Przy tak ogromnym projekcie parowozowni uwzględniłbym tor do postoju pociągu ratunkowego/technicznego oraz tor ze stanowiskiem do mycia parowozów. Przy torze wyjazdowym ustawiłbym żuraw do nawadniania.
Brakuje też torów do postoju parowozów zimnych oraz postojowych dla parowozów oczekujących na podjęcie służby.
Takie tory na makiecie przydają się bardzo do ekspozycji taboru oprócz/poza halą parowozowni.
Takie tory na makiecie przydają się bardzo do ekspozycji taboru oprócz/poza halą parowozowni.
I jeśli chodzi o dźwig chwytakowy do zasobników lejowych do nawęglania to we wszystkich budowanych do tej pory makietach parowozowni w Polsce był żuraw chwytakowy (obrotowy dźwig węglowy z chwytakiem) na wsporniku portalowym (bramowym) poruszającym się po specjalnych torach. Ja bym proponował taki sam żuraw/dźwig chwytakowy ale na estakadzie suwnicowej (parowozownia Zbąszynek).
Wreszcie może pomyśleć o bunkrze do nawęglania rodem z UNRRY akurat był taki zamontowany w Warszawie...
Ostatnio edytowane: