Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
W kwestii formalnej, to nie jest fadroma, to jest Ł34 ze Stalowej Woli (Ł- oznacza ładowarkę, później wprowadzono oznaczenia SŁ34 - spycharko-ładowarka). Fadroma Wrocław produkowała mniejsze ładowarki, choć w mowie potocznej też i w Żninie gdzie się wychowywałem w Cukrowni mówiono na wszelkie tego typu maszyny fadroma.
Ja też, oczywiście Mateusz popowezapisuję się na jedną żółtą Ł34 ze Stalowej Woli.
Przepraszam Mateusz za zaśmiecanie, ale mam taki malutki rys historyczno- wspominkowy.
W Stalowej Woli na Ł-34 i późniejsze modele zawsze mówiliśmy "mrówka". Ta potoczna nazwa na pewno została z lat siedemdziesiątych kiedy to pierwsza polska ładowarka przegubowa Ł-3P dostała właśnie oficjalnie nazwana "Mrówką".
Dzieciaki ze Stalówki były nieziemsko dumne z tych naszych maszyn.
Żeby w owym czasie nazywać w mieście Ł-34 Fadromą, wózek akumulatorowy Melexem albo każdą inną maszynę z Huty Bumarem to trzeba było być samobójcą albo mieć bardzo dużych kolegów .
Powoli się szykuje do kolejne serii paru modeli. Jak zawsze u mnie seria liczy tylko 10 sztuk. A tu prezentuję wczesny prototyp przyczepki Niewiadów N250 w skali TT
Mateusz sorry może za ten wpis ( możesz go usunąć ) ale piszę i wklejam jako ciekawostkę
Z racji ,że produkujesz przyczepki N250 chciałem pokazać polską inwencje twórczą Przyczepka do samochodu Syrena