• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Moje przeróbki i udoskonalenia

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
426 5 2
#21
Od ostatniego wpisu niczego w modelu nie zrobiłem, za to dużo czasu spędziłem na analizie zdjęć prawdziwych Ty2, zwłaszcza tego konkretnego Ty2-405. Udało mi się ustalić numer tendra, to 30D42, numer 16 - tak przynajmniej widnieje na tabliczkach. Ale dalej nie mam żadnego zdjęcia prawej strony. Jeżeli takiego nie znajdę, to zrobię prawą stronę tak, jak mogłaby ona wyglądać, wzorując się na zdjęciach innych egzemplarzy.

W dalszym ciągu zastanawiam się nad umieszczeniem głośnika. Miejsca w palenisku jest dość, problem w tym, że przestrzeń ta jest dość szczelnie zamknięta i boję się, że dźwięk byłby mocno przytłumiony, nie mając żadnej "wolnej" drogi wyjścia z zamkniętej "puszki". Z przestrzeni pod dymnicą dźwięk może wydobywać się albo w dół, przez wycięcie, w które wciśnięty jest stojak poddymniczy, albo przez komin (pod warunkiem wywiercenia w kominie otworu). Ale w praktyce możliwości są chyba tylko te dwie: w dymnicy, jak opisałem to wcześniej, albo właśnie w palenisku - w końcu będę musiał zdecydować się na którąś z nich.
A w tej książce patrzyłeś? Dużo jest tam zdjęć Ty2.
https://eurosprinter.com.pl/197,pl_ty2-wojenna-lokomotywa-na-pokojowe-czasy-cd.html
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
426 5 2
#24
Mam tę książkę i przejrzałem dokładnie wszystkie zdjęcia. Jest parę fotek Ty2-405, ale wszystkie z lewej strony.
Christensen zrobił wszystkie zdjęcia "405" z lewej strony. Jedno od tyłu ale tez jest widoczna szczątkowo lewa strona;) Obawiam się, że nie istnieje takie zdjęcie... Podobny mam problem z innymi parowozami. Może zrobić z innym numerem Ty2 z tendrem sztywnoramowym gdzie są zdjęcia z dwóch stron? Z nr 50 są zdjęcia z dwóch stron. Ta na tym zdjęciu to chyba jakaś z nr 400 ale nie mogę odczytać... Pochodzenia niestety nie znam zdjęcia.
1735337701742.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#25
Z Christensenem nawiązałem kontakt, stąd znam numer tendra, ale faktycznie, nie ma zdjęcia prawej strony. Ale łudzę się, że nie tylko on ma fotki tego parowozu. To zdjęcie, które kolega @eddy wrzucił, jest super, bo parowóz ma ostoję belkową, jak model Gützolda, ale po pierwsze, nie wiemy, jaki to numer (o numerze tendra nie wspominając), a po drugie, nie mamy zdjęć tego samego parowozu z drugiej strony, więc problem zostaje ten sam. A skąd ta fotka, może dałoby się dotrzeć do autora?
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
426 5 2
#26
Christensen ma zdjęcia w swoich zbiorach Ty2-464 z dwóch stron. Ty2-50 miała chyba nr tendra 12.(stoi w Chabówce)
Zdjęcie znalazłem na swoim dysku. Numer słabo widać ale zdaje mi się , że zaczyna się na 40?(może 405;))
Może któryś z kolegów da radę wyostrzyć nr z tego zdjęcia?
Może Ty2-405 załapała się w jakimś filmie kręconym przez dewizowców?
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#30
Numer słabo widać ale zdaje mi się , że zaczyna się na 40?(może 405;))
Byłoby super, gdyby to faktycznie był Ty2-405, ale niestety, na to nie wygląda. Przód parowozu ma dużo cech wspólnych z numerem 405, jak kształt skośnej blachy pod dymnicą, kształt wiatrownic, reflektory, czy wsporniki sygnałów na zderzakach. No i oczywiście to, że obie maszyny mają ostoję belkową. Ale już np. drzwi dymnicy wydają się bardzie wypukłe w 405 w porównaniu z nieznanym nam parowozem. Innym szczegółem, różniącym oba parowozu, jest tabliczka z numerem tendra: 405 ma krótką tabliczkę z 2-cyfrowym numerem (sama tabliczka ma długość podobną do szerokości tabliczki z orłem), podczas gdy w tym drugim tabliczka jest wyraźnie dłuższa, wskazująca na numer 3-cyfrowy. Kolejnym elementem jest otoczenie parowozu z siecią trakcyjną - Ty2-405 stacjonował w Malborku, który wtedy nie był zelektryfikowany. Można wprawdzie przyjąć, że zdjęcie zrobiono np. w Tczewie, ale jakoś mi to nie pasuje, zwłaszcza widoczny z lewej strony kawałek budynku chyba nastawni. Moim zdaniem, choć pewności nie mam, może to być Ty2-407 w Poznaniu, którego dwa zdjęcia z lewej strony znam. Niestety, nie mam innych zdjęć Ty2-407 z prawej strony, które można byłoby porównać z tą fotką, którą zamieścił kolega @eddy, więc trudno tu mieć 100% pewność.

