• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Dyskusja Modele węglarek, talbotów zgodność z oryginałem, czy modelarska fikcja?

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.984 275 41
#21
Zaraz. Roco zapowiada modele z oznaczeniami wyraźnie z ep. IVa, a w rzeczywistości zaczęto produkować te wagony w ep. IVb/c i to tylko na eksport? A do zakładów, których nazwa jest nadrukowana na pudle, trafiły dopiero w ep. V?

Trudno uwierzyć, że Roco odwzorowuje w ep. IVa wagon, który wtedy nie istniał... przecież mogą śmiało pomalować go w ep. V.


Tymczasem wcześniej padła zupełnie inna odpowiedź:



To w końcu jaki to typ wagonu? Pamiętajcie, że w katalogu jest fotomontaż.
Wyjaśniam ...

Talbot typu :
24V budowany pod koniec lat 50 Ostrowiec Św. - wersja eksportowa dla NRD ca.800szt
24V/2 budowany w latach 1960-1963 Ostrowiec Św. - wersja na rynek krajowych dla przewoźników spoza PKP
24V/3 budowany w latach 1960-1963 Ostrowiec Św. - wersja na rynek krajowych dla przewoźników spoza PKP
24V/4 budowany w latach 1960-1963 Ostrowiec Św. - wersja na rynek krajowych dla przewoźników spoza PKP

Łącznie wszystkie 3 wersje 429 szt.
24Ve budowany w latach 1965-1976 Świdnica - wersja na rynek krajowych dla przewoźników spoza PKP, 1433szt
421V budowany w latach 1979-1980 Świdnica - wersja dla Austrii, 300szt
421Va budowany w 1980r Świdnica - dla KG-HM Lubin, 10szt
421Vb budowany w 1990? lub 1995-1996? Świdnica - dla Zakłady Azotowe w Tarnobrzegu, 28 szt ( zapowiadany przez Roco )


Źródło : Atlas Wagonów Towarowych . Paweł Tereczyński
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.984 275 41
#25
Tak powinno być Tarnów....

A propos jeszcze tych nieszczęsnych talbotów ...
Rzecz ważna uwagi ! Nie są to formy Roco z przed 5 czy 10 lat.
Ale
formy Klein Modellbahn z przed ćwierć wieku !
Co klasyfikuje te modele na poziomie Junior - Hobby. :D
Krótko mówiąc cena pojedyńczego egzemplarza nie powinna przekroczyć 20EUR czyli nasze 90zł.
 
Ostatnio edytowane:

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#30
Fals-y PKP/CTL
Zobacz załącznik 945374
KLIK

Nie wiem dlaczego Rivarossi oznacza te wagony jako PKP Cargo skoro logo CTL w tej formie należało do prywatnego przewoźnika Chem Trans Logistics od 1992 a od 2004 już jako CTL Logistics.
To jest tylko fotomontaż, sam jestem ciekaw jakie będą oznaczenia.
Przy okazji to PKP Cargo pożyczło talboty w malowaniu CTL, ale te były własnością AX Benet, i taki też widniał kod 56 SK...
Wagony pożyczone były do przewozu buraków chyba na jesieni 2006 albo 2007r.
Po 2011r w czasach braku węglarek, PKP pożyczało dużą ilość wagonów od różnych prywaciarzy, i były też takie wagony które resjstrowano jako PKP
a nie prywaciarza, choć PKP nie było ich właścicielem.
 

lukusk

Użytkownik
Reakcje
56 3 0
#31
To jest tylko fotomontaż, sam jestem ciekaw jakie będą oznaczenia.
Przy okazji to PKP Cargo pożyczło talboty w malowaniu CTL, ale te były własnością AX Benet, i taki też widniał kod 56 SK...
Wagony pożyczone były do przewozu buraków chyba na jesieni 2006 albo 2007r.
Po 2011r w czasach braku węglarek, PKP pożyczało dużą ilość wagonów od różnych prywaciarzy, i były też takie wagony które resjstrowano jako PKP
a nie prywaciarza, choć PKP nie było ich właścicielem.
Tak, zdarzało się że CTL był podwykonawcą dla PKP, polityka, makroekonomia, wojna UK zmienia to dynamicznie
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
#32
Roco 6600044
Stacja Tarnów Zach.; D.O.K.P. Kraków
Zakłady Azotowe im. F.Dzierżyńskiego w Tarnowie

OSTRZEŻENIE ! ATTENTION ! WARNUNG !

Modele te mają wózki zachodnioniemieckiego typu DG-BA 887 z 1964r .
Nieprawidłowe ! Rażąco odmienne od wózka 25TNa !


Inną sprawą jest że ten typ wagonu 421Vb był w śladowej ilości zaledwie 28 szt wykonany w Świdnicy dla Zakładów w Azotowych w Tarnowie w latach 1995-1996. ( z opisu konstrukcji wynika rok 1990 ? )
Atlas wagonów towarowych P.Terczyński


Krótko mówiąc jest to eksportowa wersja do Niemiec typu talbota 421Va a nie zakladów Azotowych w Tarnowie typu 421Vb różniąca się m.in. także kształtem pionowych skrajnych wzmocnień klap rozładunkowych.

