• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Mała zbieranina z nutką nostalgii

OP
OP
Beobachter

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.934 10 2
#82
Dziś będzie nieco bardziej nowocześnie - Infiniti G 37. Sama marka Infiniti to luksusowa „odmiana” Nissana. Wprowadzona na rynek jako odpowiedź na Lexusa Toyoty nigdy nie zyskała aż takiej popularności. Niemniej same samochody jakościowo jak najbardziej spełniały (spełniają) kryteria marek luksusowych. W Europie jest to jednak czas przeszły, albowiem przez perturbacje finansowe koncernu, które doprowadziły do połączenia Nissana z Renault, Infiniti nigdy nie były tak konsekwentnie wspierane marketingowo jak rzeczony Lexus. W efekcie niedawno wycofano się z Europy. Info o modelu : https://autokult.pl/t/108640,infiniti-g37
Trochę trudno było mi zrobić zdjęcie wnętrza w „warunkach polowych”, ale mam nadzieję, że na ostatnim zdjęciu choć trochę je widać.

8A1941B0-54A5-4C56-9482-7A5DDA3B88C6.jpeg


52C8E28F-3C4D-48BF-8058-52D8B9E599C2.jpeg


14250FDA-A9B5-458E-834B-96CA27A36836.jpeg


472B475D-032A-49C7-A754-3FB10DB5CC63.jpeg


AE699CD2-94D6-4CBD-AD70-A0B6FA3606B8.jpeg


EAF98D5B-3344-4BE5-A65E-83BC69A77C7C.jpeg


0A0A80AD-14DC-44F4-B615-488790449BA1.jpeg


DE376191-854F-4556-AB23-3A91CE4D67F8.jpeg
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.844 386 20
#83
Bardzo ciekawy model. Srebrny lakier idealnie mu pasuje. Wnętrze też ciekawe.
 
OP
OP
Beobachter

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.934 10 2
#84
Dzisiaj jeszcze jeden TVR. Tym razem relatywnie „młody” Tuscan (https://pl.wikipedia.org/wiki/TVR_Tuscan). Wbrew informacji na polskiej Wiki model ten mógł mieć nie tylko nadwozie coupé, ale także cabrio (jak prezentowany model). Z przyspieszeniami rzędu 4 sekund do przysłowiowej „setki” niewątpliwe należał do tych bardziej dynamicznych aut na drogach. Ze względu na kolor nadwozia oraz kolor podstawki trochę trudno było zrobić przyzwoite zdjęcia…

34CBFC38-44F4-4C4A-B1A7-6F5697CC0085.jpeg


364DAFC3-7B43-402F-9730-B93AA1F022B9.jpeg


8129897B-7D71-4473-8A8C-AFCB9376A4E2.jpeg


70EEC6F7-9399-4A30-820B-FF06A1DE5A39.jpeg


C7D5B847-A5BA-4F76-B539-E2D35D51DCC8.jpeg


F4881EA0-F786-4110-A266-7C62C889B484.jpeg


29E3C951-C4C8-41AA-97FA-2AC4A4D34097.jpeg
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.844 386 20
#85
WOW! o_O Pierwszy raz ten model widzę. Świetny. Bardzo ciekawy lakier zastosowali. Wnętrze też świetnie odwzorowane. Naprawdę podoba mi się. Gratuluję posiadania takiego kąska modelarskiego. (y)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.844 386 20
#87
Rewelacyjny model pokazałeś. Kapitalne wykonanie. Jestem pod wrażeniem. (y) Zresztą nie ma się co dziwić, bo przecież w takiej właśnie jakości i dokładności robi modele LookSmart. Gratuluję posiadania. (y)
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.844 386 20
#89
Piękna miniaturka. Spark trzyma klasę w swoich modelach. Detali mnóstwo. Przyjemnie się ogląda takie prezentacje. (y)
 
OP
OP
Beobachter

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.934 10 2
#91
Wizyta w piwnicy członka rodziny zaowocowała natknięciem się na 3 kolejne modele samochodów.
Pierwszy z nich to Porsche GT 3 RS, czyli wersja homologacyjna modelu oznaczonego kodem 997 do wyścigów kategorii GT 2. Oferowany w latach 2006-2009 samochód był naturalnie napędzany 6-cylindrowym silnikiem bokser o pojemności skokowej 3,6 l i mocy 415 KM.
Faktycznie był to samochód wyścigowy „ucywilizowany” tylko na tyle, aby otrzymać dopuszczenie do normalnego ruchu drogowego.
Model pochodzi ze „stajni” Minichamps.

0272A18B-2D0C-423D-8BFC-15D97B843300.jpeg


8C3D3404-7078-49C8-85B1-9604FA953497.jpeg


A7091362-C6A6-4B6B-BD54-164B71F6153C.jpeg


BDEF9B45-1D2C-411D-8DA3-E712292D13E1.jpeg


2DECEE46-5471-4923-9F50-C451E64B124E.jpeg


E697C317-7C4C-4D63-B605-781AECFD3328.jpeg
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
957 15 0
#92
Zdecydowanie wg. mnie TVR Tuscan najlepiej się prezentuje w barwach DeWalt-u. DeWalt: narzędzia ( kiedyś bardzo dobre teraz tragedia odkąd produkcje przenieśli do Bangladeszu), ciuchy i obuwie. Ciuchy obecnie marnej jakości, natomiast obuwie nie jest złe- patrząc z perspektywy angielskiego rynku.
 
