• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości 2024 w N

OP
OP
techno

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.397 18 0
#21
W końcu udało mi się pozbyć dzieci i po aktywnym poranku zasiadam do komputera, by się podzielić chyba najlepszymi nowościami Arnolda od momentu, kiedy śledzę temat (tj. od 2015 roku). Niemcy na 1zu160 również piszą, że to świetna wiadomość.

KATALOG ARNOLD 2024: KLIK

Zaczynam od odlotu nr 1:

ADOLFIK!
W to w ogóle nie mogłem uwierzyć, a i że będą dwie wersje wózka akumulatorowego ASF (IV ep.), z dekoderem i bez, to już w ogóle:

ASF.jpg


Trzy wersje kolorystyczne, w tym pomarańczowa, identyczna jak spotykana w naszych lokomotywowniach. Żadna nie PKP, ale kto by się ASF-a fabrycznego w N spodziewał. Niemcy też się nie spodziewali ;)

EZT Frecciarossa ETR1000 - tu też zaskoczenie, ale po ETR610 (naszym Pendolino), ktoś musiał pójść za ciosem i ten EZT wydać. Wyda go Arnold.

1704581889618.png


Odlot nr 2
Piętrus czteroczłonowy ze ściętymi końcówkami dachu (IV ep):
Jest tylko jedna rzecz, która akurat tego piętrusa nam nie pozwoli w całości zaadoptować do naszych warunków - kabina sterownicza... Czekamy zatem na wersję bez kabiny sterowniczej do typowo niemieckiego push-pulla. Podobny do naszego zatem prędzej czy później powinien wyjść.

BIPA2.jpg


Jest też wersja dwuczłonowa z zaokrąglonym dachem (III ep.).

BIPA1.jpg


Ostatnią dla mnie ciekawostka i chyba pierwszym w historii pełnoprawnym modelem PKP od Arnolda jest:
Zestaw 3 wagonów samowyładowczych Falls w barwach PKP Cargo VI ep.

FALLS PKP CARGO.jpg


Ja wiem, że te wagony to fejki, ale są inne od Fleischmannów, których mam dosyć ;) PS. W H0 Rivarossi puszcza właśnie te wagony w barwach CTL, zatem w latach kolejnych myślę, że także Arnold CTL-e wypuści.

Ciekawostka - Arnold oznaczył dwa zestawy wagonów polską flagą, jako że przyporządkował modele wagonów SNCF, DB i DR do pociągu Paryż-Berlin-Warszawa D-242 (nasz Ost-West?). Co prawda nawet Niemcy piszą, że to nie do końca te wagony, ale też tłumaczą, że Arnold nie ma form Y.

Są też inne nowości, ale o to czy komuś pasują, zostawiam pole do komentarza :)
(Ludmiły, wagony DR i takie tam)

W każdym razie - poza przypadkowym wagonem cysterną GATX z PKP z logiem FS Chemicals sprzed kilku lat, to pierwszy katalog, który mi się naprawdę podoba i sprawi, że portfel zaboli:D
 
Ostatnio edytowane:

MisioPas

Aktywny użytkownik
Reakcje
644 5 1
#23
ale się wysilili.

z poilskich jedynie talboty PKP Cargo, gdzie rynek jest nimi zapchany.. No chyba że dadzą atrakcyjną cenę

a w tym roku dopieszczają spanielców
 
OP
OP
techno

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.397 18 0
#25
Wersja bez kabiny nie może być push-pullem - chyba że będzie sprzęgnięta z drugim zestawem, który taką kabinę będzie miał.
Jeden przecinek zmienił sens zdania. Wyciąłem go.

ale się wysilili.

z poilskich jedynie talboty PKP Cargo, gdzie rynek jest nimi zapchany.. No chyba że dadzą atrakcyjną cenę

a w tym roku dopieszczają spanielców
Jak na Arnolda to się wysili! Nie spodziewałem się w ich katalogu czegokolwiek PKP w ogóle, ale skoro wypuścili je w VI epoce w Rivarossi, to czemu z malowania nie skorzystać, skoro formę mają tą samą? Cysterna GATX?FS Cargo Chemicals wyszła również u Rivarossi i Arnolda. Podobnie idzie Roco/FLM, a póki co jeszcze zależności nie widzę u MaTrixa w H0 i N (no może poza talbotami H0 i Z).

