Wyczytałem, że na małych stacjach w zasadzie są tylko semafory wjazdowe i wyjazdowe. Druga sprawa to czy w ogóle tu mogę zastosować semafory świetlne...
Na każdej stacji są w zasadzie tylko semafory wjazdowe i wyjazdowe, zdarzają się jedynie czasem także semafory drogowskazowe. Na stacjach na liniach znaczenia miejscowego może nie być semaforów wyjazdowych.
Semafory powinny stać po prawej stronie toru - w prawej głowicy stacji są źle ustawione. Oczywiście, że semafory mogą być świetlne, niby dlaczego nie?
Na torach bocznych i bocznicach nie stosuje się semaforów, co najwyżej tarcze manewrowe - ale to ma zdaje się być w Niemczech?
Na bocznicach stacyjnych ustawię kształtowe Ra11a
Semafor wjazdowy z lewej strony ustawiłbym przed tunelem, poza tym przydałyby sie tarcze ostrzegawcze. Rozmieszczenie powinno być jak niżej. Nie naniosłem To, a wskazania semaforów trzeba dobrać wg przepisów DR lub DB, wykorzystałem tylko istniejące obrazki do pokazania lokalizacji.
czy jest w ogóle sens zabawy w montowanie jakichkolwiek urządzeń srk sterowanych elektrycznie skoro do zwrotnic obsługa będzie biegać na piechotkę...
Jak najbardziej jest sens. Nawet przy urządzeniach srk z ręcznym, miejscowym nastawianiem zwrotnic regułą jest, że semafory nastawia się zdalnie - pędniami kształtowe, lub elektrycznie świetlne. Ręczne nastawianie semaforów to baaardzo zamierzchła przeszłość.