• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Mazowsze Główne

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.341 33 1
Wygląda na to że mamy opracowany plan dla MD Mazowsze Główne.
tutaj podziękowania kierujemy do @Andrzej Harassek i @Młodzikowski ich uwagi i doświadczenie dużo wniosły do tego planu. Teraz pozostaje tylko odtworzyć jak najlepiej klimat tej szopy.
Cześć Panowie! Projekt jest rewelacyjny. Chciałbym tylko dorzucić trzy uwagi, bo chyba nie jest za późno:
1) Do magazynu 2 wjedzie tylko bardzo krótki wagon (musi się zmieścić na obrotnicy z lokomotywą). W Arch-Ostrowie stworzonym przez Krzysztofa do obrotnicy dochodzą cztery tory komunikacyjne, co pozwala na wprowadzenie zarówno węglarek do rozładunku węgla jak i cystern do zbiorników paliwa.
2) Na rysunku punktu tankowania paliw nie ma zaznaczonego miejsca rozładunku cystern z paliwem. Jeżeli jest to ten tor zakończony ślepo to znowu - jak przy magazynie 2 - będą mogły tam wjechać tylko krótkie cysterny. Na torze komunikacyjnym chyba nie wypada rozładowywać cystern. W ogóle w niektórych lokomotywowniach (np w Białymstoku) tor do rozładunku paliwa do zbiorników był ogrodzony siatką i bramą.
3) Chciałbym też zapytać, czy nie za daleko od suszarni piasku stoi wieża do piaskowania? Suchy piasek do jej zbiornika na szczycie jest wpychany wysokim ciśnieniem powietrza. Nie będzie za dużo strat? Albo czy nie będą potrzebne zbyt niebezpieczne ciśnienia?
Przepraszam za wtrącanie się. Wiem, że wszystko już było konsultowane ale może to umknęło?
Uściski i gratulacje. Michał
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
1) Do magazynu 2 wjedzie tylko bardzo krótki wagon (musi się zmieścić na obrotnicy z lokomotywą). W Arch-Ostrowie stworzonym przez Krzysztofa do obrotnicy dochodzą cztery tory komunikacyjne, co pozwala na wprowadzenie zarówno węglarek do rozładunku węgla jak i cystern do zbiorników paliwa.
Zgadza się. Ale talerz obrotnicy ma 315mm. Wejdzie tutaj Tkh100-1, która będzie miała swoje krótkie stanowisko ostatnie przed warsztatem. Będzie na stałym wyposażeniu szopy. To daje możliwość wjazdu tej lokomotywy razem z 1 Gags-em ;) tak więc całkiem przyzwoicie.
Co do dodatkowych torów to problemem są łączenia skrzynek (3-ch), przez które te tory musiałyby przechodzić a tego chcemy uniknąć.

2) Na rysunku punktu tankowania paliw nie ma zaznaczonego miejsca rozładunku cystern z paliwem. Jeżeli jest to ten tor zakończony ślepo to znowu - jak przy magazynie 2 - będą mogły tam wjechać tylko krótkie cysterny. Na torze komunikacyjnym chyba nie wypada rozładowywać cystern. W ogóle w niektórych lokomotywowniach (np w Białymstoku) tor do rozładunku paliwa do zbiorników był ogrodzony siatką i bramą.
Tak jest to jedna z możliwości. Ale znowu spokojnie wjedzie tam Tkh100 z 406Ra ;) dwa tory komunikacyjne są dwa. Dlatego tankowanie możliwe będzie też z tej strony. Przeliczyliśmy i pojemność zbiorników to około 2,5 pojemności 406Ra.


3) Chciałbym też zapytać, czy nie za daleko od suszarni piasku stoi wieża do piaskowania? Suchy piasek do jej zbiornika na szczycie jest wpychany wysokim ciśnieniem powietrza. Nie będzie za dużo strat? Albo czy nie będą potrzebne zbyt niebezpieczne ciśnienia?
Tutaj będzie doprowadzona instalacja na pylonach z kompresorowni żeby dostarczać stałe odpowiednie ciśnienie ;)


Wtrącaj się o to chodzi w dyskusji na forum.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.993 140 0
A jak dostaniecie dotację z Unii tfu,. w ramach RWPG i Tkh100 zostanie zastąpiony np.SM15 ? Albo Tkh100 się będzie popsuje?

Zaciekawił mnie także promień łuku z rozjazdem włącznie, tym prowadzącym do nawęglania
 
Ostatnio edytowane:

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
Przy tak ogromnym projekcie parowozowni uwzględniłbym tor do postoju pociągu ratunkowego/technicznego oraz tor ze stanowiskiem do mycia parowozów. Przy torze wyjazdowym ustawiłbym żuraw do nawadniania.
Brakuje też torów do postoju parowozów zimnych oraz postojowych dla parowozów oczekujących na podjęcie służby.
Takie tory na makiecie przydają się bardzo do ekspozycji taboru oprócz/poza halą parowozowni.
I jeśli chodzi o dźwig chwytakowy do zasobników lejowych do nawęglania to we wszystkich budowanych do tej pory makietach parowozowni w Polsce był żuraw chwytakowy (obrotowy dźwig węglowy z chwytakiem) na wsporniku portalowym (bramowym) poruszającym się po specjalnych torach. Ja bym proponował taki sam żuraw/dźwig chwytakowy ale na estakadzie suwnicowej (parowozownia Zbąszynek).
Szczegółowo opisany wraz z innymi urządzeniami do nawęglania przez Krzysztofa Wiśniewskiego w Koleje Małe i Duże numer 4/2002.
Wreszcie może pomyśleć o bunkrze do nawęglania rodem z UNRRY akurat był taki zamontowany w Warszawie...
 
Ostatnio edytowane: