• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[Makieta] Podkowa

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
385 1 0
Co do sterowania rozjazdów to się zgodzę, choć teoretycznie można zorbić plątaninę cięgieł pod makietą... To zły pomysł.

Co do semaforów to będzie ciężko, masz dużo gęsto upakowanych torów z krótkimi odcinkami, więc starałbym się ograniczyć ich liczbę do minimum. Nie jestem w tej kwestii ekspertem więc niestety nie pomogę.

Co do budynków to budynku stacyjnego nie wciśniej, powinien on znaleźć się po zewnętrznej. Przy stacji spokojnie możesz ustawić dwie nastawnie (na łukach stacji po zewnętrznej) oraz zabudowanie magazynowe etc. przy bocznicach. Przy tym krótkim torze na prawo od rozjazdu krzyżownego może byc mała lokomotywownia, czyli szopa na loka wraz z infrastrukturą. Przy tej bocznicy na górze z dwoma torami można umieścić zakład przemysłowy (kopalnia, fabryka) bądź coś w rodzaju ZNTK.

Zmiany torowe jakie wprowadziłem są stosunkowo niewielkie i obejmują:
a) wydłużenie bocznic - nigdy nie zaszkodzi;
b) dodanie rozjazdu na górnej bocznicy - możliwość oblotu składu zawsze się przyda.

Najważniejsze: Mógłbyś wstawić jeszcze plan z zaznaczonymi zmianami wysokości terenu (czyli gdzie tunel, most, gdzie jakaś góra) - coś mi się zdaje, że jedna nastawnia jest daleko ponad poziomem torów :).
 

Załączniki

OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
Kurcze, ale widzisz z żadnego toru nie uda mi się wjechać lokiem na te dwa krańcowe na górze ( przy GXX) . OCzywiście gdy będę startował z trzech startowych na dole po lewej. Troche mało praktyczne.
 

JohnyTRS

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
385 1 0
Już odpisuję. Co do zjazdu, to pisałem już na PW. Tutaj wklejam graficzny opis tego co wtedy napisałem, czyli początek tej bocznicy w innym miejscu. Jest to jedyne rozwiązanie umożliwiające wjazd z zewnętrznego toru stacyjnego na ta bocznicę. Wadą jest stworzenie wąskiego gardła na pionowym torze z rozjazdami (drugi od lewej).

Rysynek pokazyje, jak to może wyglądać, co do kształtu bocznicy to jest to moja autorska zabawa, obrazująca, co można tam stworzyć.

EDIT: nie patrz na dolny niepełny okrąg - nie wykasowałem go jak sklejałem plan.



Co do lokalizacji dworca, to mam pewną propozycję: rozdzielić dworzec na stację osobową i na stację towarową. Wtedy stacja osobowa będzie znajdowac się na dole, a a stacja towarowa na górze. Z dolnej stacji usunie się bocznice, ewentualnie coś zostawiając, na ich miejsce postawi się budynek dworca, natomiast dworzec towarowy umieści się w miejscu tego podwójnego toru końcowego, z dość rozbudowanym układem torowych. Dodatkowo przesuięcie części towarowej jest jedyną możliwością, żeby mieć na makiecie sensownie ustawiony budynek dworcowy - po drugiej stronie torów są przecież góry.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
B
Planuję 14
Planuję 64
Planuję 117
Planuję 272
Planuję 31

Podobne wątki