Pozwolę sobie nieco skorygować wypowiedź Janka.
Opiszę tutaj za wspomnianą już książką "Atlas Wagonów Towarowych" Pawła Terczyńskiego.
Wagony o których napisał Janek miały oznaczenie typu CWL27. Produkowane były w latach 1968-1972 w liczbie ponad 500 szt w kilku partiach i jak napisał Janek dla kilku odbiorców na terenie Węgier. Firmą ,która sprowadziła (czyt. odkupiła) kilkadziesiąt takich wagonów do Polski było przedsiębiorstwo Transchem z Włocławka i włączyło je do parku wagonów PKP jako wagony prywatne.Tyle za w/w książką.
Jest jednak małe ale.... jeżeli chodzi o konwersję dość moim zdaniem istotne. Wagony typu CWL27 miały zupełnie inny kształt zbiorników aniżeli pokazane te na modelach.
I to głównie deklasuje te modele jako omawiane CWL27 .
Podobny kształtem zbiorników był wagon typu CWL26 produkowany również w ZNTK Wrocław ,ale ten wagon posiadał trzy zbiorniki na materiał (cement) a pokazane modele mają dwa.
Jeżeli producent tych modeli zrobił również wersję z trzema zbiornikami to można pokusić się o konwersję na wagon CWL26.
Taki właśnie typ wagony jest w posiadaniu (świetnie zresztą odrestaurowany i sprawny) KSK Wrocław za co chwała tym pasjonatom. Wagon CWL26 wygląda tak jak na zdjęciu poniżej
(zdjęcie ze strony KSK Wrocław)
Pozdrawiam
Zbigniew