Do do dopieszczenia Hiszpanów. W grupie Horbny jest Electrotren, zatem siłą rzeczy rynek hiszpański jest dopieszczony i to od dawna. Podobnie z francuskim (Jouef) czy włoskim (Lima/Rivarossi). Arnold tylko przeklepuje to do N-ki. Niemcy słusznie zresztą narzekają od lat, że więcej jest nowości tamtejszych niż ich (niemieckiego Arnolda), gdzie swego czasu pisali (o ile dobrze pamiętam), że w Niemczech tylko dystrybucja została.

...jedynie te ASF'ki jakąś popularność może będą miały, bo w Nce jakoś wczwśniej ich chyva nikt nie klepał...:niepewny:
W Niemczech pewnie ogromną, a ja na bank zamówię wersję pomarańczową, bo na PKP (pomimo jej wypuszczenia przez Rivarossi) nie liczę. Zresztą komentarze na 1zu160 są naprawdę pozytywne po publikacji tego katalogu.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
340 2 3
#26
ale się wysilili.

z poilskich jedynie talboty PKP Cargo, gdzie rynek jest nimi zapchany.. No chyba że dadzą atrakcyjną cenę

a w tym roku dopieszczają spanielców
jak mają klepać N-kę w PKP skoro w Polsce jest to skala niszowa... klepią z PKP to co Niemcy mogą kupić. Taka jest niestety prawda. Małe szanse chociaż widać, że w sklepach zestawy startowe N-ki zaczynają się sprzedawać więc jest jakaś nadzieja.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.466 23 0
#27
.
... zamówię wersję pomarańczową, bo na PKP (pomimo jej wypuszczenia przez Rivarossi) nie liczę.
Słusznie, bo o ile mnie pamięć nie myli, to edycja modelu PKP w wielkości H0 była na zamówienie polskiego importera, czyli firmy SK-model z Gdańska, więc jeśli byśmy chcieli zobaczyć eNkowy model w barwach PKP, to musimy o to dusić Kownackiego. (Ale, niestety, wątpię w powodzenie takiej akcji ... :()
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
techno

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.397 18 0
#28
.


Słusznie, bo o ile mnie pamięć nie myli, to edycja modelu PKP w wielkości H0 była na zamówienie polskiego importera, czyli firmy SK-model z Gdańska, więc jeśli byśmy chcieli zobaczyć eNkowy model w barwach PKP, to musimy o to dusić Kownackiego. (Ale, niestety, wątpię w powodzenie takiej akcji ... :()
Zastanawia mnie jedno. ASF w oznakowaniu PKP pojawił się w katalogu z nowościami w H0, zatem prawdopodobnie Hornby/Rivarossi ma prawa do dalszego wykorzystywania dokumentacji PKP, choć ich zakres jest oczywiście nieznany. Przeglądając katalogi Rivarossi od lat nie widziałem natomiast żadnego piętrusa w barwach PKP (podobnie u Arnolda w TT) , zatem czysto w teorii szansa na Adolfika w barwach PKP w N jest większa, niż piętrusa. W teorii.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
340 2 3
#29
Zastanawia mnie jedno. ASF w oznakowaniu PKP pojawił się w katalogu z nowościami w H0, zatem prawdopodobnie Hornby/Rivarossi ma prawa do dalszego wykorzystywania dokumentacji PKP, choć ich zakres jest oczywiście nieznany. Przeglądając katalogi Rivarossi od lat nie widziałem natomiast żadnego piętrusa w barwach PKP (podobnie u Arnolda w TT) , zatem czysto w teorii szansa na Adolfika w barwach PKP w N jest większa, niż piętrusa. W teorii.
Bo zapewne dokumentacja do piętrusów wykonana przez @Krzysztof Koj jest własnością @Bynio
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
6.145 145 0
#34
Były ale się zmyły. Nie ma takich.
Prze kilka lat nie śledziłem zbyt szczególnie rynku europejskiego, ale jak w końcu się za to zabrałem to wyszło, że zdarzyło się to samo co na rynku amerykańskim kilka lat wcześniej.
Wszystkie ciekawe modele zostały wyprzedane, producenci nie dają wznowień (tu lepiej stoi Ameryka bo dają nowe z nowymi numerami "inwentarzowymi" ale za to z nową ceną).
Z drugiej strony szrot 30 i więcej letni nadal zalega jak u nas na alledrowo DDR-Piko "w dobrym stanie za pińcet".
 