To, że wiele parowozów nie miało numeru tendra, to fakt, ale akurat te, które mi pasują z innych powodów, do nich nie należą. A Ty2-405 jak dotąd najbardziej odpowiada moim oczekiwaniem, nie mówiąc o tym, że do Malborka mam z pewnych powodów sentyment. ;)
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.014 63 25
#31
Christensen ma zdjęcia w swoich zbiorach Ty2-464 z dwóch stron. Ty2-50 miała chyba nr tendra 12.(stoi w Chabówce)
Zdjęcie znalazłem na swoim dysku. Numer słabo widać ale zdaje mi się , że zaczyna się na 40?(może 405;))
Może któryś z kolegów da radę wyostrzyć nr z tego zdjęcia?
Może Ty2-405 załapała się w jakimś filmie kręconym przez dewizowców?
Ty2-50 2022r.
QVZkRDdneXF3cDRFRjFIeQ-1_edit_48591438840501.jpg
 
OP
OP
A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#32
Tak, wiem o Ty2-50 w Chabówce. Ale nie mam ochoty na robienie modelu na podstawie zdjęć egzemplarzy zachowanych w różnego rodzaju skansenach czy na pomnikach, bo te parowozy wyglądają inaczej (czasami zupełnie inaczej) niż w czasach normalnej eksploatacji. Dość powiedzieć, że Ty2-50 miał dawniej tender beczkowy. Nie wiem, czy tender "sztywny" dołączono mu dopiero w Chabówce, czy jeździł też z takim tendrem, ale mam zdjęcie tego parowozu z tendrem beczkowym 30D43 nr 127 zrobione w Chełmie w 1987 roku, a ja robię model ze środkowego okresu epoki IV.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.632 443 99
#33
Tak, wiem o Ty2-50 w Chabówce. Ale nie mam ochoty na robienie modelu na podstawie zdjęć egzemplarzy zachowanych w różnego rodzaju skansenach czy na pomnikach, bo te parowozy wyglądają inaczej (czasami zupełnie inaczej) niż w czasach normalnej eksploatacji. Dość powiedzieć, że Ty2-50 miał dawniej tender beczkowy. Nie wiem, czy tender "sztywny" dołączono mu dopiero w Chabówce, czy jeździł też z takim tendrem, ale mam zdjęcie tego parowozu z tendrem beczkowym 30D43 nr 127 zrobione w Chełmie w 1987 roku, a ja robię model ze środkowego okresu epoki IV.
Fakt. Ja znam zdjęcie Ty2-696 rok 1985 i 1989, która jako jedna z ostatnich Ty2 służyła na stacji Dęblin z tendrem sztywno-ramowym (są zdjęcia w albumach które mam z końca lat 80-tych, o których wspominam), zaś np. >> tutaj << i >> tutaj << już ją mamy odstawioną na bocznicy (1991 i 1992 rok) widoczną z tendrem... beczkowym... Czasami kilka latek po epoce IV i już inny tender... co wcale nie oznacza że z takim służyła. Na zdjęciu z 1989 roku z Dęblina ma sztywno-ramowy, a rok 1989 był ostatnim 'rokiem pary' w Dęblinie.
 

Podobne wątki