• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp - konwersja na ep. IVa

Bipa1966

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#61
Czy do starej edycji wagonow bedea pasowaly okna modeli wspolczesne produkowanych ??? Jak tak....to moze by zamowic przez jakis sklep ??
Jest tez inna opcja Kiedys nasz forumowy kolego napomknial ze jak bedzie wieksza ilosc chetnych nabywcow....moze dalo by sie cos zrobic w tej kwesti!
Kolega fflox i uriel.....jaka metoda dorabialiscie koncowke dachu wagonu ?? Mozna wiedziec ???
 

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#62
Zbyszek napisał(a):
W moim rupieciu okna są największym problemem[...]. Więcej z tego ddr-truppa wyciągać nie ma sensu.
Niestety ale formy mają swoje lata ;) tak samo jak oryginalne wagony :) Za dużo wyciągnąć się z tego nie da. Podejmując się konwersji od razu nie liczyłem na to, że zrobię cud-miód model ;)
W moim przypadku elementy i narzędzia potrzebne do konwersji Bipa na Bhp przekroczyły cenę zakupu czteroczłonowego zestawu Schicht/Prefo... Sumując wszystko to spokojnie uzbierało by się na czteroczłonowego Rivarossi :D
Ale i tak będę uparty i skończę przerabiać tego piętrusa - będę miał satysfakcję, że samodzielnie dokonałem przeróbki.


UNIVERS napisał(a):
W wersjach z prostym dachem rynna nad oknami powinna być dłuższa.
Powinna i będzie przedłużona ;) muszę tylko znaleźć odpowiedni profil kwadratowy z polistyrenu.


Bipa1966 napisał(a):
Czy do starej edycji wagonow bedea pasowaly okna modeli wspolczesne produkowanych ??? Jak tak....to moze by zamowic przez jakis sklep ??
Jest tez inna opcja Kiedys nasz forumowy kolego napomknial ze jak bedzie wieksza ilosc chetnych nabywcow....moze dalo by sie cos zrobic w tej kwesti!
Kolega fflox i uriel.....jaka metoda dorabialiscie koncowke dachu wagonu ?? Mozna wiedziec ???
Z oknami może być problem...z tego co się doszukiwałem to raczej nic z współczesnych wagonów nie będzie pasować do piętrusa.

Końcówkę dorabiałem w nast. sposób:
- kupiłem zdezelowane człony środkowe, odciąłem od jednego fragment dachu, następnie odpowiednio go doszlifowałem aby pasował na "tip-top".
- Czoło wyprostowanego dachu wyciąłem z polistyrenu po uprzednim zaprojektowaniu odpowiednich kształtów w corelu


...a reszta to szpachla, szpachla, szpachla... i szlifowanie papierkami ściernymi o różnej gradacji :roll: :?
 

Załączniki

Bipa1966

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#65
Ogrom ,,pianki,,, ogrom pracy !! Ale warto....wyglada swietnie !!! Musze i swoj wagon z dziupli wyciagnac !!! Polecasz jakis specjalny ..rodzaj,, szpachlowki ??? Mam na mysli cos z czym sie latwo ....wspolpracuje !!:)
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.901 33 1
#66

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.814 15 0
#67
Szpachlówka akrylowa budowlana, 9,50 zł.
Wyjdzie taniej niż złom Bipy.

Wagon ze 20-30 gram cięższy (może mniej), ale dzięki temu jeździ bardziej stabilnie.
Jedyna wada to taka że miejsca ze szpachlą są... zimne w dotyku.

Szlifowałem papierem ściernym w gotowej gąbce o różnej grubości ziarna (2,00 zł./szt. - grubości 80, 150, 220 do zeszlifowania i 1500 lub 2000 na wygładzenie).
Na około godziny-półtorej zabawy ze szlifowaniem na człon + kupę pyłku do okoła.

Foto kiepskie, bo już ciemno.
 

