• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Nasze półki z modelami

olmeck

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
Cześć, wczoraj dojechał do mnie nowy lok, podobno jeden z 40 na Polskę. Bardzo ładnie się prezentuje. Trochę mało funkcji w porównaniu np. do dekoderków od Elvisa, ale jest już na stanie mojego Gwizdowa i to mnie cieszy. Zdjęcia dalej nie najlepsze, chociaż pracuje nad nimi :(.
DSC_2683k.jpg


DSC_2699.JPG


DSC_2700.JPG
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.642 18 0
To ja dodam jeszcze swoje zdjęcia.
p1.JPG pp2.JPG

Z funkcjami dekodera dźwięku w sumie nie jest tak źle, do ośmio funkcyjnego freda wystarczy. Co do wyglądu to tampon w pewnych miejscach wykonany jest perfekcyjnie, w innych mniej ale ogólnie wygląda to bardzo dobrze. Największym mankamentem tego modelu są pantografy, sądzę że wymiana na Rocowskie odmieni model diametralnie.
 

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
190 16 3
DarekW

Tu się z tobą zgodzę że wymiana pantografów na rocowskie to całkiem zmieni wygląd tej lokomotywy.
Patrząc na zdjęcie modelu tak jak teraz to prędzej przypomina wypust modelu nie Trixa tylko Piko z tymi pantografami.
Tak się zastanawiam gdyby wymienić pantografy na ACME lub LS. Models, sądzę że wygląd miała by jeszcze lepszy ale właściciel niech zadecyduje sam.
 

Zaqu

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
11 1 0
A ja uważane za loka który kosztuje 1500 takie pantografy to babol. Grafika tez taka sobie. Napalony byłem na niego jak łysy na grzebień, ale po obejrzeniu odpuściłem sobie. Imho nie jest tyle warta.
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.642 18 0
Ładne odbieraki produkuje też Sommerfeldt.
Trix zakłada do swoich modeli pantografy Sommerfelda.

Mają one delikatniejszą budowę od Piko ale niestety ich ślizgacze wiele nie odbiegają od nich.
Co do pantografów połówkowych najlepszą alternatywą są Rocowskie, gdzie budowa wysięgnika oraz zbieraka jest najbliższa orginałowi.

Poniżej porównanie Trixowskiego Sommerfelda z Roco, zdjęcie orginału i porównanie go z Roco

pa1.JPG es64f4-083-9180-6189-983-0-d-dispo-388141.jpg 11712_3.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.715 614 30
Trix zakłada do swoich modeli pantografy Sommerfelda.
Ja "trochę" wiem, ale na pewno mniej, niż kolega DarekW, bo tego też nie wiedziałem. Za to słyszałem (ale pewnie źle), że Roco też stosuje pantografy Sommerfelda. Ale ja w jednym ze swoich modeli Roco wymieniłem oryginalne pantografy właśnie na Sommerfelda, bo bardziej odpowiadały typem oryginałom, stosowanym akurat w tym typie lokomotywy. Tak, że myślę, iż problem nie w tym, że ogólnie wyroby Sommerfeda są gorsze od Roco, tylko raczej we właściwym doborze z dość szerokiej oferty tej firmy typu, najbardziej odpowiadającego oryginałowi.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.642 18 0
Panie Andrzeju Roco na pewno nie stosuje połówkowych pantografów Sommerfelda, co do starego typu to może się im coś trafiło bo te Sommerfeld wykonuje lepiej.
Faktem jest że nie zawsze w modelu zakładany jest odpowiedni typ pantografu (choć jeśli chodzi o Roco to rzadko), szczególnie kiedy przyjrzeć się odbierakom.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.654 127 11
Zapewne wielu innych użytkowników również nie wiedziało o tej ciekawostce z pantografami. W końcu nie każdy jest i musi być ekspertem we wszystkim.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.043 129 22
Faktem jest że nie zawsze w modelu zakładany jest odpowiedni typ pantografu (choć jeśli chodzi o Roco to rzadko), szczególnie kiedy przyjrzeć się odbierakom.
Trochę się nie zgodzę. Swego czasu analizowałem odbieraki na różnych wersjach modelu lokomotyw E189 od Roco. I można się pogubić w tym, jaki typ stosowali, gdy miał udawać jakiś realny. Często dobierali to w dziwny sposób. Chyba nawet w różnych wersjach, różne typy modelarskiego odbieraka udawać miały ten sam typ w oryginale.
Ale zgodzić się trzeba, że Rocowskie odbieraki wyglądają ogólnie naprawdę nieźle. W tym także ślizgi.
 

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.642 18 0
Lokomotywy Siemensa ES64F4 są lokomotywami wielosystemowymi i najprawdopodobniej ich odbieraki pantografów konfigurowane są pod dopuszczenia danego modelu lokomotywy i stąd ich różnorodność. Poniżej mapka ze strony http://www.eurotrib.com/story/2009/7/4/62819/62696 pokazująca różnorodność systemów zasilania w Europie.

Żółty: 25kV, 50Hz
Czerwony: 15kV, 16.7Hz
Fiolet: 11kV, 16.7Hz (1000mm)
Zielony: 3kV stały
Niebieski: 1.5kV stały
Turkus: trzecia szyna 750V stały
Szary: spalinowe albo brak kolei

VoltagesMap.gif~original.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.715 614 30
Do tego jeszcze trzeba dodać typ ślizgacza, a przede wszystkim jego szerokość: najczęściej spotykane to 1450, 1600, 1800, 1950, a na szerokim torze (1520 mm) nawet 2200 mm. Większość z nich występuje w kilku odmianach, różniących się profilem ślizgacza, izolowanymi bądź nie "rogami", nie mówiąc już o nakładkach, które bywają węglowe (grafitowe) z większą lub mniejszą domieszką miedzi, albo całe miedziane (ostatnio jednak już wychodzące z użycia). Żeby sprawę jeszcze bardziej skomplikować, to profil i szerokość ślizgacza nie są związane z sytemem zasilania, więc występują różne kombinacje. Pokazanie tego na jednej mapie jest praktycznie niewykonalne, bo taka mapa byłaby zupełnie nieczytelna.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
154 0 0
Trzeba jeszcze wspomnieć że lokomotywy czy Siemensa czy Bombardiera w czasie eksploatacji mają zmienianą konfigurację odbieraków i typu na które kraje posiadają dopuszczenie. Niektórzy pamiętają BR189 911 w CTL to była pierwsza nowoczesna lokomotywa w PL, ma zmieniony numer
i skonfigurowana jest na inne kraje niż pierwotnie, o odbierakach nie wspomnę.
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1406157&action=results&object=189+911
Przydatna strona:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405603&lang=1
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.043 129 22
Tak, to wszytko się zgadza, ale mimo to nie stoi to w sprzeczności z tym co napisałem, bo to wszytko o czym piszecie brałem pod uwagę. A wręcz od zrozumienia spraw o jakich piszecie zacząłem, a później dopiero zabrałem się za porównanie do wielu wersji modelu E189 Roco.
 

tulip

Aktywny użytkownik
Reakcje
218 1 0
Faktem jest że nie zawsze w modelu zakładany jest odpowiedni typ pantografu (choć jeśli chodzi o Roco to rzadko), szczególnie kiedy przyjrzeć się odbierakom.
Kolega chyba myli odbierak ze ślizgaczem. Odbierak prądu może być np. pantografowy, łyżwowy (przy trzeciej szynie) albo w kształcie pętli (jak dawniej w tramwajach).
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 771
Tabor 170
Tabor 215
K
Tabor 19

Podobne wątki