• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Mój tabor

Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.

JacekGG

Aktywny użytkownik
Reakcje
37 0 0
Ten typ wagonu był produkowany w latach 60 ubiegłego wieku dla odbiorcy z Węgier, około 2000 roku partię takich wagonów zakupiła od kolei węgierskich polska firma i wagony te były na naszych torach jako wagony prywatne. Wiadomość z książki Atlas Wagonów Towarowych autorstwa Pawła Terczyńskiego. Nie mam przy sobie tej książki więc dane te podaję z pamięci. Jeżeli coś żle zacytowałem to niech mnie inni koledzy poprawią.
Dziękuję za informację.
Masz może w pamięci info kto je produkował i jaka Polska firma je użytkowała?
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.499 31 1
Pozwolę sobie nieco skorygować wypowiedź Janka.
Opiszę tutaj za wspomnianą już książką "Atlas Wagonów Towarowych" Pawła Terczyńskiego.
Wagony o których napisał Janek miały oznaczenie typu CWL27. Produkowane były w latach 1968-1972 w liczbie ponad 500 szt w kilku partiach i jak napisał Janek dla kilku odbiorców na terenie Węgier. Firmą ,która sprowadziła (czyt. odkupiła) kilkadziesiąt takich wagonów do Polski było przedsiębiorstwo Transchem z Włocławka i włączyło je do parku wagonów PKP jako wagony prywatne.Tyle za w/w książką.
Jest jednak małe ale.... jeżeli chodzi o konwersję dość moim zdaniem istotne. Wagony typu CWL27 miały zupełnie inny kształt zbiorników aniżeli pokazane te na modelach.
I to głównie deklasuje te modele jako omawiane CWL27 .

Podobny kształtem zbiorników był wagon typu CWL26 produkowany również w ZNTK Wrocław ,ale ten wagon posiadał trzy zbiorniki na materiał (cement) a pokazane modele mają dwa.
Jeżeli producent tych modeli zrobił również wersję z trzema zbiornikami to można pokusić się o konwersję na wagon CWL26.
Taki właśnie typ wagony jest w posiadaniu (świetnie zresztą odrestaurowany i sprawny) KSK Wrocław za co chwała tym pasjonatom. Wagon CWL26 wygląda tak jak na zdjęciu poniżej
(zdjęcie ze strony KSK Wrocław)
CWL26 KSK Wrocław.jpg

Pozdrawiam
Zbigniew
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Rzadko która "spalinówka" mi się podoba, ale ta jest bardzo ładna. Z tego co wiem Roco planuje ponowną edycję "nurka" ale w trochę innym ubranku (ale też jest w takim eksploatowana w Polsce). Super by było jak by ją jeszcze wyposażyli w oznaczenia PKP IC.
 
Status
Zamknięty, nie możesz umieszczać tu nowych wpisów.
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolekcje 16
Kolekcje 29
Kolekcje 0
Kolekcje 13
Kolekcje 296

Podobne wątki