OP
OP
Beobachter

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.934 10 2
#94
Fajnie jest mieć taką zaprzyjaźnioną rodzinną piwnicę z ukrytymi modelami
Modele zawędrowały do piwnicy, gdyż tylko tam były naprawdę bezpieczne przed zafascynowanym motoryzacją potomstwem :)

Teraz coś z historii rajdów. W przeciwieństwie do przedstawionych już wcześniej modeli Subaru Impreza załóg Kuzaj - Szczepaniak , czy Kajetanowicz - Rathe nie jest to samochód grupy N, lecz (starszy) przygotowany zgodnie z wymaganiami WRC. Model przedstawia oklejenie z rajdu Oberland z roku 2000, który załoga Kremer - Wicha zakończyła na pierwszym miejscu. Można tu dodać, że rajdowe imprezy WRC pierwszej generacji bazowały na dostępnych tylko w Japonii dwudrzwiowych STI RA.
Z naszego podwórka - takim samochodem w 2003 roku wystartował w Polsce w 3 rajdach Tomasz Czopik, który w tym też roku zdobył tytuł mistrzowski.

36FE199E-4F12-4473-90A2-2378149A3AE9.jpeg


52308AE6-A78A-4687-AF54-1F5595C7CB49.jpeg


814D1369-DF8A-47FC-BC1C-9E4DFF887A31.jpeg


342A6C57-6209-49D4-80BF-4C94CBBCBE2D.jpeg


9A6DEC02-DB96-4644-9CFF-1CE95187CEAB.jpeg


C57CEE6F-8530-47DB-84A5-EEFA0DD20E4F.jpeg


3B6FA2FE-8746-4EE5-B67B-642E702D778B.jpeg
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.844 386 20
#95
Piękny model i niecodzienne kolory jak na Subaru. Podoba mi się.
 
OP
OP
Beobachter

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.934 10 2
#96
Piękny model i niecodzienne kolory jak na Subaru. Podoba mi się.

Teraz samochody rajdowe są niejako budowane od podstaw. Dawniej producent dostarczał gotowy samochód w wersji specjalnej, przygotowany do przeróbki. Takie auto było dostępne w jednym tylko kolorze - białym. Ze sponsorami zespołu uzgadniało się projekt oklejenia tak, aby zależnie od procentowego wkładu finansowego poszczególnych partnerów każdy z nich uzyskał satysfakcjonującą ekspozycję swojego logotypu czy hasła marketingowego. Czyli finalnie kolor auta uzyskany jest oklejeniem, nie faktycznym kolorem lakieru nadwozia.

Teraz przejdziemy do ostatniego modelu.

W latach 70-tych i 80-tych ubiegłego wieku sporą popularnością cieszyły się małe samochody dostawcze i busy konstruowane w myśl zasady maksymalizacji przestrzeni wewnętrznej przy ograniczeniu długości pojazdu. Konstrukcja takie miały w większości przypadków silniki umieszczane nad przednią osią i napęd na koła tylne. Innymi słowy kierowca i pasażer w pierwszym rzędzie siedzeń znajdowali się bezpośrednio nad jednostka napędową i przednią osią.
O ile rozwiązanie takie istotnie zapewniało optymalizację wykorzystania przestrzeni, to jednocześnie obarczone było poważnym deficytem w zakresie bezpieczeństwa ze względu na minimalną strefę zgniotu. Takie samochody jak Nissan Vanette, Toyota Hi Ace czy Mitsubishi L 300 utraciły w Europie rację bytu. Dla koncernu Nissana rozwiązaniem pośrednim miał być model Serena. W pojeździe tym utrzymano wprawdzie położenie silnika pod przednimi siedzeniami, ale przesunięto pierwszą oś do przodu samochodu. W efekcie uzyskano nie tylko dłuższą strefę zgniotu, ale osiągnięto też niższe położenie silnika, a co za tym idzie niższą pozycję przednich siedzeń. Innym efektem stało się radykalne poprawienie własności jezdnych dzięki dużemu rozstawowi osi i obniżeniu środka ciężkości. O ile w wersjach komercyjnych i ekonomicznych (z silnikami 1,6 oraz dieslem ) zalety te nie były aż tak widoczne, gdyż zawieszenie tylne oparto na osi sztywnej, o tyle mini-bus z silnikiem 2.0 dysponował wielowahaczowym zawieszenia niezależnym, które w połączeniu z dopracowanym zawieszeniem przednim i centralnie położonym silnikiem zapewniało rewelacyjne wręcz (jak na owe czasy !) prowadzenie. Innym pozytywnym aspektem było umieszczenie tylnych kół nieomal na samym końcu samochodu, co skutkowało minimalnym zwisem tylnym. W efekcie główka haka holowniczego była bardzo blisko tylnej osi, dzięki czemu osiągnięto bardzo dobrą stabilność zestawu nawet wtedy, gdy holowana była przyczepa o sporej masie (na ostatnim zdjęciu taki właśnie oryginalny zestaw, którym miałem niegdyś okazję wielokrotnie podróżować).

6D7362C0-6ABF-4B0C-8FF8-A8CFFE1175E7.jpeg


5A7A19E1-8BAF-429F-A574-DA95286EB3BB.jpeg

70A75752-0E56-4E9F-A2DB-F0EAA2BAC4F0.jpeg

9FAC4302-94C2-427A-8181-42224F040ACD.jpeg


32363F64-03E3-4493-B3D7-1953D9D327BF.jpeg


FF82E2F3-2676-4804-8742-3B27C1BC8F4C.jpeg

48A4FC43-5EFC-426E-99A9-8B559C5C6405.jpeg


CBD7FA55-3920-4840-9613-DC779531C133.jpeg


0F32B528-E3A3-4E7D-96AF-8DD73A22591D.jpeg


B13B02C6-AAC4-4A87-89E9-E379D859A655.jpeg
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.844 386 20
#97
Ciekawy opis i w sumie fajny model. Może wykonanie nie jest takie jak by człowiek sobie życzył, ale i wiek tego modelu pewnie jest spory... ;)