• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości 2021 w N

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.516 33 0
@Misiek , no właśnie się zastanawiam co mu to ułatwia. Czy koszty obniża....a jak sam stwierdzasz.... wygląda zbiornika z zewnątrz wcale jakiś mega rewelacyjny nie jest.

Na pewno nam będzie łatwiej zmienić odcień pomarańczowego paska na wagonie ;)
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.516 33 0
Ale na co chcesz zmieniać? Wydaje mi się, że cysterny "gazowe" muszą mieć taki pomarańczowy pasek.
No chyba, że będziesz na coś przemalowywał te dwie "nierówne połówki"
Nie nie planuję nic przemalowywać.... jednakże zmiana barwy samego paska nie jest problematyczna ;) Skomplikowana bardziej będzie malatura Gagarina pod Orlen ;)
 
OP
OP
techno

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.045 18 0
3. Kolejne przenosiny nowości z Pi.R.A.T.A. O ile w sierpniu poszło info, że restauracyjny i sliperetka z EN Jan Kiepura są "tuż tuż", to na restauranta PKPIC w ubiegłym roku w ogóle nie liczyłem.
Pi.R.A.T.A. Models PI6095 - w końcu jest! 6 lat po pierwszych zapowiedziach, ale to i tak o 4 lata szybciej, niż dwa sypialne z tego zestawu :D

Opis ze sklepu: Set 2 carrozze: 1 x WRkmz 858 DB 1 x Bdhmnu 152 Sleperette PKP livrea bianca/blu Jan Kiepura, Epoca V - VI

Źródło zdjęcia: sklep piratamodels.it

Tak jak kiedyś pisałem, mamy faktycznie już drugi prawdziwie polski, tj. w pełni polskiej konstrukcji, wyprodukowany wagon fabrycznie w skali N, czyli sliperetkę Bdhmnu 152A od FPS Cegielskiego. Pierwszym były wydane w zeszłym roku sypialne do EN Jan Kiepura.

Miłą zmianą względem wizualizacji jest naniesienie "EN Jan Kiepura" na bok wagonu restauracyjnego DB. W komplecie mamy zatem 5 z 6 wagonów z naniesionym logotypem (2 x kuszetki, 2 x sypialne, 1 x restauracyjny) oraz 3 z 6 wagonów w oznaczeniu PKP (2 x sypialne, 1 x sliperetka).

Co ciekawe, to po zdjęciu wydaje się, że w Pi.R.A.T.A. przyłożyli się zarówno do wnętrza jak i do podwozia, co było naprawdę słabą stroną sypialnych.


Na stronie jest dodatkowa informacja, że restaurant PKP IC "już jedzie", przy czym ta informacja jest zamieszczona w anglojęzycznej wersji sklepu, bo w wersji włoskiej dalej "produtto non in magazzino".

EDYTA
Dostałem odpowiedź od nich, że restaurant jest planowany do wydania na koniec lata.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
techno

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.045 18 0
W wersji włoskiej jest Prodotto non in magazzino, disponibile per la prenotazione, co chyba można rozumieć podobnie do wersji angielskiej, że jeszcze nie ma, ale można wstępnie zamawiać.
No właśnie nie do końca chodzi o samo zamawianie (które możliwe jest praktycznie od początku umieszczenia modelu w ofercie), a o sam status produkcji modelu, bo w wersji angielskiej są dwa rodzaje opisów, z których jeden odpowiada włoskiemu, a drugi nie:
"Product not in stock, but available for booking" oraz "in arrivo".
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.079 140 0

Grg

Użytkownik
Reakcje
90 0 0
Jakiś czas temu była plotka że Modellbahn Union (czyli sklep DM-Toys) kupił wszystkie formy wtryskowe ze skali N jakie miała firma Brekina. Plotka okazała się prawdą i dzisiaj Modellbahn Union zaprezentował szynobus MAN z dźwiękiem od ESU i lepszym silnikiem:


Tradycyjnie jak od DM Toys coś zaprezentowane, to od razu dostępne w ich sklepie - w ośmiu wersjach malowania oraz do wyboru analog, DCC lub DCC z dźwiękiem ESU:
https://www.dm-toys.de/en/list/search/MAN/manufacturer/MU.html


Przy okazji warto wspomnieć że tegoroczna nowa konstrukcja Piko, BR 216 010 (czyli jedyny egzemplarz tej serii o wyglądzie pomiędzy przedseryjnym "Lollo" a wersją seryjną) właśnie zawitała do sklepów (na pewno już do niemieckich):


Na niemieckim forum piszą że bardzo udany model o ile nie trafi się przypadkiem na egzemplarz z głośniejszym silnikiem. Dużo funkcji oświetlenia i nawet kabiny nieźle odwzorowane jak na skalę N. Jedyne nieścisłości wskazane przez fanów DB ortodoksyjnie przywiązanych do detali to zderzaki o trochę za małej średnicy.
 
