• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Moja ujeżdżalnia

OP
OP
Mormegil

Mormegil

Nieaktywny użytkownik
Reakcje
1.101 48 0
(...) jak długa jest wstawka prosta? Czy bliżej jej do G115, czy G119 Piko A-gleis ?
Nie da się tego tak łatwo porównać, bo całość makiety robiłem z długich odcinków typu flex gnąc je i docinając wg potrzeby. Wstawka ma długość 70mm i znajduje się między rozjazdami produkowanymi przez starego Pilza. Dziś rozjazdy o takiej samej geometrii sprzedaje Tillig:
Podaję te namiary dla przybliżenia geometrii układu torowego na mojej makiecie.

Pozdrawiam,
 
OP
OP
Mormegil

Mormegil

Nieaktywny użytkownik
Reakcje
1.101 48 0
Z wagonami C12c cały czas się morduję... Może coś jednak wyjdzie. Natomiast muszę się przyznać, że poddałem się na polu bitwy z Rivarossim HR2808. To jest chciałem pierwotnie zrobić z niego jakąś bardziej zaangażowaną przeróbkę, ale sposób w jaki model został sklejony trochę mnie zniechęcił. Zatrzymałem się więc na etapie przemalowania. Czy zrobiłem to, co zwykle robi takie Roco, tylko ja to zrobiłem taniej:

0310.jpg

0314.jpg 0311.jpg 0312.jpg

Ale dzięki temu teraz mam na makiecie trzy pokolenia rozwojowe tepeczwórek, bo jest jeszcze Fleischmann z roku 1993 oraz monumentalne dzieło PIKO z roku 1968:

0313.jpg


PIKO i Fleischmann - dodam - wciąż jeżdżą znakomicie przy pomocy swoich starych silników i w obu nie było dotąd potrzeby wymiany ogumienia. Podaję tę odkrywczą wiadomość jako wzorzec, bo gdy (prawie) ostatnio wypakowałem z pudełka nówkę Roco (73044) to gumki spadły od razu.

Pozdrawiam,
 
OP
OP
Mormegil

Mormegil

Nieaktywny użytkownik
Reakcje
1.101 48 0
Olęderskie wagony już okalkowane, jeszcze tylko muszę zaczekać na chwilę samotności aby móc je finalnie polakierować bez słuchania tradycyjnych uwag mojej pięknej połówki na temat walorów aromatycznych Humbroli.

Tymczasem Święta idą i mam co położyć sobie pod choinką:
0316.jpg


Model (PIKO 50737) absolutnie piękny, pełen szczegółów, posiadający znakomity napęd, wpisujący się w najbardziej wymagające łuki (ktoś tu na forum straszył, że przez R2 nie przejedzie... no, to przejedzie!). Będzie czym manewrować pod magazynami.
0317.jpg 0318.jpg 0319.jpg 0320.jpg

Dodam, że to mój trzeci TKi3 po Lilipucie (9171) i Fleischmannie (4825) a więc znów mam spotkanie trzech pokoleń:
0321.jpg

0322.jpg

OK. Szkoda czasu na gadanie. Czas ujeżdżać!

Pozdrawiam,
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.946 627 30
poczekam na jakiś z ep. IV.
Ale w epoce IV ten TKi3 wyglądał praktycznie tak samo, zwłaszcza do 1975 roku. Później powinna być inna DOKP, nie Katowice, tylko Śląska DOKP. Można dyskutować na temat reflektorów, czy bardziej przypominają te starsze, czy nowe, już ze światłami czerwonymi, ale to wszystko.
 

Amatorek

Aktywny użytkownik
Reakcje
258 2 0
Dodam, że to mój trzeci TKi3 po Lilipucie (9171) i Fleischmannie (4825) a więc znów mam spotkanie trzech pokoleń:

...
Na tym wspaniałym zdjęciu prezentującym spotkanie trzech pokoleń dostrzegłem również interesujące obiekty w tle - cóż to za modele wagonów jeśli można zapytać?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.946 627 30
Ależ jest to z reguły lekceważony przez wytrawnych modelarzy segment Hobby spod Słonecznej Góry, czyli PIKO 57638. Ale mi przypadła do gustu ta produkcja. Nie wiem tylko, czy sensowne jest zestawienie tych wagonów w skład trzywagonowy.
Mnie ten wagon też chodzi po głowie, bo pasowałby do wagonu motorowego z Hajnówki Tilliga, gdyby nie zupełnie inny przydział - stacja Leszno. Ale zestawienie trzech w jeden skład faktycznie jest mocno wątpliwe... ;)
 

Podobne wątki