• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywy i składy trakcyjne DRG, DRB

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.592 25 2
Märklin-ową można jeszcze kupić na e-Bay-u. Wolę tę, bo cała metalowa niż plastiki, no i z Jeleniej Góry. A przeróbka? Obecnie to trzeba kupić jakąkolwiek 18-stkę Trixa i zrobić przekładkę. Podobnie z E44, choć tu trzeba przerobić mocowania ze światłowodów na diody.
 
Reakcje
372 2 1
Zrobiłem kilka szybkich fotek.
Roco - Br23 - kardan
Zobacz załącznik 835498
Roco Br01.5 kardan
Zobacz załącznik 835499
Roco Br01 z nowym kotłem - kardan
Zobacz załącznik 835500
Brawa Br01 bez kardana
Zobacz załącznik 835501
Roco Br03 bez kardana
Zobacz załącznik 835502
Roco Br02/ex62 - kardan
Zobacz załącznik 835503
Wiekowy liliput, który i tak mnie ciągle zachwyca. Liliput, już jako część Bachmann'a wypuścił i podrasował te lokomotywy równo 20 lat temu. Poza tą, była jeszcze DRG, DRB no i DB. Dziwne, że w wersji DRG wiązary nie były poczerniane. Tu na szczęście są i są odlewane, a nie wyciskane z blachy.
Zobacz załącznik 835504
No i 12,5 letnia staruszka - bez kardana.
Zobacz załącznik 835505

No i porównanie Br01 DRG Brawy i Roco.
Ponownie Brawa:
Zobacz załącznik 835508
Oraz staruszka, mimo wyższego numeru inwentarzowego, Roco 63341 z 2008r.
Zobacz załącznik 835510
Cześć! Jesteś pewny że BR 23 ma kardan? Osobiście mam kilka modeli BR 23 i w żadnym nie ma kardana.Kardan mam tylko w BR 50,52, i 012 z tendrem olejowym. Oczywiście nie twierdzę że go w innych modelach nie ma, ale ja się z tym nie spotkałem. A co jak co ale Roco znam naprawdę dobrze ;)
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
306 2 0
Cześć! Jesteś pewny że BR 23 ma kardan? Osobiście mam kilka modeli BR 23 i w żadnym nie ma kardana.Kardan mam tylko w BR 50,52, i 012 z tendrem olejowym. Oczywiście nie twierdzę że go w innych modelach nie ma, ale ja się z tym nie spotkałem. A co jak co ale Roco znam naprawdę dobrze ;)
Pawle, Einheitslok BR 23 z Roco ma kardan do lokomotywy. Ja mam RC72251 DRG i ma go. Piękna maszyna z Schichau-Elbing.
Ty masz na myśli wersję Neubaulok-DB, a ten nie ma, ale to stara konstrukcja.
Pozdrawiam
 
Reakcje
372 2 1
Pawle, Einheitslok BR 23 z Roco ma kardan do lokomotywy. Ja mam RC72251 DRG i ma go. Piękna maszyna z Schichau-Elbing.
Ty masz na myśli wersję Neubaulok-DB, a ten nie ma, ale to stara konstrukcja.
Pozdrawiam
Czołem Mariusz. A widzisz, to rzeczywiście muszę mieć starsze modele. Wszystkie ( a mam ich 4 szt ) oprócz jednej były jeszcze analogowe. Obecnie wszystkie są zrobione na Digital z dźwiękiem i parą i muszę przyznać że jeżdżą znakomicie. Kilka lat temu kupiłem okazyjnie ok. 200 modeli po zmarłym mężu. Pani sprzedała mi to jeśli dobrze pamiętam za jakieś 4 tysiące euro więc możesz sobie wyobrazić jak gnałem na drugi koniec Niemiec z gotówką.....;) Wśród tych lokomotyw które wtedy kupiłem było ok.12-15 modeli ( wszystko Roco ) które (!) były jeszcze zafoliowane !!!! I wśród nich była między innymi moja pierwsza BR 23
Jak się później okazało znalazłem jeszcze do niej rachunek z kasy z datą 1981 rok......a model jak nowy. Ale to tak na marginesie.

Natomiast wiesz w ogóle co to Schichau - Elbing ???
Zazdroszczę Ci tego modelu, naprawdę!

Pozdrawiam.
 