Realistom odradzam , idiot * -entuzjastom polecam ... :D

* idiota - łac. osoba nie znajaca sie w temacie, nie świadoma ...
Rozumiem, że w natłoku obcych talbotów wciskanych jako nasze WAPy [własnie Hornby/Rivarossi zapowiedziało malowanie CTL], na każny wypust świadomym ludziom włącza się czerwona lampka.
ALE kolega Drakula jest przecież na tyle biegły w temacie by rozróżnić 24V od 421V. [No chyba, że coś trzyma po weekendzie]. A nawet zdać sobie sprawę, że sam przeczy swojej tezie - skoro to ma być imitacja 421Vb, to nie może być w malowaniu z początku lat 70tych - i to się zgadza.
Bo te modele, to nie jest imitacja 421Vb tylko właśnie REALNYCH 24Ve, należących Zakładów Azotowych w Tarnowie [które miały/mają naprawdę sporo własnego taboru - np WAPy].

I na koniec, żeby uspokoić Drakulę i innych kolegów, to dodam, że ten zestaw został opracowany przez Krzysztofa Koja. A nawet, że kiedy w rozmowie wyraziłem rozczarowanie, że właścicielem nie będzie któraś z kopalń lub elektrowni, dowiedziałem, się, że NIE bo właśnie realna dokumentacja jest na zakłady z rejonu małopolsko-krakowskiego.

Tak więc jedynym minusem są te wózki, tylko podobne do naszych 1XT.
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
862 77 5
#33
Tak powinno być Tarnów....

A propos jeszcze tych nieszczęsnych talbotów ...
Rzecz ważna uwagi ! Nie są to formy Roco z przed 5 czy 10 lat.
Ale
formy Klein Modellbahn z przed ćwierć wieku !
Co klasyfikuje te modele na poziomie Junior - Hobby. :D
Krótko mówiąc cena pojedyńczego egzemplarza nie powinna przekroczyć 20EUR czyli nasze 90zł.
Chciałbym tylko dodać, że nie są to formy Klein M.
Roco opracowało swój model wagonu 24V i lata temu był zapowiedziany jako wagon DR w epoce III.
Czy ten nieszczęsny wózek jak aż tak zły i niepodobny do 1XT PKP?
 

404W Eaos

Aktywny użytkownik
Reakcje
170 9 0
#34
Chciałbym tylko dodać, że nie są to formy Klein M.
Roco opracowało swój model wagonu 24V i lata temu był zapowiedziany jako wagon DR w epoce III.
Czy ten nieszczęsny wózek jak aż tak zły i niepodobny do 1XT PKP?
Czy na pewno Roco miało swoją formę, czy tylko dzierżawiło ją od Kleina? Ten jest niemiecką wersją ówczesnych wózków zalecanych przez UIC, więc jest ogólnie podobny ale różni się detalami. Czy jest to dopuszczalne, proponuję porównać samemu, ... albo spróbować wymienić na 1XT od Piko czy Robo - może ktoś tego dokonał.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
812 89 3
#36
Czy na pewno Roco miało swoją formę, czy tylko dzierżawiło ją od Kleina? Ten jest niemiecką wersją ówczesnych wózków zalecanych przez UIC, więc jest ogólnie podobny ale różni się detalami. Czy jest to dopuszczalne, proponuję porównać samemu, ... albo spróbować wymienić na 1XT od Piko czy Robo - może ktoś tego dokonał.
Ja wymieniłem wózki w siedmiu wagonach :)
 
Reakcje
17 1 1
#37
Fals-y PKP/CTL
Zobacz załącznik 945374
KLIK

Nie wiem dlaczego Rivarossi oznacza te wagony jako PKP Cargo skoro logo CTL w tej formie należało do prywatnego przewoźnika Chem Trans Logistics od 1992 a od 2004 już jako CTL Logistics.

Taka jest własnie wiedza i niekompetencja niektórych, a może nawet większości producentów modeli na temat polskich przewoźników kolejowych i tego co się na polskiej kolei dzieje.
Oczywiście to jest błąd, ale przyczyna dla mnie jest oczywista.

A może jednak mają wiedzę oraz podstawy, aby tak oznaczyć te wagony ....

Wagony w tym malowaniu (CTL) występowały w oznaczeniach:
- 51 PKP
- 51 PL-PKP CARGO
- 51 PL-PKPC

ctl_pkp.jpg


(niestety nie znam źródła i autora tego zdjęcia)
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.757 37 1
#38
bo do pewnego momentu wszystkie wagony prywatne byly właczone do taboru PKP i miały znak PKP [P], potem chwilowo PKP CARGO [P] , a chyba od 2008 jak zaczesto stosować wyznaczniki państw , np PL - cos tam, D- cos, SK- cos tam i itp i od wtedy jakby znaki PKP znikęły z wagonów prywatnych
 

pociąg

Aktywny użytkownik
Reakcje
124 1 0
#40
Pytanie do znawców węglarek, czy ten zestaw to fikcja (przemalowanka) czy zgodny z oryginałem?
Zobacz załącznik 945663
Zrobiłem dziś kilka zdjęć tych węglarek - konkretnie dwóch. Będzie można porównać jak modele pokażą się w sklepach. W całym składzie naliczyłem 6 węglarek Protor, rozrzuconych co kilka wagonów innych przewoźników.
PXL_20230113_142101858~2.jpg

PXL_20230113_142121889~2.jpg

PXL_20230113_142333564~2.jpg

PXL_20230113_142350297~2.jpg


PXL_20230113_142411788~2.jpg

PXL_20230113_142428773~2.jpg

PXL_20230113_142421005~2.jpg

PXL_20230113_142346792~2.jpg
 

Załączniki

Podobne wątki