• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowe wagony dla wojska w barwach PKP

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
122 1 0
#41
Nazwanie tego wytworu salonką, to pewne nadużycie, ale jak to mówią papier wszystko przyjmie więc jest Smnouz.
Na plus na pewno wykorzystanie pewnych standardowych rozwiązań, jak obudowa baru i stół konferencyjny będący nieco większą wersją stolika z restauracyjnego.
Mocno rozczarowują przedziały. Powiedzcie mi, co sądzicie o tych oparciach wkomponowanych w ścianę. Dla mnie to jakaś proteza, pytanie, czy i jak to się składa do spania. Poza tym dlaczego pomiędzy siedzeniami nie zastosowano jakiegoś stolika rozkładanego pomiędzy fotelami. Można by było w czasie dnia na tym popracować, a tak - pusta, zmarnowana przestrzeń.
No i smaczki. Numer EVN

tabliczka znamionowa

oznaczenie producenta 175A3, a oznaczenie przewoźnika chyba 175A-30.

Zdjęcia ukradzione z filmiku
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
122 1 0
#42
Wagony "cywilne" nieco rozczarowują, zapowiedzi były szumne, że to nowa jakość, a okazało się, że jest "jakoś".
Szpitalne wnętrza, rozwiązanie przeszkleń śmierdzące tandetą, niestety nie wykorzystano okazji na porządne wnętrze. Można powiedzieć, że w zestawieniu z prezentowanym wagonem Combo i ED74 nie wystają do góry, a w końcu to wagony aspirujące do segmentu EIC.
Na plus można zaliczyć zastosowanie uniwersalnych półek na bagaż w wagonie bezprzedziałowym, w związku z czym w trybie awaryjnym można przewieźć 4 rowery.
Wagon bezprzedziałowy jest pokazany na powyższym filmie, a rowerowy - na poniższym.
 

Speedway

Znany użytkownik
Reakcje
9.882 23 0
#43
Styczeń 2022r. Warszawa Grochów.
No i cała ósemka w komplecie.
1.jpg

2.jpg 3.JPG

Trochę szkoda, że wszystkie drzwi wejściowe zostały oklejone banderolami z napisem "zakaz wejścia na wagon". Zdjęcia wnętrz rozwiałyby wiele zagadek. Moją uwagę przykuły również osłony na trzonach zderzakowych...
4.jpg

...oraz dwa ostatnie piktogramy, które jakoś nijak mają się do wojska.
5.jpg
 
Reakcje
3.742 32 0
#44
Każdy przewoźnik pasażerski chciałby dysponować takimi wagonami i wozić wojsko, a dlaczego bo wojsko w sensie MON płaci za to niezłą kasę. Tak, że nawet jak IC partycypowało w kosztach zakupu to i tak się im to w perspektywie czasu zwróci i opłaci.
Fajnie, szkoda tylko, że ten przewoźnik to spółka państwowa i pieniążki będące w obrocie (płacone przez MON), też są "państwowe". Więc co się ma zwrócić ? opłacić ? skoro wszelkie finanse będą przelewane z "państwowej" rączki" do "państwowej" rączki, a wszystko i tak będzie uwzględnione w jednym budżecie państwa. Więc to m.in. Ty, będziesz płacił za to (jeżeli płacisz podatki), że wojskowi będą mieli "swoją zabaweczkę". Gdyby doszło "do czegoś" (odpukać w niemalowane), to i tak wszystkie wagony PKP IC mogłyby być przekazane wojsku, i dostać podobne "militarystyczno-komiczne" malatury - ot tak. Więc nie wiem co ma się opłacać PKP IC i zwracać, bo zawsze w odniesieniu do spółek skarbu państwa , odnośnie takiego "obrotu gotówkowego" zadaję sobie pytanie, co zyskuję ja - czyli obywatel tego kraju i podatnik... i niech mi tylko nikt nie napisze, że dzięki temu, wzmocni się siła obronna Polski... bo to byłby ponury żart. To o czym napisałeś, to trochę tak, jakbyśmy ja i Ty zostali prezesami państwowych spółek, i wzajemnie sobie płacili za usługi, państwowymi pieniążkami. Więc powtórzę pytanie, co przeciętny Kowalski zyskał - skoro wynika, że wagony nie będą udostępniane dla zwykłych pasażerów ? Po co MON czy IC takie wagony ? Ja kompletnie nie rozumiem tego całego "przedsięwzięcia" i proszę wybaczcie, widząc te drzwi wejściowe oklejone banderolami z napisem "zakaz wejścia na wagon" ogarnia mnie smutna refleksja "w jakich czasach ja żyję" ?

