• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Mała makieta pokojowa

OP
OP
Adam Okuń

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 1 0
#27
To co osobiście lubię najbardziej - babranie farbami :)

Góra.JPG

Docelowo na szczycie góry staną ruiny zamku Noch. Jakoś najbardziej mi podeszły z wszystkich dostępnych.



Choć ciągle się waham czy nie zrobić tego samemu w styrodurze....
 

mattia

Znany użytkownik
Reakcje
81 1 0
#28
To co osobiście lubię najbardziej - babranie farbami :)...Docelowo na szczycie góry staną ruiny zamku Noch. Jakoś najbardziej mi podeszły z wszystkich doChoć ciągle się waham czy nie zrobić tego samemu w styrodurze....
No dobre wyzwanie , i do tego możesz zrobić cos innego ,niepowtarzalnego . A sam material " styrodur" jest fajny do obrabiania i budowania terenu jak i budynkow .
 
OP
OP
Adam Okuń

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 1 0
#29
Specjalnie dla @inkson machnąłem dwa tory. Malowanie szyn i podkładów revell 84 mat (trochę mi farba zgęstniała, do następnych trzeba się bardziej przyłożyć), wtarcie w podkład czarnego akrylu. Ostateczne wybarwianie podkładów już trzeba robić na gotowym zaszutrowanym torze i szynie spatynowanej rdzawym pigmentem. Odpuściłem sobie pylenie samej szyny by uzyskac efekt jaki zrobiłem na Złomku:



W takie rzeczy się mogę bawić na małych dioramkach gdzie toru mam 60 cm :)

Kilka zdjęć porównujących PIKO bez farby i po pomalowaniu oraz porównanie podkładów bez i z akrylem. Szkoda że PIKO mają wypukłe rysy na podkładach a nie tak jak w realu wklęsłe ale ten bajer ma chyba tylko jeden dostępny na rynku tor, a jego cena nie na moją kieszeń.

tor PIKO h0.JPG tor PIKO h0 1.JPG tor PIKO h0 2.JPG tor PIKO h0 3.JPG tor PIKO h0 4.JPG
 
OP
OP
Adam Okuń

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 1 0
#32
Czytam sobie od jakiegoś czasu informacje na temat rozmieszczania semaforów, jakie można, jakie powinny być etc. i w głowie mam już niezły bałagan. Spróbowałem mimo to postawić kilka semaforów na mojej makiecie:

Sygnalizacja.jpg


Ciekaw jestem czy taki uproszczony układ jest choć trochę prawidłowy.

Pytanie: czy na bocznicach w obrębie stacji też muszę postawić semafory czy mogę je z planu usunąć? ..a jeśli nie są konieczne to w jaki sposób powinny takie miejsca zostać oznaczone. Wyczytałem, że na małych stacjach w zasadzie są tylko semafory wjazdowe i wyjazdowe. Druga sprawa to czy w ogóle tu mogę zastosować semafory świetlne... cena kształtowych mnie co nieco poraża stąd rozpaczliwa próba ucieczki w ledy.

Druga sprawa to czy jest w ogóle sens zabawy w montowanie jakichkolwiek urządzeń srk sterowanych elektrycznie skoro do zwrotnic obsługa będzie biegać na piechotkę...
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
374 26 4
#33
Za dużo i bez sensu. Nie masz żadnego dla pociągów jadących przeciwzegarowo. Wystarczą wyjazdowe, nawet zbiorcze i wjazdowe. Bocznice bez niczego albo z tarczami manewrowymi. Lepiej bez niczego.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
#34
Miło zobaczyć na forum realny do skończenia projekt. Projekt który można szybko przysposobić do życia i nie tylpać się z tym bigosem latami. JA jednak proponuje usunąć dwa zaznaczone rozjazdy. Wtem będzie można zaparkować większy skład.
Absolutnie popieram, są bez sensu w tym miejscu i tylko przeszkadzają. Nie lepiej ich jakoś wykorzystać choćby na bocznicę.
 
OP
OP
Adam Okuń

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 1 0
#35
Nie masz żadnego dla pociągów jadących przeciwzegarowo.
...no racja. Jeździmy tylko w jedną stronę. Chyba zostawię tylko jak piszesz wjazdowe i wyjazdowe. Na bocznicach stacyjnych ustawię kształtowe Ra11a + ukres w oczekiwaniu na sygnał Ra2. Tylko ciekaw jestem czy to samo mogę zrobić na bocznicy fabrycznej...

Sygnalizacja.jpg


Mam tylko problem z wjazdowym od strony tunelu ...karzełkowy tam być nie powinien. ...a może być semafor wjazdowy zlokalizowany tuż przy wyjeździe z tunelu lub wręcz w nim na ścianie?


