• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowe wagony dla wojska w barwach PKP

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.417 551 30
#61
Czyli jednak transport z przekroczoną skrajnią (na wysokość). Nie bardzo widzę inny powód konieczności wyłączania napięcia. Swoją drogą, to ciekawe, co było tak wysokie?
 

Pitt35

Użytkownik
Reakcje
93 0 0
#66
...To rozwiązanie stworzone zupełnie od zera, do tej pory nie było wykorzystywane w Polsce – mówił wczoraj szef resortu zdrowia...
....Polska kolej dotąd nie przygotowywała składów do wożenia chorych czy rannych; z drugiej strony, ostatnio zakupione zostały specjalne wagony do przewozu wojska....


Pozwolę sobie nie zgodzić się z panem ministrem. W Polsce były już kiedyś pociągi sanitarne zarówno w II RP jak i PRL.
Przykład składu wojskowego pociągu sanitarnego wg norm na 1970:
1. Lokomotywa bez określenia typu
2. Dhxt lub Fhxt - Wagon służbowy
3. Dhxt lub Fhxt - magazyn żywnościowy
4. Wagon przykuchenny
5. Kuchnia
6. Bhuxzt - Sypialny dla załogi pociągu
7. Ahuxzt - Sypialny dla załogi wojskowej pociągu/kancelaria
8-15. Bhixt (43A, część widoczna na zdjęciach) - wagony do przewozu ciężko rannych
16. Opatrunkowo-apteczny, do 1986 adaptowany z innych serii, po 1986 406C
17. Zhxt/Ohxt - Ogrzewczy
18-21. Ahuxzt - wagony do przewozu lekko rannych
22. Dhxt lub Fhxt - magazyn mundurowy

Zdjęcia ze strony muzeum artylerii w Toruniu.
 

Załączniki

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
6.385 38 4
#68
Wybaczcie mi koledzy, ale w zakresie malowania taboru w PL to można mnie nazwać "hejterem". Mamy paskudne malowania korporacyjne IC, Cargo. Jedne w ogóle z brzydszych jakie się widuje. Ale już kompletnie nie rozumiem sensu malowania budy wagonów na oliwkę kiedy dach jest jasnoszary. Wprawdzie to nie do pociągu pancernego, ale niestety ja nie jestem w stanie zrozumieć takiej kombinacji.
 
OP
OP
mikl

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.250 117 11
#69
"Na zdjęciu Lokomotywa EU07-302 prowadzi pociąg 136000 relacji Warszawa Grochów - Medyka. Pociąg jest określany jako sanitarny, posiada pięć wagonów przystosowanych do przewozu rannych i cztery wypełnione pomocą humanitarną dla okręgu lwowskiego. W skład pociągu włączony jest również wyprodukowany dla polskiego wojska wagon 175A-30.

26.02.2022r, na szlaku Majdan Krężnicki - Lublin Zemborzyce - Niedrzwica"
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
122 1 0
#71
W kwestii pociągu ratunkowego to ostatnio poprzeglądałem filmy i zestawienie wyglądało tak:
- 4 wagony 111Arow z 2 serii modernizacyjnej Intercity z roku 2005/2006 - 72 miejsca dla pasażerów, 6 rowerów, 1 toaleta, klimatyzacja
- 1 wagon 175A-30 bezprzedziałowy wojskowy
- wagon 609Ar
- 3 wagony 111Arow z 1 serii modernizacyjnej Intercity z roku 2005 - 72 miejsca dla pasażerów, 3 rowery, 2 toalety, bez klimatyzacji
- wagon 609Ar.

Natomiast w kwestii wagonów wojskowych - 2 grafiki, skoro już powstały to dla porównania obu wagonów:
- bezprzedziałowy 175A-30
175a-30.png

- przedziałowy 177A-30
177a-30.png
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.654 19 9
#72
Niedawno (chyba w poniedziałek?) przez Rembertów przeleciał w stronę Warszawy skład złożony z siódemki IC oraz czterech wagonów, z czego jeden był właśnie w barwach "wojskowych", a pozostałe w typowym malowaniu IC. Nie wiem, co to było, ani z jakiej okazji. Piszę dla zainteresowanych.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.639 128 1
#73
Informacje z Internetu - rynek-kolejowy.pl

PKP Intercity zbuduje chroniony tor postojowy dla wagonów MON
PKP Intercity zbuduje na terenie swojej bocznicy we Wrocławiu specjalny tor postojowy dla ośmiu wagonów pozostających w dyspozycji Ministerstwa Obrony Narodowej.
PKP Intercity ogłosiło właśnie przetarg na budowę specjalnie chronionego toru postojowego dla ośmiu wagonów pasażerskich, które nabył MON, a które znajdują się „pod opieką” PKP Intercity. Wagony są gotowe od 2021 roku i bardzo sporadycznie są wykorzystywane przez armię. [...]
Zakres zamówienia obejmuje likwidację fundamentu po obrotnicy taborowej, budowę nowego odcinka toru, zabudowę nowego rozjazdu, budowę utwardzonego międzytorza wraz z odwodnieniem, budowę ogrodzenia, wykonanie oświetlenia i systemu monitoringu, a także montażu kolumn z instalacją elektryczną do obsługi wagonów. [...]