Czym mają być te wagony ? Jeżeli są tam jakieś punkty dowodzenia, łączności itp. to pomysł "totalnie do bani" (delikatnie mówiąc), bo w czasie "nowoczesnego" konfliktu zbrojnego, drogi szynowe są narażone w pierwszej kolejności na wszelkie ataki i zniszczenie, a wagon, zablokowany pomiędzy dwoma zniszczonymi stacjami (odcinkami na jednej linii) na niewiele się zdaje. Takie punkty "dowodzenia", jeżeli mają być mobilne i w pełni przydatne, to umieszcza się na samochodach terenowych, które dojadą "wszędzie" i schowają się "wszędzie". Jeżeli mają tam być np. sale operacyjne (po wyjęciu siedzeń), miejsca do przewozu rannych itp. to - patrz wyżej. Już w PRL cała flota autokarów Autosan (nie pomnę teraz, która z odmian), dostosowana była do wyjęcia siedzeń i "przeistoczenia" w mobilne sale przewożące rannych oraz miejsca gdzie można było udzielić pierwszej pomocy poszkodowanym. Takie autokary, które mogły być w każdej chwili "zmobilizowane i zmilitaryzowane", służyły jednak w czasie pokoju cywilnym pasażerom. A może są tam urządzenia "walki / rozpoznania elektronicznego" itp. - no ale wraca pytanie , na bazie wagonu ? Pojazdu kołowego, gąsienicowego, śmigłowca czy samolotu - tak, ale wagonu ? Mam nieodparte wrażenie, że powstały one tylko po to, aby służyć kadrze oficerskiej, jako salonki w eszelonach, bo nie będą oni już podróżowali w wydzielonych przedziałach zwykłej "dwójki" ze zwykłymi żołnierzami, oraz np. na dojazd, na jakieś "szczyty" wojskowe, czy ćwiczenia odbywające się zarówno na terenie, jak i poza terenem Polski. Tylko, że według mnie, gdyby tylko temu miały służyć... to byłby to jakiś żart... I nie zmienię zdania, gdyby podróżowali nimi także zwykli szeregowcy, przy założeniu, że wagony pozostają tylko w służbie wojska i przez większą część roku stoją jako niewykorzystane np. jako hipotetyczny zapas mobilizacyjny, "strategiczny" itp. Uważam, że byłoby to zwykłe marnotrawstwo środków publicznych.

Proszę niech mi ktoś logicznie odpowie, po co te wagony IC, MON czy komukolwiek, nie licząc pewnie tego, że jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi... wiadomo o co. Niech ktoś napisze, na spokojnie, logicznie, cel powstania tych wagonów. Wówczas może zmienię zdanie na ich temat. A może ostatecznie, wagony będą włączane do zwykłych pociągów pasażerskich spółki PKP IC i służyć każdemu z Nas (w czasie, kiedy nie będą potrzebne wojsku). Wówczas odwołuję wszystko to, co napisałem wyżej :).
 
Ostatnio edytowane:

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.659 19 9
#45
Mam nieodparte wrażenie, że powstały one tylko po to, aby służyć kadrze oficerskiej, jako salonki w eszelonach, bo nie będą oni już podróżowali w wydzielonych przedziałach zwykłej "dwójki" ze zwykłymi żołnierzami, oraz np. na dojazd, na jakieś "szczyty" wojskowe, czy ćwiczenia...
O ile wiem, dokładnie w tym celu powstały te wagony. ;) Żeby nasi wojacy jeździli na ćwiczenia i poligony w luksusowych warunkach. Żeby się nie zmęczyli, nie spocili, albo nie zmarzli drodze. Bo wiadomo - żołnierz na L4 nie walczy, a jeszcze może pozwać za złe warunki pracy. Takie teraz mamy czasy. :D

A jak się prowadzi współczesne wojny to już mieliśmy okazję zobaczyć - najpierw destabilizacja kraju od wewnątrz, potem "zielone ludziki" i pozamiatane, budzisz się pod rządami innego kraju....
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
763 10 1
#46
Nie zapominajmy, że przy okazji na produkcji wagonów zarobiła jeszcze kolejna państwowa spółka, ktora przecież wprost tych pieniędzy dostać nie mogła :D
 