Absolutnie popieram, są bez sensu w tym miejscu i tylko przeszkadzają.
Jak sobie jeździmy z młodym to nie dość, że nam nie przeszkadzają to jeszcze pomagają ;) Ten temat już jest za nami.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#36
Wyczytałem, że na małych stacjach w zasadzie są tylko semafory wjazdowe i wyjazdowe. Druga sprawa to czy w ogóle tu mogę zastosować semafory świetlne...
Na każdej stacji są w zasadzie tylko semafory wjazdowe i wyjazdowe, zdarzają się jedynie czasem także semafory drogowskazowe. Na stacjach na liniach znaczenia miejscowego może nie być semaforów wyjazdowych.
Semafory powinny stać po prawej stronie toru - w prawej głowicy stacji są źle ustawione. Oczywiście, że semafory mogą być świetlne, niby dlaczego nie?

Na torach bocznych i bocznicach nie stosuje się semaforów, co najwyżej tarcze manewrowe - ale to ma zdaje się być w Niemczech?
Na bocznicach stacyjnych ustawię kształtowe Ra11a
Semafor wjazdowy z lewej strony ustawiłbym przed tunelem, poza tym przydałyby sie tarcze ostrzegawcze. Rozmieszczenie powinno być jak niżej. Nie naniosłem To, a wskazania semaforów trzeba dobrać wg przepisów DR lub DB, wykorzystałem tylko istniejące obrazki do pokazania lokalizacji.

czy jest w ogóle sens zabawy w montowanie jakichkolwiek urządzeń srk sterowanych elektrycznie skoro do zwrotnic obsługa będzie biegać na piechotkę...
Jak najbardziej jest sens. Nawet przy urządzeniach srk z ręcznym, miejscowym nastawianiem zwrotnic regułą jest, że semafory nastawia się zdalnie - pędniami kształtowe, lub elektrycznie świetlne. Ręczne nastawianie semaforów to baaardzo zamierzchła przeszłość.

Sygnalizacja.jpg
 
OP
OP
Adam Okuń

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 1 0
#37
Na stacjach na liniach znaczenia miejscowego może nie być semaforów wyjazdowych.
To chyba z nich w takim razie zrezygnuję bo miejsce ich umieszczenia jest mocno ryzykowne. Ręczna zmiana zwrotnic i rogatek spowoduje, że młody pewnie na drugi dzień po otwarciu makiety semafory rączkami połamie :) Zostawię wjazdowe + To i sygnalizację manewrową tarczową. Na dwa porządne podwójne semafory tarczowe bez napędu Viesmana się mogę szarpnąć :) ...a że są w wersji DB mam problem ich przystosowania da makietki z głowy.

Na torach bocznych i bocznicach nie stosuje się semaforów, co najwyżej tarcze manewrowe - ale to ma zdaje się być w Niemczech?
Dlatego tarcze będą niemieckie :)

https://1zu45.wordpress.com/2010/11/08/signale-fur-den-rangierdienst/
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#38
podwójne semafory tarczowe bez napędu
:mad: A cóż to są "podwójne semafory tarczowe"??? Czy to znowu nazewnictwo rodem z Conrada? W sąsiednim wątku jest już dyskusja na temat kretyńskich opisów na stronach różnych sklepów, a zwłaszcza Conrada, więc nie ma sensu tu tego powtarzać. Reasumując: w polskiej nomenklaturze są semafory (kształtowe i świetlne), tarcze ostrzegawcze i tarcze manewrowe, jedne i drugie mogą być kształtowe lub świetlne. Sygnalizatory (semafory i tarcze) kształtowe wymagają napędów, świetlne z oczywistych powodów napędów nie potrzebują.

Na tej stacji są potrzebne dwa semafory i dwie tarcze ostrzegawcze (jak rozumiem, kolega Adam zdecydował się na świetlne) i kilka wskaźników (te w kształcie litery W), ale nie znam za dobrze sygnalizacji niemieckiej. To, co pokazał kolega Adam na zdjęciu, to po polsku jest wskaźnik, nie tarcza.
 
OP
OP
Adam Okuń

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.167 1 0
#39
Wyłazi moja ignorancja w tym temacie. Zdecydowałem się na dwa semafory wjazdowe kształtowe dwuramienne* + ewentualnie tarcze ostrzegawcze do nich. Na bocznicach będą jedynie sygnały Ra11a + ukres nakazujące oczekiwanie na sygnał Ra2 "Herkommen". Ufff mam nadzieję, że teraz użyłem nomenklatury kolejowej, której nie będę się musiał wstydzić :(

* - brak napędu oznaczał tylko brak napędu podmakietowego
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.128 503 30
#40
Czyli jednak semafory kształtowe. Ale na stronie Viessmanna nie znalazłem semaforów bez napędów, są tylko semafory z napędem "zewnętrznym" (nie podmakietowym), ale są nawet droższe, niż te z podmakietowym.
 

Podobne wątki