• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Makieta strychowa

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.891 79 12
Tomku, popatrzyłem na ten link do "thwoditsch'a" i pewną ciekawostką jest to jak zmieniała się branża modelarska... w sumie są tam zdjęcia z imprez z około dwudziestu lat. I muszę napisać, że widać postęp technologiczny...oj widać.

Pozdrawiam,
 
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Prace nieustannie posuwają się w kierunku ostatecznego zwycięstwa. Czeka mnie ułożenie torów w parowozowni, w tym celu rozpocząłem prace wyprzedzające. Podmalowałem talerz obrotnicy i posadzkę stanowiska do szlakowania. Obie konstrukcje to gotowce, ale dodałem od siebie spękania płyt, dodatkowe szczeliny dylatacyjne no i oczywiście patynę. Po zamontowaniu na module i po zamocowaniu torów dodam jeszcze zacieki rdzy i inne ślady eksploatacyjne.

IMG_20180524_000657.jpg IMG_20180524_000727.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Ostatnio dużo się działo w moim życiu rodzinnym, więc tempo prac nieco spadło, ale mały płomyk cały czas się tli. Prace mimo braku czasu posuwają się mozolnie do przodu. Teraz zabrałem się za układanie torów i budowę urządzeń w obrębie parowozowni. Do stanowiska nawęglania dobudowałem obrotowy żuraw dodając od siebie imitację wyposażenia wnętrza.
IMG_20180612_225824.jpg


IMG_20180612_225844.jpg

Zamieniłem wiotki i nienaturalnie zachowujący się sznurek z zestawu na drucik - może ciut za gruby, ale trzymający fason.
IMG_20180613_000725.jpg


Płyta stanowiska do szlakowania już zamocowana, do niej przyklejone szyny. Do obrotnicy zamocowałem pomost, modyfikując całkowicie system podawania zasilania, gdyż fabrycznie (PECO) w pewnym położeniu następował zanik napięcia. Do pomostu planuję w późniejszym terminie dobudować kiosk z blaszek.
IMG_20180618_221106.jpg


Jako produkt uboczny patynowania urządzeń parowozowni (z powodu rozlania specyfiku do patynownia) postanowiłem wysmarować dawno temu kupiony za śmieszne pieniądze skład wagonów od LIMY.
Wagony były wykonane z nienaturalnie wyglądającego plastiku, dlatego wcześniej przeszły częściowe malowanie aerografem - szczególnie od góry i od czoła, trochę z boku - z pominięciem miejsc występowania napisów.
Ponadto fabryczne osie pozostawiały dużo do życzenia, dlatego wymieniłem je na osie od PIKO.
Tak prezentowały się po pierwszych zabiegach:
IMG_20180524_000634.jpg


A tak po spatynowaniu całości i dodaniu zacieków imitujących pył kredowy:
IMG_20180613_000754.jpg

IMG_20180613_000828.jpg


IMG_20180613_001254.jpg
IMG_20180613_001310.jpg
IMG_20180613_001341.jpg

Błyszczą się z powodu sztucznego oświetlenia i lampy. Na żywo są matowe.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Przy okazji mam pytanie: Chcę dobudować dodatkowe zasieki na węgiel i przedłużyć tory występujące przy stanowisku nawęglania Fallera -> czy są takie imitacje takich torów w handlu?


 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
19.210 216 0
Sprawdzę w domu, wydaje się że Busch H0f może pasować (nie imitacja, a normalny tor). Mam i takie zasieki i tor H0f, wieczorem pomierzę i dam znać.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
tomekkor

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.722 31 1
Weekend spędziłem bezowocnie nad rozplanowaniem rozjazdów o obrębie głowicy stacji osobowej na estakadzie. Teoretycznie wszystko pasowało, ale praktyka nieco sprawę skomplikowała. Pierwotnie miałem zastosować 15 stopniowe rozjazdy PIKO do półtrapezu i rozjazdy 10 stopniowe ROCO, ale po wykonaniu tunelu w ścianie, okazało się, że zaplanowana geometria nie pasuje. Całość rozjazdów musiałem przesynąć w stronę stacji i wtedy zaczęły się problemy: iglice rozjazdów wypadły na wiadukcie, co skomplikowało nieco budowę napędu, ponadto geometria rozjadów 15 stopniowych jakoś zaczęła mnie razić. Pa całej sobocie przymiarek olśnienie przyszło w niedzielę wieczór. Zamieniłem rozjady 15 st. PIKO na 10 st. PECO, co spowodowało zmianę rozstawu torów z 6,19 cm na 5 cm. Zmiana zaś rozstawu torów wymusiła przycięcie rozjazdów ROCO. Dremel i lutownica poszły w ruch. Wszystkie mechanizmy wypały poza wiaduktem, układ się nie zmienił, zaś geometria oparta została na łagodnych rozjazdach 10 stopniowych. A oto efekt rzeźbienia w materii torowej:

Po lewej będzie jeszcze bocznica wchodząca w tunel. Niestety ze względu na skos ( po wycięciu profilu) będzie dostępna jedynie dla trakcji spalinowej.
IMG_20180625_072638.jpg


Rozjazd PECO i tor ROCO na drugim planie:
IMG_20180625_072827.jpg


Widok z tunelu:
IMG_20180625_072904.jpg


Połączenie skróconych rozjazdów PECO i ROCO. Szyny przyciętych rozjazdów ze względu na tendencję szyn do prostowania się są usztywnione drutem miedzianym podlutowanym od spodu.
IMG_20180625_072712.jpg


Widok z lotu ptaka:
IMG_20180625_072804.jpg


Przycięty anglik i rozjazd ROCO.
IMG_20180625_072655.jpg


Zaawansowanie prac torowych. Najnowsze przyrosty zaznaczone na niebiesko:
zaawansowanie.jpg
 
Ostatnio edytowane:

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.016 85 11
Nigdzie w ofercie PECO nie ma rozjazdów 10st.,"najbliższy"kąt to 9,5st. a to nie to samo.Przy układaniu przejścia rozjazdowego nie ma to
większego znaczenia ale przy innym układzie torów już ma i to czasem sporo.
 

drobcio

Aktywny użytkownik
Reakcje
132 2 1
Pieknie,zazdroszcze ze juz moze jezdzic,u mnie taboru przybywa ale jeszcze nie ma gdzie jezdzic,narazie ciagle pojedyncze elementy makiety,obecnie dworzec :) Pozdrawiam
 

Podobne wątki