DarekP

Aktywny użytkownik
Reakcje
122 1 0
#48
Styczeń 2022r. Warszawa Grochów.
Trochę szkoda, że wszystkie drzwi wejściowe zostały oklejone banderolami z napisem "zakaz wejścia na wagon". Zdjęcia wnętrz rozwiałyby wiele zagadek. Moją uwagę przykuły również osłony na trzonach zderzakowych...
Zobacz załącznik 867476
Co za cholerny kolejowy język, zupełnie niepodobny do polskiego. Swoją drogą do wagonu mogłeś wejść, bo w końcu jest mowa tylko o wchodzeniu NA wagon ;)

Styczeń 2022r. Warszawa Grochów.
...oraz dwa ostatnie piktogramy, które jakoś nijak mają się do wojska.
Zobacz załącznik 867477
Bo one wynikają nie ze specyfiki wojska, tylko TSI. Mnie dziwi to, że obecność miejsc dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się wymaga aż dwóch piktogramów. To tylko marnotrawstwo miejsca i tyle w tym temacie.
A co do wojska i osób oomp, to przecież w wojsku łatwioier o rany, czy kontuzje, więc czemu uważasz, że piktogramy się nie zgadzają?
 
Reakcje
3.742 32 0
#49
więc czemu uważasz, że piktogramy się nie zgadzają
...no i zapomniałeś dodać, że panie żołnierki mogą być w ciąży, jak najbardziej SUPER pomysł, aby wozić je wagonami... najlepiej prosto na porodówkę. Po za tym, wi-fi, video, ekrany niczym w kinie, miejsca do spania, barek (ciekawe czy z koniaczkiem ?), mikrofala, a i stoliki takie, że śmiało można w brydża „grzmocić”, same luksusy... jak już się Nasi wojskowi rozsiądą w fotelach, podrzemią na „górnych pryczach” i zjedzą coś treściwego, to... pojawia się TYLKO jeden problem, NIE MOŻNA „ZAJARAĆ”, ajajaj, no szkoda... ale myślę, że Nasi dzielni wojacy sobie poradzą... ostatecznie jest kabina prysznicowa ;)

A tak na serio, nie żałuję Naszym woskowym wagonów, niech mają, ale jak czyta się takie wypowiedzi urzędników, jakie można znaleźć na stronie
https://www.nakolei.pl/jak-wyglada-wnetrze-wagonu-do-przewozu-wojska-zdjecia/
to niestety, już „na samym starcie”, wagony te wzbudzają wyjątkowo negatywne emocje.

Cieszy współpraca naszego narodowego przewoźnika z MON, której wynikiem jest tabor pasażerski wyłącznie na potrzeby Sił Zbrojnych RP”
... cieszy, cieszy... proponuję aby kolejni narodowi przewoźnicy zakupili coś wyłącznie na potrzeby Sił Zbrojnych RP, wówczas będzie jeszcze większe, cieszy, cieszy...

Do tej pory polskie wojsko nie posiadało swoich wagonów i było zmuszone je wypożyczać”
... proponuję również zakup kilku lokomotyw z NEWAGU na wyłączny użytek wojska, zbudowanie paru stacji i dworców, tylko dla wojska (...no bo skoro są już wagony), a najlepiej to w ogóle całej, militarnej sieci kolejowej, na której cywile nie będą się „pałętać”.

Udana współpraca krajowego przewoźnika z H. Cegielski FPS jest modelowym projektem, na którym korzystają wszyscy – obydwie spółki, sektor kolejowy, rynek pracy oraz wojsko”
… a co skorzystam ja, zwykły obywatel, który finansuje to wszystko ? Jakoś o mnie się nie wspomina...

Polska kolej zawsze była zaangażowana w działania istotne dla interesu narodowego, dlatego zaangażowanie się w produkcję wagonów na potrzeby polskiego wojska było naturalnym ruchem”
… skoro to taki „naturalny ruch”, to proponuję też zakup miejskich hulajnóg z napędem elektrycznym, tylko na wyłączność wojska, a co, jak interes narodowy, to interes narodowy "pełną parą" - jak w ogóle można budowę ośmiu wagonów przyrównać do działań istotnych dla interesu narodowego ? i co to za sformułowanie "interes narodowy", interes Państwa, interes społeczny, interes wojska - to rozumiem, ale narodowy ?

Ten projekt pokazał, że nasza spółka potrafi …dostarczać tabor pasażerski najwyższej jakości...”
... szkoda, że ten tabor najwyższej jakości, z przestronnymi wnętrzami, szerszymi korytarzami, nie jest oferowany również dla mnie. Jako zwykły pasażer korzystający z usług PKP IC mam problem z wyciągnięciem nóg w wagonach bezprzedziałowych (przy dłuższej podróży wręcz wskazane), z permanentnym brakiem miejsca w niektórych toaletach, oraz nie możliwością przeciśnięcia się obok rowerów, w Stadlerze, kiedy wszystkie stojaki zajęte są „góralami”. Poza tym w najnowszych Combo, wciśnięcie się na fotele stojące przy stoliku, ociera się o „połamanie kolan” (uwaga – problem nie tylko w Combo)..... Czy tylko ja mam wrażenie, że od ponad 10 lat wszelkie siedzenia, przedziały, korytarze i toalety, zarówno w nowych jak i modernizowanych wagonach, są projektowane dla wyjątkowo szczupłych osób, niskiego wzrostu... o tak, takie osoby na pewno nie mają problemu z przejściem przez wagon czy jednostkę trakcyjną, bez kłopotliwego ocierania się o innych współpasażerów i z „ugniatającym” ciało, ruchomym podłokietnikiem oparcia. No ale widzę, że w wagonach dla wojska, takich problemów nie będzie... można ? Można.

W wyniku udanej współpracy H. Cegielski powstały wagony specjalne, których funkcjonalność jest w pełni dostosowana do potrzeb wojska...”
... a czy funkcjonalność pozostałych wagonów nie może być również w pełni dostosowana dla potrzeb zwykłych pasażerów ? Czy ich wnętrza nie mogą być zaprojektowane tak, aby gwarantowały np. większą swobodę ruchów ?

No wiem, czepiam się... oby tylko ta narracja urzędników nie spowodowała, że żołnierze stojąc na peronach, będą salutować podstawiającym się wagonom... eh
 

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
3.455 29 2
#51
Cóż za prześmiewczy naród... to podpadnę i napiszę swoje! A co! :p

Otóż 250 czołgów Abrams, to cena grubo ponad 20 000 000 000zł! Cena wszystkich 8 wagonów, to 105 000 000zł! Wraz z projektem, homologacją, dodatkowymi systemami i to wszystko w małej serii. Rozumiem, że niektórzy tęsknią do czasów kiedy ST44 ciągnie platformy z T-55, a w Gbsie jedzie WP grzejąc się kozą! Odtwarzajcie, to na makietach, ale te czasy dzięki Bogu już minęły. Wagon ma między innymi autonomiczny system zasilania w tym niezależne ogrzewanie! Pozwoli to uniknąć takich kuriozalnych sytuacji, jak np. w 2019 roku. Kiedy wojska rumuńskie jadące z Chałupek do bodaj Wałcza prowadzone były SU46-047 ściągniętą z Żagania. Może i fajnie było pogonić tą piękną lokomotywę, ale jest to sytuacja kuriozalna. Pomijam braki taborowe i dziwne podziały taboru na PKP.

201905300555-3.jpg


Pamiętam tą atmosferę, jak wszyscy mieli nadzieję, że ten ciężki pociąg nie dobije SUki. Maszyny, która jechała przez pół kraju pod drutem...

