Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Świetnie wyszło.
Stare mury mają różne niedoskonałości (np. przebarwione lub "wypróchniałe" cegły), dlatego nic bym już nie poprawiał, żeby nie zepsuć...
Jakiś czas temu pokazywałem Wam moje próby zrobienia ogrodzenia z siatki.
Trochę czasu minęło, zdążyłem zapomnieć jakim mozolnym zajęciem było wycięcie takiego paska siatki
a następnie uzupełnienie go podłużnymi drutami "naciągowymi" o przyklejaniu do słupków nie wspominając
Jako, że zapomniałem, to przygotowałem 35cm materiału i wziąłem się do roboty bo jakoś trzeba
teren lokomotywowni oddzielić od terenu magazynu. W stosunku do płotu testowego zmianie uległy
słupki - teraz ich rolę pełnią kawałki szyn.
Po sklejeniu, pomalowaniu, osadzeniu o "obrośnięciu" prezentuje się tak jak na poniższych fotkach:
Dzisiaj postanowiłem osadzić na makiecie i podłączyć wieżę ciśnień przy okazji stawiając dwie latarnie
mające oświetlać teren lokomotywowni. W efekcie spędziłem dzień pod makietą przerabiając kabelkologię
tak, żeby można było niezależnie włączać oświetlenie okolic magazynu i terenu lokomotywowni.
Kabelków pod makietą Wam nie będę pokazywał ale na koniec dnia udało się zrobić kilka fotek z terenu lokomotywowni "nocą".
Dopiero na zdjęciach widzę, że lampkę nad drzwiami wieży muszę trochę przytłumić...
Ostatnio robiłem porządki w okablowaniu pod makietą i po raz kolejny prace utrudniał brak porządnego oświetlenia.
Do tej pory pomagałem sobie lampką biurkową postawiona na podłodze, latarką i co mi tam wpadło do ręki i świeciło.
Tym razem skala jednorazowych prac była taka, że uznałem, że najwyższa pora jakoś ten problem rozwiązać.
W rupieciach znalazłem zakupiony kiedyś transformatorek i starą (już nie) przylepną taśmę ledową, kabelek z włącznikiem
też gdzieś tam sobie czekał na ten moment
Okazało się, że poza oświetleniem spodniej strony makiety świetnie sprawdziło się to też do oświetlenia stacji technicznej:
Nie wiem jak Wy sobie z tym tematem radzicie ale polecam poświecenie godziny za wykonanie takiej "instalacji".
Praca pod makietą nabiera innej jakości
Słuszna koncepcja, też mnie to zawsze denerwuje a świecenie telefonem nie zawsze się sprawdza czy latarką/lampką, trzeba będzie też pomyśleć o takiej taśmie u siebie
Jakiś czas temu zrobiłem sobie taki zewnętrzny odcinek toru, który służył do programowania lokomotyw:
Podłączenie takiego toru do centralki było dosyć oczywiste i wyglądało tak:
Ostatnio trochę więcej bawię się składami na makiecie i pojawiła się potrzeba sprawniejszego przeprogramowywania
dekoderów (próba ujednolicenia prędkości). Wymyśliłem, że dostosuje do tego celu jedną z bocznic a konkretnie tą:
Sytuacja o tyle była bardziej skomplikowana niż z tym zewnętrznym torem, że ta bocznica jest podpięta do modułu
zajętości toru. Wymyśliłem więc taki dodatkowy przełącznik i zrobiłem taki układ:
W jednym położeniu bocznica jest jednym z wielu odcinków izolowanych a w drugim położeniu mogę na niej programować
lokomotywę. I wszystko było by dobrze gdyby nie fakt, że w takiej konfiguracji podczas próby odczytu zawartości rejestru
dostaje komunikat o braku możliwości pobrania danych z centralki. Odłączenie "czerwonego" kabelka złącza "Main" pozwala na swobodny odczyt.
Zrobiłem więc taką modyfikację i teraz działa tak jak chciałem ale nie rozumiem dlaczego...
Ktoś jest w stanie powiedzieć jakie znaczenie ma to czy to czerwone przyłącze do toru głównego jest przerwane czy nie?
Może coś generalnie robię "nie tak"?
Skoro nikt się nie odezwał, to ja spróbuję. Nie wiem, jak działa moduł zajętości toru i jak się go podłącza, ale powyższy schemat wydaje mi się trochę nielogiczny. Ja w pierwszej kolejności podłączyłbym ten wydzielony (testowy) odcinek toru przez przełącznik tak, by szyny były podłączone albo do wyjścia "main", albo do wyjścia "prog", ale nigdy do obu na raz (żaden biegun). Na poniższym rysunku odcinek testowy jest podłączony do wyjścia "main", a po przesunięciu przełącznika w dół odcinek będzie podłączony do wyjścia "prog".
Pytanie, jak do tego podłączyć moduł S88 - ja nie bardzo wiem.
Dzięki Andrzeju za próbę pomocy ale to co napisałeś i narysowałeś nie odpowiada na moje pytanie,
tym bardziej, że abstrahuje od podłączenia modułu zajętości toru.
Dodam do tego może jeszcze takie info, że centralka co do zasady przy pomocy przekaźnika
odcina jeden z przewodów złącza "main" w momencie odczytu parametrów dekodera lokomotywy
stojącej na torze "prog" a mimo tego drugi pokazany schemat nie działa i dopiero trzeci robi to co trzeba...
Ktoś ma na swojej makiecie taki tor do programowania?
Dzięki Andrzeju za próbę pomocy ale to co napisałeś i narysowałeś nie odpowiada na moje pytanie,
tym bardziej, że abstrahuje od podłączenia modułu zajętości toru.
Dodam do tego może jeszcze takie info, że centralka co do zasady przy pomocy przekaźnika
odcina jeden z przewodów złącza "main" w momencie odczytu parametrów dekodera lokomotywy
stojącej na torze "prog" a mimo tego drugi pokazany schemat nie działa i dopiero trzeci robi to co trzeba...
Ktoś ma na swojej makiecie taki tor do programowania?