3. Kolejne przenosiny nowości z Pi.R.A.T.A. O ile w sierpniu poszło info, że restauracyjny i sliperetka z EN Jan Kiepura są "tuż tuż", to na restauranta PKPIC w ubiegłym roku w ogóle nie liczyłem.
Pi.R.A.T.A. Models PI6095 - w końcu jest! 6 lat po pierwszych zapowiedziach, ale to i tak o 4 lata szybciej, niż dwa sypialne z tego zestawu
Opis ze sklepu: Set 2 carrozze: 1 x WRkmz 858 DB 1 x Bdhmnu 152 Sleperette PKP livrea bianca/blu Jan Kiepura, Epoca V - VI
Źródło zdjęcia: sklep piratamodels.it
Tak jak kiedyś pisałem, mamy faktycznie już drugi prawdziwie polski, tj. w pełni polskiej konstrukcji, wyprodukowany wagon fabrycznie w skali N, czyli sliperetkę Bdhmnu 152A od FPS Cegielskiego. Pierwszym były wydane w zeszłym roku sypialne do EN Jan Kiepura.
Miłą zmianą względem wizualizacji jest naniesienie "EN Jan Kiepura" na bok wagonu restauracyjnego DB. W komplecie mamy zatem 5 z 6 wagonów z naniesionym logotypem (2 x kuszetki, 2 x sypialne, 1 x restauracyjny) oraz 3 z 6 wagonów w oznaczeniu PKP (2 x sypialne, 1 x sliperetka).
Co ciekawe, to po zdjęciu wydaje się, że w Pi.R.A.T.A. przyłożyli się zarówno do wnętrza jak i do podwozia, co było naprawdę słabą stroną sypialnych.
Na stronie jest dodatkowa informacja, że restaurant PKP IC "
już jedzie", przy czym ta informacja jest zamieszczona w anglojęzycznej wersji sklepu, bo w wersji włoskiej dalej "
produtto non in magazzino".
EDYTA
Dostałem odpowiedź od nich, że restaurant jest planowany do wydania na koniec lata.