Więc nie przeszkadza mi, że Wojsko Polskie będzie miało wagony dla naszych żołnierzy, którzy szkoleni i utrzymywani za grubaśne miliony pojadą nareszcie w nie urągających im warunkach marznąc w d*** w oczekiwaniu na lokomotywę choćby na granicy. Czy zapnie się do nich ST48, albo inna ST44 bez ogrzewania 3kV i nie spowoduje to żadnego problemu. Zresztą tego dnia eszelon z Węgier jechał z M62 na czele... po paru dniach jazdy wojskowi byli na pewno dobrze przygotowani do ćwiczeń. Należy też wspomnieć, że do tego interesu życia i super intratnego przetargu nikt nie chciał wystartować... dziwne?! Choć chyba nie powinno to dziwić w kraju, gdzie walka o dietę delegacyjną przypomina walkę o życie... więc niech Was nie boli i nie płaczcie. Wam od ust nie ujęto, a nie takie miliony przepływają przez palce rządzących bez jakichkolwiek zysków. Ten tabor zostanie na lata i oby tylko był należycie eksplaotowany.
Bez odbioru! :cenzura:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.478 552 30
#52
Maszyny, która jechała przez pół kraju pod drutem...
Swoją drogą, dlaczego pociągu nie mógł prowadzić elektrowóz? Wymiana lokomotywy w połowie trasy nie powinna być chyba aż takim problemem, nie sądzę, żeby tak się spieszyło, żeby nie było 10 minut na tę operację. Chyba, że trasa była na tyle skomplikowana, że wymiana lokomotyw musiałaby następować kilka razy.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.548 60 3
#54
Swoją drogą, dlaczego pociągu nie mógł prowadzić elektrowóz? Wymiana lokomotywy w połowie trasy nie powinna być chyba aż takim problemem, nie sądzę, żeby tak się spieszyło, żeby nie było 10 minut na tę operację. Chyba, że trasa była na tyle skomplikowana, że wymiana lokomotyw musiałaby następować kilka razy.
Czy ktoś widział eszelon ciągnięty lokomotywą elektryczną?
Może jakieś wojskowe przepisy przewidują tylko lokomotywy spalinowe ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.478 552 30

Miron92

Aktywny użytkownik
Reakcje
518 0 0
#56
Swoją drogą, dlaczego pociągu nie mógł prowadzić elektrowóz? Wymiana lokomotywy w połowie trasy nie powinna być chyba aż takim problemem, nie sądzę, żeby tak się spieszyło, żeby nie było 10 minut na tę operację. Chyba, że trasa była na tyle skomplikowana, że wymiana lokomotyw musiałaby następować kilka razy.
"Z konieczności wyłączania napięcia w sieci trakcyjnej na czas przejazdu składu do jego obsługi skierowano lokomotywę spalinową." http://rail.phototrans.eu/14,132913,0,HCP_303D_SU46_047.html
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.478 552 30
#57
A czy wiadomo dlaczego była konieczność wyłączania napięcia? Czy był to przewóz specjalny, z przekroczoną skrajnią?
 
Reakcje
3.742 32 0
#58
Otóż 250 czołgów Abrams, to cena grubo ponad 20 000 000 000zł! Cena wszystkich 8 wagonów, to 105 000 000zł!
... a za jedną sztukę F-35 płacimy ponad 550 000 000 i co z tego ? Gdzie sens takich porównań ? Ważne, że Abramsy czy F-35 będą służyły obronie Naszego kraju i w razie wojny będą przydatne. Przydatności tych 8 wagonów do celów obronnych nie skomentuję...

Rozumiem, że niektórzy tęsknią do czasów kiedy ST44 ciągnie platformy z T-55, a w Gbsie jedzie WP grzejąc się kozą!
Nikt nie tęskni, ani nie żałuje żołnierzom wagonów, ale nich korzystają z ogólnie dostępnych (choćby nawet najwyższej klasy). Nie widzę problemu aby wypożyczać od czasu do czasu, ogółem 8 szt. wagonów na czas przejazdów - i tak też było, jest i będzie, bo 8 szt. wagonów "militarnych" nie zmieni tej sytuacji i w eszelonach jak "igrek" jechał na końcu tak będzie jechał dalej. Oprócz tego, gdyby nie daj co, trzeba było przemieścić koleją "większe masy" wojska, wagony te w niczym nie pomogą, a generałowie od razu przypomną sobie o Gbs-ach z kozą. Z niecierpliwością więc czekam, w jakich składach te wagony będą używane i jak często. Za rok o tym porozmawiamy...

Wagon ma między innymi autonomiczny system zasilania w tym niezależne ogrzewanie! Pozwoli to uniknąć takich kuriozalnych sytuacji, jak np. w 2019 roku. Kiedy wojska rumuńskie jadące z Chałupek do bodaj Wałcza prowadzone były SU46-047 ściągniętą z Żagania.
Do pierwszej awarii, a po za tym za bardzo nie rozumiem czemu ma to pozwolić uniknąć tak "kuriozalnej" sytuacji o jakiej piszesz ? Mając autonomiczny system zasilania i niezależne ogrzewanie wagony te, według Ciebie, same pojadą ? Idąc Twoim tokiem rozumowania, teraz chyba kolej na zakup lokomotyw tylko i wyłącznie na użytek wojska...