Reakcje
372 2 1
Ja np uważam że piękne i delikatne koła ma np. BR 45 firmy Liliput. A co do tej zabudowy z tym kardanem to aż sprawdzę bo jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi.
 
Reakcje
372 2 1
Ja np uważam że piękne i delikatne koła ma np. BR 45 firmy Liliput. A co do tej zabudowy z tym kardanem to aż sprawdzę bo jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
Mam nadzieje, że za niedługo znowu będzie czynna ta 01 1102 :)
Wspomniany parowóz był gwiazdą NIOE, czyli Nostalgie Istanbul Orient Express.
W transportowanym składzie można zauważyć wagony kursujące niegdyś w pociągach NIOE, sypialne, pasażerskie, salonowe, pullmanowskie czy bagażowe, w tym wagony CIWL (jeden w trakcie konserwacji lakierniczej z podkładem) a trakże Mitropy czy pochodzące ze składu Rheingold. To właśnie wagony NIOE stały wiele lat na przejściu granicznym w Małaszewiczach.
Więcej o NIOE tutaj: http://nostalgiazapara.pl/ciwl-mied...auracyjnych/nostalgie-istanbul-orient-express
 

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Wspomniany parowóz był gwiazdą NIOE, czyli Nostalgie Istanbul Orient Express.
W transportowanym składzie można zauważyć wagony kursujące niegdyś w pociągach NIOE, sypialne, pasażerskie, salonowe, pullmanowskie czy bagażowe, w tym wagony CIWL (jeden w trakcie konserwacji lakierniczej z podkładem) a trakże Mitropy czy pochodzące ze składu Rheingold. To właśnie wagony NIOE stały wiele lat na przejściu granicznym w Małaszewiczach.
Więcej o NIOE tutaj: http://nostalgiazapara.pl/ciwl-mied...auracyjnych/nostalgie-istanbul-orient-express
Ale co będzie dalej z tym pięknym parowozem, to mnie interesuje najbardziej, to co bylo kiedyś to historia :)
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
Parowóz od 2013 stacjonował w Czeskich Velenicach gdzie miał być poddany renowacji i naprawie po serii pechowych awarii. Były to dobrze prosperujące zakłady naprawcze, gdzie dokonano głównych remontów wielu parowozów. Jednak już w 2013 kiedy został tam przetransportowany wspomniany 01 1102 zakład uległ przekształceniom własnościowym i wstrzymano wszelką działalność, zakład ogłosił bankructwo. Od 2018 próbowano "wydostać" parowóz wraz z wagonami z Czeskich Velenic, co było blokowane przez syndyka, ale ostatecznie się udało ostatecznie jesienią 2021. Wagony trafiły do Halberstadt, parowóz do Malowa Bahnwerkstatt. Parowóz ma uszkodzony cylinder, zestawy kołowe i wiele innych uszkodzeń. Przywrócenie go do ruchu jest możliwe ale wymagałoby ogromnych nakładów finansowych. Mówi się więc, że będzie eksponowany w stacjonarnym muzeum po podstawowym przygotowaniu do tego. Do ruchu najprędzej zapewne wrócą wagony.
 
Ostatnio edytowane:

Tigrek

Aktywny użytkownik
Reakcje
234 37 15
Parowóz od 2013 stacjonował w Czeskich Velenicach gdzie miał być poddany renowacji i naprawie po serii pechowych awarii. Były to dobrze prosperujące zakłady naprawcze, gdzie dokonano głównych remontów wielu parowozów. Jednak już w 2013 kiedy został tam przetransportowany wspomniany 01 1102 zakład uległ przekształceniom własnościowym i wstrzymano wszelką działalność, zakład ogłosił bankructwo. Od 2018 niemieckie próbowano "wydostać" parowóz wraz z wagonami z Czeskich Velenic, co było blokowane przez syndyka, ale ostatecznie się udało ostatecznie jesienią 2021. Wagony trafiły do Halberstadt, parowóz do Malowa Bahnwerkstatt. Parowóz ma uszkodzony cylinder, zestawy kołowe i wiele innych uszkodzeń. Przywrócenie go do ruchu jest możliwe ale wymagałoby ogromnych nakładów finansowych. Mówi się więc, że będzie eksponowany w stacjonarnym muzeum po podstawowym przygotowaniu do tego. Do ruchu najprędzej zapewne wrócą wagony.
To wielka szkoda, jeśli już nie będzie czynnym... :(
 

Podobne wątki