• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Lokomotywa bezpaleniskowa

Reakcje
1.062 25 2
#25
Myli się Prezes.Podwozie pochodzi od TKi 3.
TKi3b - parowóz bezogniowy budowany w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego we Wrocławiu na podwoziu lokomotyw serii TKi3. W latach 1951-1959 powstało 59 egzemplarzy.
W kartonie jeden z moich kolegów zbudował piękny model ,,pasożyta".
http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=199963&t=199963&filtr=0&page=1
Nie ma ludzi nieomylnych, czasem i ja się mylę, bo niby czemu nie, ale tym razem jednak nie :)
Kolego Andrzeju Px48,
parowozy TKi3 miały płaskie suwaki, a tu mamy ... , już pomijam, że nie ma miejsca na przednią oś toczną :)
Kolego Piaskowy, dziękuję za zaufanie !!
Serdecznie pozdrawiam i miło mi, że tak znamienity fachowiec czytuje i me skromne wypociny.
Jeszcze wracając do nazewnictwa, Kolega Jarząbek raczył był mi przypomnieć, że i ja czasem używam określenia parowóz bezogniowy, dzięki Janeczku za uwagę, wynika to zapewne z faktu iż nawet Amerykanie opisują te parowozy jako "fireless", czyli
tłumacząc dosłownie = bezogniowe. Zatem Kolego Mareku Sz, jak powiemy bezogniowe, to raczej nie popełnimy wielkiego lapsusa.
Nieco się uśmiałem, gdy zajrzałem do Wikipedii w j.angielskim, a tam ci sami Amerykanie przy opisie takiego niemieckiego parowozu określili go mianem; steam accumulator locomotives !
Prawda, że fikuśnie brzmi to dosłowne tłumaczenie z niemieckiego "Dampfspeicherlokomotive", że niby co, lokomotywa miała akumulatory parowe ? /chodziło oczywiście o gromadzenie pary /, ale po naszemu brzmi fajnie i od razu mi kojarzy się z pewną znaną w świecie postacią, co to sobie akumulatory ładowała .... :) Pozdrawiam !!![DOUBLEPOST=1382359677,1382359279][/DOUBLEPOST]A cha, bym zapomniał, jak zwykle, Kolega Andrzej Px48 napisał:
W kartonie jeden z moich kolegów zbudował piękny model ,,pasożyta".
Dyć pisałem, że nie jest to żaden, tfu pas... ,
bo wtedy wszystkie pojazdy trakcji elektrycznej są w pierwszym rzędzie do tego miana !!!!
:LOL:
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.590 73 0
#26
Akurat tutaj pomylił się autor zdjęcia P. Helmut Philipp nazywając sfotografowany parowóz TKi3b. O godz. 9.11 napisałem, że "błędnie podana seria" ale widocznie tego wpisu AndrzejPx48 nie zauważył i bez zastanowienia uznał, że to co napisane pod zdjęciem jest prawidłowe.
Nie zawsze to co napisane jest prawdziwe, kiedyś ktoś na płocie napisał " d..." i co .... ten co uwierzył to mu drzazga wlazła. :)[DOUBLEPOST=1382361771,1382359999][/DOUBLEPOST]
No nie wiem,ale upierał się nie będę.Kliknijcie w sznurek..
Możesz się upierać a jak skończysz sam kliknij a zobaczysz zdjęcia dwóch różnych parowozów bezogniowych. I policz osie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.974 531 30
#27
Poza liczbą osi (która akurat jest taka sama, jeśli chodzi o osie napędne), zwróćcie uwagę na to, że rzekomy TKi3b ma napęd na trzecią oś wiązaną (co potwierdza twierdzenie Tadeusza), a TKi3 (i zrobione z niego bezpaleniskowe) miały napędzaną oś drugą.
 
Reakcje
1.062 25 2
#28
Dobrze Andrzeju Harassku, że się poprawiłeś, bo już myślałem, że do czterech nie umiesz liczyć ;)
a Andrzej 48 tylko się nam nie załamuj, lecz oglądaj zdjęcia się bardziej uważniej i tak szybko nie wyciągaj wniosków, co niestety i mi niekiedy się zdarza ! Powodzenia !! i ... nie nazywaj parowozów bezogniowych - pas..., plizzz
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.974 531 30
#30
Dobrze Andrzeju Harassku, że się poprawiłeś, bo już myślałem, że do czterech nie umiesz liczyć ;)
Tadziu, nie musiałem się poprawiać, bo od razu napisałem, że chodzi o osie napędne. ;) A skoro już o tym: czy były na PKP jakiekolwiek parowozy z trzema osiami wiązanymi i napędem na ostatnią, trzecią oś (tak, jak ten bezpaleniskowy, czy jak niemieckie BR80)? Mam na myśli parowozy "normalne", oryginalnie zbudowane nie przerabiane czy bezpaleniskowe.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.974 531 30
#38
Zktórego roku jest to zdjęcie
Parowóz stoi jeszcze w Tarnowskich Górach, zatem pierwsza połowa lat '70.
Mariusz, no co Ty ?? o_O
parowóz ten od daaaaaaawna stoi w Warszawie na Głównym !!!
Jedno drugiemu nie przeszkadza. Na początku lat 1970-tych mógł stać w Tarnowskich Górach, a potem został przekazany do nowo powstałej wówczas siedziby Muzeum Kolejnictwa na Głównym w Warszawie.
 

Podobne wątki