• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Blaszki Lutowanie blaszek fototrawionych

SU46-017

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#41
I mam jeszcze dwa pytania:
-Ten topnik który już mam to rozprowadzać po blaszce pędzelkiem ?
- I jak przygotować blaszkę przed lutowaniem, przeczyścić ją czymś ? Bo wcześniej kilkanaście razy miałem ją w rękach i zostały ślady po palcach.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.714 12 2
#42
Śladami po palcach się nie przejmuj. Nie musisz blaszek odtłuszczać, bo nie ma to wpływu na lutowanie. Topnik najlepiej rozprowadzać pędzelkiem. Wystarczy, że blaszka będzie zwilżona, a jeśli lut nie będzie chcieć łapać blaszki, to powtórnie dołożyć topnika.
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.714 12 2
#46
Hmmm, nie wiem jak blaszka może pęknąć. To nowość dla mnie. Jak masz jak ją podlutować po wewnętrznej stronie, to tylko tak. Potem wypełnić lutem na zewnątrz i oszlifować. Aha, szlifuj jak już skończysz wszystko lutować.
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
430 13 17
#47

SU46-017

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#48
Hmmm, nie wiem jak blaszka może pęknąć. To nowość dla mnie. Jak masz jak ją podlutować po wewnętrznej stronie, to tylko tak. Potem wypełnić lutem na zewnątrz i oszlifować. Aha, szlifuj jak już skończysz wszystko lutować.
Kiedyś miałem doczynienia z tabliczkami fototrawionymi i podczas wycinania ich pękły.
 

SU46-017

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#50
Było to tak dawno (3-4 lata temu) że nawet nie pamiętam jak te tabliczki wyglądały. Kiedyś chciałem robić konwersje swoich starych parowozów ale pomysł się nie udał.
Bardzo fajny modelik do nauki lutowania (pierwsze próby lutowania również zaczynałem od niego). Nie dużo elementów i proste w składaniu.
Jedynie musisz dokupić sobie koła. Polecam te http://modele-ad9bis.pl/akcesoria-n/244-kolo-62-mm-tzw-toczone-1-stronnie-izolowane.html.
No i jeszcce będziesz musiał wymienić osie na dłuższe w tych kołach.
Koła planuję użyć ze starego PIKO.
 
Ostatnio edytowane:

SU46-017

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#52
Jeżeli pasują średnicą to czemu nie (y)
Na razie pasują tylko na oko o_O ( jeszcze nie mierzyłem).



I zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz : jeśli mam cynę 1 mm z topnikiem ( sama stosowana na blaszkę nic nie daje) to razem z dodatkowym topnikiem, nie będzie zbyt dużo topnika tak że nie będzie chciało się lutować ?
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
430 13 17
#53
Jak masz taką grubą cynę to warto ją sobie pokroić i nabierać odcięte drobinki. Osobiście używam cyny grubości 0,25mm oraz kulek BGA 0,5mm (niesamowita wygoda)
Za dużo cyny na grocie też nie jest wskazane aby nie pozalewać szczegółów które są wytrawiane na blaszkach. Co do topnika w tej grubej cynie to będzie pozostawiał syfek, który normalnie się zetrze, umyje.
 

SU46-017

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#55
Jak masz taką grubą cynę to warto ją sobie pokroić i nabierać odcięte drobinki. Osobiście używam cyny grubości 0,25mm oraz kulek BGA 0,5mm (niesamowita wygoda)
Za dużo cyny na grocie też nie jest wskazane aby nie pozalewać szczegółów które są wytrawiane na blaszkach. Co do topnika w tej grubej cynie to będzie pozostawiał syfek, który normalnie się zetrze, umyje.
Niestety innej nie mogłem kupić w moim mieście.


A teraz ostatnie pytanie na dzisiaj :
W zestawie blaszek do ASF-a mam płaską blaszkę na dach - jak i czym mam ją wygiąć żeby była półokrągła na zakończeniach.
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
430 13 17
#56

Podobne wątki