• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mosty i wiadukty kolejowe

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.239 602 30
I jeszcze jedna rozebrana linia w okolicach Wałcza, a na niej dwa wiadukty. Linia z Wałcza przez Człopę do Krzyża. Oba wiadukty są w pobliżu Człopy, gdzie linia zataczała duży łuk, omijając miasteczko od północy i zachodu. Pierwszy to wiadukt nad lokalną drogą, drugi przerzucono nad doliną rzeczki Cieszynki.

IMG_7125.JPG
IMG_7126.JPG
IMG_7153.JPG
IMG_7156.JPG
IMG_7157.JPG
IMG_7159.JPG
IMG_7166.JPG
 

Kriegslok

Znany użytkownik
Reakcje
616 2 0
Ostatnie lato kościerskich maszyn. Ty42-130 koło Starej Piły ze „zbiorowym” do Kokoszek niedaleko mostu nad Radunią, który już pokazywałem. 8 sierpnia 1990 r.
821.jpg


823.jpg
 
Ostatnio edytowane:

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
84 1 0
Wrocław - Wiadukt nad ul. Żernicką . Górą biegnie szlak w stronę miejscowości Borzygniew do kopalni kruszywa (zalew Mietkowski) i dalej w stronę Jaworzyny Śląskiej .

016.JPG

017.JPG

018.JPG

020.JPG
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
84 1 0
Most kolejowy nad Odrą (Wrocław -Osobowice) na trasie Wrocław -Poznań .
Tak wyglądał przed remontem


podczas wymiany przęseł
513412.jpg


9__2013-05-29_most_na_linii_E_59_na_Osobowicach_A_01.jpg


i po częściowej modernizacji
002.JPG

008.JPG

001.JPG

most_nad_odra.jpg
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
2.010 127 22
A co to jest to coś jadące po tym moście na ostatnim zdjęciu?
Przypomina niemieckie ICE, ale ani nie widzę sieci trakcyjnej, ani też kolor paska na ścianie bocznej się nie zgadza. Co to więc jest?
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
84 1 0
Irek , nie dopisałem . To ostatnie zdjęcie to wizualizacja komputerowa :)( to zdjęcie miało być w innym miejscu )
Twoja uwaga jest bardzo słuszna , dzięki .
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.238 52 6
04 Liszkowo_most nad Piławą.JPG
41 Most na Rurzycy za Płytnicą.JPG
42 Most na Rurzycy za Płytnicą_zoom.JPG
43 Most na Rurzycy za Płytnicą_bok.JPG
44 Most na Rurzycy za Płytnicą_filar.JPG
Pierwszy to most nad Piławą na linii z Łubowa do Bornego Sulinowa nastepne fotki przedstawiają most nad Rurzycą na linii Zlotów - Wałcz
 
Ostatnio edytowane:

Gerson

Znany użytkownik
Reakcje
1.610 27 0
Gryficka Kolej Dojazdowa - most w Nowielicach. Ze względu na zły stan techniczny został zamknięty dla ruchu w 1999 roku, co wiązało się z zamknięciem odcinka Pogorzelica - Trzebiatów Wąsk.
IMG_3273aa.jpg


Co od 1999 roku zrobili: właściciel mostu i konserwator zabytków?
IMG_3277aa.jpg


IMG_3278aa.jpg

Zbudowali 2 murki i powiesili powyższe tabliczki :D. Jestem "pod wrażeniem" opieki konserwatorskiej ... (n)

IMG_3280aa.jpg


2 mosty na Redze w Gryficach - dawna Gryficka Kolej Dojazdowa. Jeden pełni funkcję kładki dla pieszych, drugi...
IMG_3608aa.jpg


... popada w ruinę.
IMG_3619aa.jpg


IMG_3624aa.jpg


Wiadukt kolejowy w Płotach. Na górze linia 402 (Goleniów - Koszalin), na dole dawna linia 420 (Worowo - Wysoka Kamieńska)
IMG_3631aa.jpg


PKP Przewozy Regionalne (88739 Kołobrzeg - Szczecin Główny)
IMG_3650aa.jpg


Płoty. Most na Redze. Dawna linia 420 - widok w kierunku Reska (Worowa).
IMG_3675aa.jpg


IMG_3684aa.jpg
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
84 1 0
Wrocław - okolice Centrum Handlowego " KORONA " , most nad rzeką Widawa . Trasa kolejowa Wrocław - Warszawa .
001.JPG

002.JPG

003.JPG

004.JPG

005.JPG


wiadukt nad ul. Bolesława Krzywoustego ( linia kolejowa Wrocław - Kowale - Jelcz Laskowice )
008.jpg
 

FENIX

Znany użytkownik
Reakcje
3.639 255 31
PIĘKNY WĄTEK ,BARDZO WARTOŚCIOWY MERYTORYCZNIE A TAKŻE PLASTYCZNIE ,PODZIĘKOWANIA DLA ZAŁOŻYCIELA I WPISOWNIKÓW
mam jeszcze kilka innych ujęć tego wiaduktu ,ale ,,za duże ,,,i brak czasu na pomniejszanie
CIEKAWA HISTORIA
,,
Istnieje kilka wersji historii tego mostu. Jedna mówi o tym, że na moście nigdy nie położono torów i nie przejechał po nim żaden pociąg, prawdopodobnie wskutek błędnie poprowadzonej linii kolejowej, która "nie trafiła" na most.

Legenda natomiast głosi, że tory kolejowe zostały przeniesione kilkadziesiąt metrów dalej, gdyż podczas budowy mostu zginął jeden z robotników. Do budowy mostu niemieckie władze zatrudniły włoskich inżynierów. Budowa była niezwykle skomplikowana, gdyż filary kamienno-ceglanej budowli miały stanąć na bardzo grząskim terenie, wypełnionym grubą warstwą torfu. Dlatego specjaliści postanowili wydrążyć głębokie studnie sięgające piaszczystego podłoża. Następnie wypełniano je masą kamienno-cementową. W trakcie budowy jednej z nich zdarzył się tragiczny wypadek. Do studni niespodziewanie wdarła się woda z mułem, porywając pracującego w niej włoskiego robotnika. Koledzy nie zdążyli wyciągnąć jego ciała, nim studnię wypełniła cementowa masa. Wiadukt stał się dla nieszczęśnika miejscem wiecznego spoczynku ściągając, na most nieszczęście.

Najnowsza wersja historii mostu pojawiła się stosunkowo niedawno. Podczas prowadzenia procedury przejęcia przez Gminę Bytów zabytkowego mostu nad rzeką Borują urzędnicy Wydziału Gospodarki Przestrzennej dotarli do dokumentów opracowanych przez Ośrodek Dokumentacji Zabytków w Warszawie, obalających wcześniejsze przekonanie, iż most nigdy nie spełniał funkcji mostu kolejowego[1]. W dokumentach źródłowych znajdujemy informację, iż most eksploatowany był zgodnie z przeznaczeniem przez okres około 30 lat (do dawnego dworca przy obecnej ul. Stary Dworzec). W końcu XIX i na początku XX wieku, kiedy Bytów zyskał rangę węzła kolejowego (połączenie z Kościerzyną i z Lęborkiem) i gdy budowano linię kolejową do Miastka w 1909 r. narodziła się potrzeba przebudowy infrastruktury kolejowej w Bytowie. Zbudowano nowy dworzec a tory poprowadzono sztucznym nasypem, około 150 m na południe od mostu.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 21
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 0

Podobne wątki