Załączniki

Reakcje
1 0 0
#68
Oj!Ostrożnie Panowie z tym materiałem!.Należy nakładać cienkie warstwy, bo jak się da grubą "bułę" to szpachlówka twardniejąc lubi się "ściągnąć" a nieraz popękać.Może pędzej jakieś masy szpachlowe do drewna, czy wypełniania ubytków w parkietach.Materiał dostatecznie twardy, a bardziej "stabilny", no i potem z papierem ściernym łatwiej.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.814 15 0
#69
wojciechj65 napisał(a):
Oj!Ostrożnie Panowie z tym materiałem!.Należy nakładać cienkie warstwy, bo jak się da grubą "bułę" to szpachlówka twardniejąc lubi się "ściągnąć" a nieraz popękać.Może pędzej jakieś masy szpachlowe do drewna, czy wypełniania ubytków w parkietach.Materiał dostatecznie twardy, a bardziej "stabilny", no i potem z papierem ściernym łatwiej.
Potwierdzam!
W pierwszym wagonie nałożyłem całość na raz, schło całkowicie 2 doby - ale wyszło bardzo ładnie + mała drobna poprawka.
Następny człon nakładałem cienkimi warstwami.
Po dobie (a myślę że nawet paru godzinach) można było się już bawić.
 
OP
OP
Zbyszek

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
955 79 5
#72
No to jeszcze raz. Gdzie, myślałem o jakiejś sieci markietów? Nie mam czasu jechać do miasta wojewódzkiego na wycieczkę po O.., C^^^, Liroy, czy Bri&Co :D
Jak wnioskuję, jest dwuskładnikowa i się tak pieni?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.814 15 0
#73
Nie Zbyszku, jest jednoskładnikowa.
Otwierasz i nakładasz.
Na pierwszym wagonie wydawało mi się że nałożyłem wystarczająco, ale okazało się że ciut za mało i musiałem poprawiać.
Więc na drugim już nie oszczędzałem na ostatniej warstwie, dlatego wygląda jak broda do golenia.

Z dostępnością problemu raczej nie będziesz miał (Castorama, Praktiker).
Ja kupiłem w DH Astra we Wrocławiu.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.814 15 0
#75
Tak naprawdę prostowanie czół było nawet całkiem przyjemną pracą.
Gorzej będzie później...
- przedłużanie górnej rynny nad oknami
- wymiana wywietrzników
- montaż KKK
- i najgorsze... zmiana sposobu mocowania nadwozia z podwoziem, bo te wystające pnie po środku wagonów są beznadziejne.

Przypominam jeszcze że "harmonijka" na przegubach powinna być dłuższa niż oryginalnie! Tzn. niżej.
Jak będzie potrzeba, to mam projekt w Corelu.
Mogę wysłać potrzebującym.

Pozdrawiam.
 

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#77
Jakieś pasujące profile mam... przymierzałem na szybko i niby pasował ale to robota na później ;)
W sobotę zmierzę tą rynienkę suwmiarką z odczytem cyfrowym i napiszę jaki ma dokładnie wymiar - na pewno przyda się innym przerabiaczom ;)
Piętrusa przerabiam w warsztacie oddalonym od domu na dość znaczną odległość i w tym momencie nie mam go pod ręką ;)


ffox napisał(a):
Tak naprawdę prostowanie czół było nawet całkiem przyjemną pracą.
Gorzej będzie później...
- przedłużanie górnej rynny nad oknami
- wymiana wywietrzników
- montaż KKK
- i najgorsze... zmiana sposobu mocowania nadwozia z podwoziem, bo te wystające pnie po środku wagonów są beznadziejne.
Wg mnie największą "rzeźbą" była wymiana wywietrzników...
Z KKK mogę pokazać dość ciekawy patent z wykorzystaniem oryginalnych elementów wózka (o ile wózek ma metalową ramę, a nie jest cały z plastiku - były różne wersje wózków w piętrusach).
Ciekaw jestem jak rozwiążesz swój ostatni podpunkt ... mocowanie budy ;) Sam się nad tym głowię od dłuuuugiego czasu.

Po doświadczeniach z piętrusem jako podsumowanie napiszę tylko tyle: skończę swój zestaw i nigdy nie podejmę się przeróbki kolejnego modelu... za dużo pracy, problemów, które trzeba rozwiązywać i nerwów ;)
 

dany

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#79
Szpachla samochodowa dwu składnikowa fine. Szybko twardnieje w całej masie , nie pęka , dobrze się szlifuje i jest powszechnie dostępna,
 

Podobne wątki