Więc nie przeszkadza mi, że Wojsko Polskie będzie miało wagony dla naszych żołnierzy, którzy szkoleni i utrzymywani za grubaśne miliony pojadą nareszcie w nie urągających im warunkach marznąc w d*** w oczekiwaniu na lokomotywę choćby na granicy.
To co ? Inne ogólnodostępne wagony nie spełniają tych kryteriów ? aha, rozumiem, według Ciebie, wszyscy, jako pasażerowie InterCity, możemy podróżować w "warunkach urągających", bo wagony pasażerskie IC nie mają niezależnego ogrzewania ??? za bardzo nie pojmuję więc tej wypowiedzi...

Należy też wspomnieć, że do tego interesu życia i super intratnego przetargu nikt nie chciał wystartować... dziwne?!
Mnie to wcale nie dziwi... polecam zapoznać się zwłaszcza z artykułem poniżej, proszę tylko przeczytać do końca
https://www.money.pl/gospodarka/wia...zetarg-nowe-pociagi-wagony,208,0,2357968.html
i mały cytat z powyższego artykułu:
"w Europie i NATO żołnierze podróżują na kołach lub w samolotach. Koleją przewozi się wojsko w Rosji"

Ten tabor zostanie na lata i oby tylko był należycie eksplaotowany.
To czy zostanie na lata, okaże się za jakiś czas, natomiast co rozumiesz pod stwierdzeniem "należycie eksploatowany" ? bo zapowiada się, że większość czasu wagony tylko dla wojska, będą spędzały na bocznicy, pewnie pod gołym niebem, co nie będzie im służyło, niestety... Bo według mnie, wszelka "należytość" eksploatacji taboru kolejowego polega na tym, aby on jeździł, a nie stał... więc tak jak pisałem, porozmawiamy o tym za rok.

Na koniec dodam tylko, że problem głównie dotyczy tego, dlaczego wagony w czasie "wolnym" nie mogłyby służyć cywilom, bo uważam, że ich budowa tylko i wyłącznie dla wojska jest po prostu marnotrawstwem publicznych pieniędzy. Ponad to, Twoje słowa...
Wam od ust nie ujęto, a nie takie miliony przepływają przez palce rządzących bez jakichkolwiek zysków.
... świadczą o tym, że nie za bardzo rozumiesz (lub masz to gdzieś), czym są wydatki publiczne, ich transparentność i że podlegają one kontroli, także społecznej. Bo ja uważam, że te 105 000 000 zł. wydane na wagony (według Ciebie, "tylko" 105 mln., według mnie "aż"), mogły by być wykorzystane na inne cele (a znalazło by się bardzo dużo celów, o wiele pilniejszych i potrzebniejszych). Warto więc przeczytać np. poniższe opracowanie:
https://www.uzp.gov.pl/__data/assets/pdf_file/0023/35843/Zasady-dokonywania-wydatkow-publicznych.pdf
... i zastanowić się nad słowami, padającymi już na jednej z pierwszych stron:
"zasada celowego i racjonalnego wydatkowania publicznego"
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.629 35 0
#59
Czy te wagony mają na tablicy kierunkowej opcję wyświetlenia: Zaleszczyki czy tez tym razem będzie to inne humanitarne przejście ewakuacyjne? To nie są wagony dla żadnego wojska z Kałachami pod pachą czego chyba trudno nie zauważyć.
 
Ostatnio edytowane:

Miron92

Aktywny użytkownik
Reakcje
518 0 0
#60
A czy wiadomo dlaczego była konieczność wyłączania napięcia? Czy był to przewóz specjalny, z przekroczoną skrajnią?
Popytałem, poszukałem i znalazłem:
"Lokomotywa została oddelegowana z Węglińca specjalnie do obsługi tego pociągu ponieważ posiada sprzęg ogrzewania elektrycznego.
Trakcja spalinowa została wymuszona koniecznością czasowego wyłączania napięcia w sieci trakcyjnej podczas przejazdu pociągu ze względu na przewożony ładunek."
https://zwk.org.pl/galeria/details.php?image_id=2949&mode=search
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki