kremowe do połowy a od połowy czerwone.
No i sam pokazałeś kolego autobus zabytkowy. Zabytkowy na m. in. mój wniosek w klubie którego kiedyś byłem aktywnym członkiem (bo był jako nauka jazdy względnie mało zmęczony życiem). Na tym aucie (wcześniej 9002) zrobiłem w 2007 roku prawie cały kurs prawa jazdy na kat D. W tym malowaniu ten wóz to "pseudo zabytek". Dlaczego? Bo 2600 oryginalnie to pojazd z dostawy 1989 z felagmi tzw kanciastymi "węgierskimi trilexami". Jeden rocznik tylko miał takie- właśnie ten. W 1989 autobus przyszedł w malowaniu kremowa góra, czerwony dół. Malowanie które przytoczyłeś ze zdjęcia dotyczyło dostaw z lat 1978-1984. Potem przeguby przychodziły malowane fabrycznie tak jak solówki. Więc powyższe zdjęcie przedstawia próbę ucharakteryzowania pojazdu z 1989 roku na pojazd z 1979 roku. W artykule jest błąd. Pierwsze 280.11 przyszły do Warszawy 12 grudnia 1978.
Na zdjęciach za kierowcę jedzie opiekun wozu, kolega Grześ, notabene na co dzień maszynista instruktor PKP Cargo z warszawskich Odolan.
Malowanie i felgi najnowszego modelu Brekiny nie są fikcją- malowanie takie jest stosowane w Warszawie od 1992/93 roku. Wybacz- zjadłem na tym temacie zęby przez kilka lat pracy zawodowej przy nich jak i przy "byciu ojcem chrzestnym" pierwszego zabytkowego Ikarusa w Polsce (Warszawska solówka 289). Ale to głębszy i dłuższy temat.
No i sam pokazałeś kolego autobus zabytkowy. Zabytkowy na m. in. mój wniosek w klubie którego kiedyś byłem aktywnym członkiem (bo był jako nauka jazdy względnie mało zmęczony życiem). Na tym aucie (wcześniej 9002) zrobiłem w 2007 roku prawie cały kurs prawa jazdy na kat D. W tym malowaniu ten wóz to "pseudo zabytek". Dlaczego? Bo 2600 oryginalnie to pojazd z dostawy 1989 z felagmi tzw kanciastymi "węgierskimi trilexami". Jeden rocznik tylko miał takie- właśnie ten. W 1989 autobus przyszedł w malowaniu kremowa góra, czerwony dół. Malowanie które przytoczyłeś ze zdjęcia dotyczyło dostaw z lat 1978-1984. Potem przeguby przychodziły malowane fabrycznie tak jak solówki. Więc powyższe zdjęcie przedstawia próbę ucharakteryzowania pojazdu z 1989 roku na pojazd z 1979 roku. W artykule jest błąd. Pierwsze 280.11 przyszły do Warszawy 12 grudnia 1978.
Na zdjęciach za kierowcę jedzie opiekun wozu, kolega Grześ, notabene na co dzień maszynista instruktor PKP Cargo z warszawskich Odolan.
Malowanie i felgi najnowszego modelu Brekiny nie są fikcją. Ale to głębszy i dłuższy temat.
No bo właśnie z tego co się orientuję to wcześniejsze trilexy były produkcji radzieckiego LIAZ-a, potem były osie Raby, a na te węgierskie
dopiero niedawno się natknąłem, bardzo fajnie wyglądają, czy typ Ikarusa na tych ostatnich był w dalszym ciągu 280.26?
PS. Dopiero taraz zauważyłem że to już jest opisane, wpis do usunięcia, sorry
Tak sobie przypomniałem, że "moje" auto które miałem od początku 2008 na stanie, miało w 2001 roku i fabryczne "łuczki" nad drzwiami (likwidowane potem przy remontach), zółto-czerwone malowanie, no i felgi "euro" bezdętkowe. Konfiguracja rodem z modelu Brekiny. Chyba będę musiał sobie zrobić model swojego
Rocznik 1989 rzeczywiście miał najfajniejsze felgi. Nie wiązało się to ze zmianą typu. Nadal było to 280.26