• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

makieta opuszczana z pod sufitu

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
352 15 0
#45
Fajnie, tylko ten tor biegnący po skosie to będzie robił zwarcie - NAPEWNO - chyba, że to system maerklina z trzecią szyną jest - nie wiem bo nie śledziłem wątku.

@WITKOIM - nie tylko Ciebie i Dżibiego denerwują takie rzeczy :D
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#46
Dominik napisał(a):
Fajnie, tylko ten tor biegnący po skosie to będzie robił zwarcie - NAPEWNO - chyba, że to system maerklina z trzecią szyną jest - nie wiem bo nie śledziłem wątku.
Zacznijmy od pytania do autora: czy analog, czy cyfra?
Jak analog, to rozwiazanie jest proste: odcinasz ten odcinek na obu końcach, na obu szynach, i zasialasz go poprzez układ pętli. Tylko nie możesz mieć pociągów dłuższych niż ten wydzielony odcinek...
 

records

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#47
gbbsoft napisał(a):
... odcinasz ten odcinek na obu końcach, na obu szynach, i zasialasz go poprzez układ pętli. Tylko nie możesz mieć pociągów dłuższych niż ten wydzielony odcinek...

No właśnie, bo też jestem na etapie projektu makiety.
Od długości całego pociągu, czy tylko od długości samej lokomotywy???
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#48
Moim zdaniem: całego pociągu. Kółka metalowe robią połączenia na przecięciach torów i moga w nieprzewidywalnym momencie zrobić zwarcie, jak połaczą się wszystkie przecięcia torów... Czy wywali to booster/centralkę - nie wiem. Poczekajmy aż inni (np: Martinezo) coś napiszą.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#49
Robienie takiej pętli jest kompletnie bez sensu - nie wiadomo, czemu ona ma służyć?
Można sobie odpuścić wszystkie komplikacje związane z zasilaniem takiego układu torowego i zamiast pętli można wybudować (a miejsce na to jest) np. zaplecze ładunkowe, jakiś magazyn, jakaś rampa, itp. (patrz załącznik). Bedzie to i bardziej funkcjonalne i bardziej kolejowe.
Pozdrawiam
 
OP
OP
deus

deus

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#50
sterowanie robie analogowe co do zwarcia to macie racje może się robić gdy koła pociągu połączą przerwy nie brałemtego pod uwagę :oops: więc zrobie coś takiego jak zaproponował Paweł Piotr
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#51
deus napisał(a):
sterowanie robie analogowe
W analogu to jest większa zabawa... Bo po przejechaniu tego odcinka, na stacji pociąg zaczyna jechać w drugą stronę, więc musisz w między czasie zmienić kierunek zasilania....
 

M.Smoczkiewicz

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#52
W jednym z postów kolega xdamian zwrócił uwagę na konieczność stosowania przy takich podwieszeniach śrub osadzanych na dwuskładnikowym kleju - mam wrażenie, że w suficie są osadzone niebieskie plastykowe kołki - źle, że nie słuchasz rad kolegów - byle to kiedyś nie spadło komuś na głowę - pamiętam, jak w ramach takiej radosnej twórczości lekki strop podwieszony "ozdobił" biurko dyrektora firmy w której pracuję - plastyk tylko w mocowaniach obciążanych na ścinanie!!!!. Inaczej spada wszystko - to tylko kwestia czasu.

Mędrcy uczą się na swoich błędach, szczęściarze na cudzych - tylko głupcy na żadnych.
Pozdrawiam ;)
 

WITKOIM

Znany użytkownik
Reakcje
27 0 0
#53
M.Smoczkiewicz napisał(a):
Mędrcy uczą się na swoich błędach, szczęściarze na cudzych - tylko głupcy na żadnych.
Pozdrawiam ;)
Lepiej posłuchać, bo to dobre przysłowie, ale napewno sobie o nim przypomnisz jak Ci to wszystko się spi...........li - to jest spitoli na głowę- dla odwiedzających powinieneś mieć kaski chroniące głowę i polisę ubezpieczeniową, ale czy ubezpieczenie obejmuje zawalenie się makiety kolejowej z sufitu ?
Przemyśl i zrób to lepiej bardzo dokładnie..........
 
OP
OP
deus

deus

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#54
spadnie to będe poprawiał :razz: ( ale to jest mało prawdopodobne bo musiało by na raz dwa kołki 10cm z hakami wyrwać z akermana jak coś się obluzuje to zrobie tak jak radzicie a nawet mocniej) jak na razie wszystko jest ok. w sumie podwieszenie gdy jest u gór wisi na 5 linkach stalowch o.6mm i 4 łańcuchach (wszystko na osobnych hakach czyli na 9) ,a gdy na dole to tylko na tch linkach, lecz gdy podwieszenie jest na dole to 5 cm pod nim jest biurko i stół tak więc szkód nie będzie (chyba :???: )
 
OP
OP
deus

deus

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#55
Z powodu zmian planów i zlikwidowania pętli która miała służyć nawracaniu prosił bym o pomoc w zaplanowaniu jakiegoś układu torowiska do zmianu kierunku jazdy ale prosił bym o jakieś proste i nie zawierające kosmicznej liczby zwrotnic układ torowiska z gór dziękuje :D
 
OP
OP
deus

deus

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#57
obrotnica?! o tym nie myślałem bardzo dobry pomysł :grin: tylko jest jeden problem nie stać mnie na taki wydatek bo z tego co się orientuje to koszt oko 800zł :sad: :???:
 
OP
OP
deus

deus

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#58
nie no to nie ma sensu równie dobrze można ręcznie lokomotywy przestawiaś a po za tm jak będzie (kiedyś będzie) pełna zabudowa to będzie problem z ręcznym obracaniem obrotnic :???:
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
352 15 0
#59
Zrób miejsce na obrotnicę i poczekaj aż uzbierasz. W końcu nie od razu Kraków zbudowali. A tak z innej beczki - po co Ty chcesz obracać te lokomotywy?? przecież wystarczy oblecieć skład dookoła i juz jedziesz w drugą stronę :idea:
 
OP
OP
deus

deus

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#60
tak wiem tylko ze to trochu będzie mało fajne. ale teraz mam inne pytanie cz może być taki tor na peronie przystosowany tlko do jazdy np: na południe? chodzi mi o kierunek jazdy na stacji.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
B
Planuję 8
B
Planuję 14
Planuję 64
Planuję 272
Planuję 31

Podobne wątki