Ostatnio edytowane:

Grg

Użytkownik
Reakcje
90 0 0
Zauważyłem jeszcze, że DM Toys oferuje również samo podwozie tego modelu (kompletne bez dekodera) za 100 euro:
https://www.dm-toys.de/en/product-details/MU_N-T27X99.html

Więc na przykład jeśli ktoś chciałby sobie zbudować szynobus 213M SA105 (lub ewentualnie dwuczłonowy 215M SA108) to rozstaw osi jest identyczny :)
Szynobus MAN: rozstaw osi 9000 mm, długość 16200 mm
(źródło: https://de.wikipedia.org/wiki/MAN-Schienenbus )
Szynobus 213M SA105 ZNTK Poznań Regio Tramp: rozstaw osi 9000 mm, długość 17200 mm ze sprzęgami samoczynnymi i 16300 mm bez sprzęgów
(źródło: LINK )
 
Ostatnio edytowane:

Grg

Użytkownik
Reakcje
90 0 0
Mam i ja nowe Piko BR 216 :)

Potwierdzam że to dobry model, pierwsze co mnie pozytywnie zaskoczyło to duży ciężar. Dobrze jeździ i jeszcze nie zdarzyło się aby zatrzymał się na zabrudzonych torach lub spowodował zwarcie na zwrotnicy. Dźwięk też super, głośny i nie trzeszczy, a można też łatwo zmniejszyć głośność (4 poziomy na jednym przycisku). W moim egzemplarzu silnik modelu jest cichutki podczas jazdy, więc zgłaszane przypadki że komuś ten napęd mocno hałasuje są zapewne jednostkowe. Podoba mi się również, że domyślnie model ma bardzo realistyczną prędkość maksymalną, t.j. jeździ wolno, może nawet to jest prędkość dokładnie taka jak maksymalna oryginału bez dodania 10% tak jak zalecają w skali N. A na niskich prędkościach to jeszcze chyba nie widziałem wolniej jeżdżącej lokomotywy.
Ze względu na właściwości jezdne oraz że radzi sobie nawet na zakurzonych torach, spalinowóz ten awansował u mnie na stanowisko lokomotywy odkurzającej tory razem z wagonem Tomix, więc to chyba najlepsza rekomendacja.

Drobnostki jakie zauważyłem, to oświetlenie maszynowni, które jest znacznie jaśniejsze niż światła w kabinach. Dziwną rzeczą jest też funkcja F8 wyłączająca wszystkie światła czerwone i funkcja F9 wyłaczająca wszystkie światła białe - wolę tak jak jest u innych producentów, że można wyłączyć jednym przyciskiem oba typy świateł po danej stronie lokomotywy, nie trzeba wtedy klikać funkcji jak lokomotywa jedzie z jednym składem i zmienia kierunek.

Parę zdjęć:

P5146443.JPG

P5146469.JPG

P5146532.JPG


Lista funkcji, jakie sobie wpisałem w apce Z21:

Screenshot_20210514-195214_Z21.jpg
 
OP
OP
techno

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.045 18 0
Pi.R.A.T.A. Models PI6095 - w końcu jest! 6 lat po pierwszych zapowiedziach, ale to i tak o 4 lata szybciej, niż dwa sypialne z tego zestawu :D

Opis ze sklepu: Set 2 carrozze: 1 x WRkmz 858 DB 1 x Bdhmnu 152 Sleperette PKP livrea bianca/blu Jan Kiepura, Epoca V - VI
No i jest. W tym wątku dwa zdjęcia. Pudełko i wagony :) Oczywiście na pudełku znowu babol z IV epoką :D
IMG_20210516_162601_pudło.jpg


IMG_20210516_163125_dwa.jpg


No cóż mogę powiedzieć. Cieszę się, że w końcu wyszły i udało się zakończyć temat polskich wagonów do tego składu. Reszta w wątku dotyczącym polskich modeli w skali N, tj. tutaj: KLIK.
 
OP
OP
techno

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.045 18 0
Sklep DM-Toys znowu zaskoczył!

Uwaga, edycja limitowana. 50 euro za sztukę. O 40 euro na sztuce taniej, niż sprzedawał je KiskuN kilka lat temu:eek:

Wagon restauracyjny WARS PKP Ep.V-VIArnold HNS4332
KLIK


Źródło: DM-Toys.

Wagon restauracyjny ICE PKP Ep.V-VIArnold HNS4331
KLIK


Źródło: DM-Toys

Wagon restauracyjny MAV Ep.IV-V Arnold HNS4330
KLIK


Źródło: DM-Toys

Wagon restauracyjny MAV Ep.VI Arnold HNS4333
KLIK



Źródło: DM-Toys

Ciekawe, które się szybciej sprzedadzą, polskie czy węgierskie :p
 
OP
OP
techno

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.045 18 0
Sklep DM-Toys znowu zaskoczył!

Uwaga, edycja limitowana. 50 euro za sztukę. O 40 euro na sztuce taniej, niż sprzedawał je KiskuN kilka lat temu:eek:
Przyszły. Tzn. dziś odebrałem paczkę.

IMG_20210607_090205_small.jpg


Jestem zadowolony:) Bardzo dobra jakość malatury, choć szkoda, że podwozie w wersji IC nie jest siwe. Potwierdziło się info z wpisów na 1zu160.net, że tu i ówdzie jakiś sprzęg wypnie czy buda luźno siedzi na podwoziu (w 1 na 6 egzemplarzy - ten zostanie u mnie). Więcej zdjęć w najbliższym czasie, w wątku o polszczyźnie. Może się nawet uda wyciągnąć konwersje matu do porównania ;)
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 54
Tabor 8
Tabor 24
W
Tabor 62
W
Tabor 166

Podobne wątki