20240215120615MON.JPG_687-443.jpg

fot. M. Szymajda Wagony MONu w Warszawie
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.901 37 1
#75
generalnie świetny pomysł - budowanie torów postojowych dla wagonów wojskowych w centrum dużego miasta, w środku stacji Wrocław Gl., obok wagonowni i lokomotywowni, podawanie do publicznej wiadomości i chwalenie się tym rożnymi szczegółami tej instalacji. Rozumiem że jeszcze tam postawi się co 5 m tabliczki z zakazem fotografowania co będzie wielkim ciosem dla szpiegów kremla i wrogów naszej ojczyzny. Sorry, ale ja wysiadam.
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
122 1 0
#76
Mamy w Polsce pokój, więc na czym polega konieczność ukrywania tego typu informacji?
Skoro wiemy, gdzie stacjonują F16, Herculesy itp. sprzęty, to chyba nie uważasz, że ukrywanie "cywilnych" wagonów do przewożenia wojska jest jakoś średnio uzasadnione? Aktualnie jesteśmy na etapie publikowania wszystkiego, co może pokazać naszą "potęgę" obronną i to powinno wystarczyć dla skutecznego odstraszania potencjalnego agresora.
Jak pamiętam grafiki, które miał mój ojciec w latach siedemdziesiątych, to wagony wojskowe, obiekty mostowe w ramach konfliktu miały mieć malowanie maskujące, atu mamy pięknie szare dachy, które widać z kilometra. Wagony nie mają nawet panterki na pudle, więc nikt tych wagonów nie planuje ukrywać. Nie wspominam już o czymś takim jak pudło, czy szyby kuloodporne.

Ogrodzenie tych wagonów ma jeden cel - ochrona przed wandalami, to nie jest własność Intercity, więc skoro dostali wytyczne, żeby to chronić, to będą chronić.
 

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
232 7 0
#77
Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego kupiono tak drogie wagony dla wojska z dopuszczeniem chyba na 200 km/h. Jeżeli taki eszelon jedzie z prędkością max 80 km/h i to po magistralach bo na liniach drugorzędnych to ok 30 km/h. Czy takie zachcianki szeregowego Błaszczaka kosztują podatnika krocie, a przez 8 lat PKP Intercity klepie modernizacje leciwych wagonów z dużym poślizgiem....
ps. Ja bym tam jeszcze wartowników dał do pilnowania wagonów bo znając Polskę to je jeszcze ukradną jak kiedyś czołg złomiarze
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.901 37 1
#78
Mamy w Polsce pokój, więc na czym polega konieczność ukrywania tego typu informacji?
Skoro wiemy, gdzie stacjonują F16, Herculesy itp. sprzęty, to chyba nie uważasz, że ukrywanie "cywilnych" wagonów do przewożenia wojska jest jakoś średnio uzasadnione? Aktualnie jesteśmy na etapie publikowania wszystkiego, co może pokazać naszą "potęgę" obronną i to powinno wystarczyć dla skutecznego odstraszania potencjalnego agresora.
tylko po co w takim razie wprowadza sie jakies zakazy fotografowania skoro wszyscy wszystko wiedzą ? czy F16 stacjanują w centrum Poznania czy jednak poza miastem?
 

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
232 7 0
#79
tylko po co w takim razie wprowadza sie jakies zakazy fotografowania skoro wszyscy wszystko wiedzą ? czy F16 stacjanują w centrum Poznania czy jednak poza miastem?
Zakaz fotografowania był w zamierzeniu aby chronić infrastrukturę krytyczną jak to bywa w Polsce za PiSu to pewnie chodziło by uniknąć sytuacji jak z elektrownią w Ostrołęce co TVN24 pokazał jak przeje#ano 1 mld złotych a tak to ucierpią mikole i fani urbexu. Bo obecny rząd brnie dalej w kierunku zakazu
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
122 1 0
#80
Póki co rozporządzenia nie ma i przepis jest martwy, więc ludzie dalej nagrywają, z wyjątkiem maszynistów, którym dzięki pismu z UTK zabroniono używania prywatnych urządzeń rejestrujących.
Część przewoźników nadal jednak zezwala na filmowanie, ale to trzeba mieć "jaja" by realnie ocenić, co jest zagrożeniem dla infrastruktury, a co nie jest.
 

Podobne wątki