OP
OP
techno

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.397 18 0
#36
Były ale się zmyły. Nie ma takich.
Prze kilka lat nie śledziłem zbyt szczególnie rynku europejskiego, ale jak w końcu się za to zabrałem to wyszło, że zdarzyło się to samo co na rynku amerykańskim kilka lat wcześniej.
Wszystkie ciekawe modele zostały wyprzedane, producenci nie dają wznowień (tu lepiej stoi Ameryka bo dają nowe z nowymi numerami "inwentarzowymi" ale za to z nową ceną).
Z drugiej strony szrot 30 i więcej letni nadal zalega jak u nas na alledrowo DDR-Piko "w dobrym stanie za pińcet".
Mam te same spostrzeżenia. Niemcy też, jak czytam fora. Dlatego nowy katalog Arnolda jest takim lekkim szokiem dla nich, bo wznawiają np. Halberstadty, które na eBay'u osiągały absurdalne ceny, z przynajmniej 50% przebitką, a restauracyjny Bautzen Mitropy samodzielnie potrafił przekroczyć 100 euro. Na Trixa też narzekanie, bo form mają od cholery, możliwości wznawiania też, ale po co zarabiać? Dajmy handlarzom pole do popisu.

Co do Trixa - przypomnę, że jutro po 16 już będzie wszystko wiadome.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
340 2 3
#37
Mam te same spostrzeżenia. Niemcy też, jak czytam fora. Dlatego nowy katalog Arnolda jest takim lekkim szokiem dla nich, bo wznawiają np. Halberstadty, które na eBay'u osiągały absurdalne ceny, z przynajmniej 50% przebitką, a restauracyjny Bautzen Mitropy samodzielnie potrafił przekroczyć 100 euro. Na Trixa też narzekanie, bo form mają od cholery, możliwości wznawiania też, ale po co zarabiać? Dajmy handlarzom pole do popisu.

Co do Trixa - przypomnę, że jutro po 16 już będzie wszystko wiadome.
Mam nadzieję, że w związku z moimi zakupami dostawcy taboru i budownictwa w N-ce zauważą potencjał rynku i wezmą się poważnie do pracy :D

Jakby tak Trix jeszcze te swoje wycinane z kartonu budynki wznowił.... np. Koksownię Zollverin.... ehhh marzenie - nigdzie nie idzie dostać pełnego kompletu 3 sztuk....
 
OP
OP
techno

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.397 18 0
#38
KATALOG MINITRIX 2024: KLIK (na grubo, bo wisi na trainsdepot)

Bida. Tylko ceny jak zwykle wysoko. Zestaw trzech wagonów za 150 euro katalogowo. Eh.

Zatem jeżeli o mnie chodzi, to zostaje już tylko Fleischmann i Hobbytrain.
 
Ostatnio edytowane:

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
311 35 1
#39
Mam takie pytanie czy będzie porównanie ciągnika ASF w skali N od tego w H0. Ciekawi mnie jak tam zmieścili napęd i dekoder.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 54
Tabor 8
Tabor 24
W
Tabor 62
W
Tabor 166

Podobne wątki