• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny MTB - modele wagonów motorowych serii SN52

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
857 77 5
#41
@DRACULA
Dobrze wiesz, że SN52 z firmy na P,R lub B, nie powstanie i nie ma co mieć złudzeń. Niewiele większy % szansy jest na SN61, znikomo nie wiele większy. Taka smutna prawda.
A lalunię do seansu to byś musiał poszukać w stylu Neny, albo Wandy Kwietniewskiej.:obcy:
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.977 275 41
#42
@DRACULA
Dobrze wiesz, że SN52 z firmy na P,R lub B, nie powstanie i nie ma co mieć złudzeń. Niewiele większy % szansy jest na SN61, znikomo nie wiele większy. Taka smutna prawda.
A lalunię do seansu to byś musiał poszukać w stylu Neny, albo Wandy Kwietniewskiej.:obcy:
"Wielkie kultowe serie" EU07/SM42... ect nieubłaganie się kończą.
W nadchodzącym 2019 ukaże się SU46 , później ET21 i "co dalej kapitanie ?".
Piko chcąc dalej produkować na nasz rynek musi sięgnąć po kolejne "kulty".
Ciężkie wagony motorowe -jak je ładnie nazwał Mafia , są dokładnie następne w kolejności ... ;)
Oczywiście są jeszcze nie wykonane wielkoseryjne wagony towarowe i osobowe.
Ale tu działa ,oprócz Piko , jeszcze Albert Model , Robo i ... podejrzewam o wejście na rynek naszego tu Corvina ...
Tak więc powtarzam : Ciężkie wagony motorowe są dokładnie następne w kolejności .
Więc wystarczy poczekać na dobrze opracowany model za 600-700zł . :cool:

Widzę że gustujesz w typie kobiet wschodu ... czyli rasowych turczynek o zmysłowej urodzie .
No mają te długonose babajagi specyficzny , uwodzicielski urok ... i ogromną słabość do dobrze zbudowanych i zuchwałych aryjczyków ;)
 
Ostatnio edytowane:

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.499 5 0
#43
"Wielkie kultowe serie" EU07/SM42... ect nieubłaganie się kończą.
W nadchodzącym 2019 ukaże się SU46 , później ET21 i "co dalej kapitanie ?".
Piko chcąc dalej produkować na nasz rynek musi sięgnąć po kolejne "kulty".
Ciężkie wagony motorowe są dokładnie następne w kolejności ... ;)
Myślę podobnie. Dopiero jak wyczerpie się lista pojazdów do odwzorowania bazujących na jednej bryle typu lokomotywa spalinowa, elektryczna czy wagon motorowy (pochłaniającej mniej kosztów przy produkcji), to wtedy może doczekamy się modelu parowozu.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.977 275 41
#45
Aż strach zapytać które w kolejce jest EN57, notabene równie kultowa co SU45, EU07 czy ET22.
Tu nie mam "wyrokującego" zdania. To kosztowny w zakupie wieloczłonowy model ...
Osobiście wątpię aby miał tylu chętnych ? :niepewny:

Zapomniałem wymienić jeszcze jednej firmy , więc powtarzam :
Oczywiście są jeszcze nie wykonane wielkoseryjne wagony towarowe i osobowe.
Ale tu działa ,oprócz Piko , jeszcze Albert Model , Robo , Rivarossi i ... podejrzewam o wejście na rynek naszego tu Corvina ...
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.566 31 1
#46
PIKO'ski EN57 przytuliłbym z chęcią, ale pewnie swoje będzie kosztować.
Tak sobie liczę, że skoro jednoczłonowa lokomotywa od PIKO to koszt 700-800 zł, ET 41 - 1000 zł, to 3 członowy EN57 pewnie będzie kosztować ok. 1700-2000 bez dekodera.
Pytanie, czy będzie fabrycznie oświetlenie wnętrza, bo to też wpłynie na cenę.

PS. MTB jakoś mnie nie przekonuje - więc nie mam żadnego ich modelu.
 
Ostatnio edytowane:

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
698 9 1
#47
Aż strach zapytać które w kolejce jest EN57, notabene równie kultowa co SU45, EU07 czy ET22.
Dla mnie, człowieka z Warszawy, kultowy jest wyłącznie zapomniany przez wszystkich EW55, to był w zasadzie niedościgniony do dzisiaj wzór kolei miejskiej: długie składy (3x3), 3 drzwi na segment, dopasowanie peronów w węźle warszawskim (960mm), no i częstotliwość... niestety żaden się nie ostał.
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.291 93 9
#48
"Wielkie kultowe serie" EU07/SM42... ect nieubłaganie się kończą.
W nadchodzącym 2019 ukaże się SU46 , później ET21 i "co dalej kapitanie ?".
Piko chcąc dalej produkować na nasz rynek musi sięgnąć po kolejne "kulty".
Ciężkie wagony motorowe -jak je ładnie nazwał Mafia , są dokładnie następne w kolejności ... ;)
Oczywiście są jeszcze nie wykonane wielkoseryjne wagony towarowe i osobowe.
Ale tu działa ,oprócz Piko , jeszcze Albert Model , Robo i ... podejrzewam o wejście na rynek naszego tu Corvina ...
Tak więc powtarzam : Ciężkie wagony motorowe są dokładnie następne w kolejności .
Więc wystarczy poczekać na dobrze opracowany model za 600-700zł . :cool:

Widzę że gustujesz w typie kobiet wschodu ... czyli rasowych turczynek o zmysłowej urodzie .
No mają te długonose babajagi specyficzny , uwodzicielski urok ... i ogromną słabość do dobrze zbudowanych i zuchwałych aryjczyków ;)
Czemu nie wymieniłeś typowo polskiego parowózu - Ol49 i Pt47 - Jestem przekonany że Typowo Polski Parowóz byłby bardzo pożądany dla Polskiego i Niemieckiego Modelarza - Zwłaszcza niemieckiego ponieważ Wolsztyn prowadzi ruch planowy a Polska była ostatnim krajem w Europie z tak liczną trakcją parową... To zwykli niemieccy miłośnicy trakcji parowej pamiętają
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.547 60 1
#49
PIKO'ski EN57 przytuliłbym z chęcią, ale pewnie swoje będzie kosztować.
Tak sobie liczę, że skoro jednoczłonowa lokomotywa od PIKO to koszt 700-800 zł, ET 41 - 1000 zł, to 3 członowy EN57 pewnie będzie kosztować ok. 1700-2000 bez dekodera.
Policzyłbym inaczej - koszt lokomotywy plus dwóch wagonów osobowych do tego połączenia elektryczne między nimi i opakowanie. EN57 to prosta bryła bez udziwnień.
 

krzysieksn61

Aktywny użytkownik
Reakcje
103 8 3
#52
To fakt.

Też myślę, że data rewizji nie pasuje do modelu, w roku 1963 wagon był raczej kremowo-niebieski, o nieprzebudowanej ścianie czołowej nie mówiąc. W IV epoce to wszystko byłoby OK.

Poradzili sobie połowicznie: oba zderzaki (lewy i prawy) są takie same (wypukły prawy zderzak był wtedy standardem w całym taborze, ale później zaczęto od tego odchodzić, montując oba zderzaki takie same, lekko wypukłe). Ale wycięcia w rogach zrobili (zdjęcie ze strony sklepu Świat Modeli Rybnik):

Zobacz załącznik 616643
Dopiero po obejrzeniu tego zdjęcia udostępnionego przez p.Andrzeja Harasska dopatrzyłem się, że przy reflektorach brak jest elementów do zakładania końcówek !!! Są one identyczne jak przy ,,ruskach,, ET42.
ET42-002 ZD. WOLA KARSZNICE 09.08.2010
ET42-002 ZD.WOLA KARSZNICE.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
#53
I to sensacyjne odkrycie wymagało aż trzech wykrzykników? :p Proponuję mniej emocji, to tylko średniej jakości model (mówiąc oględnie), więc pewnych uproszczeń należy się spodziewać. A czy wszystkie inne modele mają takie wsporniki, nawet, jeżeli w rzeczywistości występują? Takich braków w szczegółach można znaleźć wiele zarówno w SN52 MTB, jak i w innych modelach, również innych producentów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
#55
Do zakładania awaryjnych latarń sygnałowych lub tarcz końca pociągu. Takie uchwyty musi mieć każdy pojazd, zarówno trakcyjny, jak i wagon. Czasami jest bardziej, a czasami mniej finezyjnie wykonany, więc mniej lub bardziej rzuca się w oczy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.198 504 30
#57
Czy kolega Sello odpowiedziałby na kilka pytań? Jeżeli tak, to:
1. Gdzie jest gniazdo dekodera? Czy to to na płytce oświetlenia? Ono wydaje się nieprzymocowane (na jednej fotce jest prosto, na drugiej - ukośnie).
2. Czy jest przewidziane miejsce na głośnik?
3. Czy oświetlenie wnętrza jest fabryczne, czy ta płytka jest dorobiona?
I uwaga: w SN52 były niskie ławki drewniane, bez zagłówków (i bocznych oparć na głowę) i bez podłokietników. Fabryczne wnętrze w modelu należałoby nieco przerobić, odcinając zbędne elementy. Również kolor nie jest dobry, powinien być w barwie jasnego drewna.
 

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
#59
Czy ktoś posiada zdjęcie lub rysunek przedziału silnikowego pierwowzoru. Nie jestem pewien, ale odnoszę wrażenie że w modelu ten przedział zabrał za dużo miejsca i zjadł jeden lub nawet 2 rzędy siedzeń. Opieram się tylko na zdjęciach znalezionych w internecie
 

Sello

Znany użytkownik
Reakcje
642 6 1
#60
Czy kolega Sello odpowiedziałby na kilka pytań? Jeżeli tak, to:
1. Gdzie jest gniazdo dekodera? Czy to to na płytce oświetlenia? Ono wydaje się nieprzymocowane (na jednej fotce jest prosto, na drugiej - ukośnie).
2. Czy jest przewidziane miejsce na głośnik?
3. Czy oświetlenie wnętrza jest fabryczne, czy ta płytka jest dorobiona?
I uwaga: w SN52 były niskie ławki drewniane, bez zagłówków (i bocznych oparć na głowę) i bez podłokietników. Fabryczne wnętrze w modelu należałoby nieco przerobić, odcinając zbędne elementy. Również kolor nie jest dobry, powinien być w barwie jasnego drewna.
A proszę bardzo
ad.1. Na płytce pod dachem, jest przymocowane o.k.
ad.2. Nie, ale miejsca jest dużo w różnych miejscach
ad.3. Fabryczne

Jeszcze kilka fotek poglądowych zastosowanych rozwiązań.
IMG_20181220_142933761.jpg IMG_20181220_143438656.jpg IMG_20181220_143448441.jpg IMG_20181220_143459541.jpg IMG_20181220_143505433.jpg IMG_20181220_143530431.jpg
 

Podobne wątki