• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Likwidacja pociągów miedzynarodowych

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
49 0 0
Wraca także połączenie z Litwą pociągiem PKP IC, tym razem będzie to TLK Hańcza z Krakowa i Warszawy do Mockavy, tam przewidziana jest przesiadka na litewski pociąg do Sestokai z możliwością dalszej podróży do Wilna. W sumie trochę szkoda, że ten TLK nie dojedzie bezpośrednio przynajmniej do Sestokai, ale wynika to być może z faktu, że po niedługim postoju wraca on do Krakowa (a dawnej gdy jeździł do Sestokai to tylko z/do Warszawy), lub też Nurek, który ma prowadzić ten pociąg od Białegostoku do Mockavy, nie ma dopuszczenia do jazdy na terenie Litwy (ale to są już tylko moje prywatne domysły).
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.086 18 0
Jak tak czytam co tu piszecie to np.: ruskie mają swoje dalekobieżne połączenie do Paryża. Ciekawe dlaczego u nas w kraju nie ma połączenia do Anglii. Było by to bardzo dobre rozwiazanie. Poza tym towarowy jeżdzi do Anglii i nie ma problemu, to przydał by się i osobowy.
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
135 3 0
ruskie mają swoje dalekobieżne połączenie do Paryża
Wśród Rosjan pociąg z jakiegoś powodu jest wciąż popularnym środkiem transportu dalekobieżnego, pomimo że w dzisiejszych realiach samolot wygrywa z takimi połączeniami. W Zachodniej Europie marka CityNightLine z tego powodu właśnie się zwija.

Ciekawe dlaczego u nas w kraju nie ma połączenia do Anglii
Jak wspomniałem wyżej - linie lotnicze i autobusy zjedzą taką relację na dzień dobry w naszych realiach.
 

Railways

Znany użytkownik
Reakcje
1.086 18 0
Póki co te linie co wspomniałeś zjadają terroryści:niepewny:Przy obecnych atakach terrorystycznych to mogło by sie udać;) Preki
 
Ostatnio edytowane:

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
13.820 573 30
Siemens Desiro w barwach Kolei Dolnośląskich? Jakoś trudno mi uwierzyć, że KD sobie coś takiego kupiło, pewnie jakaś spółka z Niemcami (DB Regio lub Vogtlandbahn?).
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.383 67 5
Ja ponawiam pytania: Jak się nazywał pociąg Gdynia-Triest, Jakie jeździły w nim wagony i Czy da się skompletować ten pociąg w H0 ?
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
446 2 3
Ja ponawiam pytania: Jak się nazywał pociąg Gdynia-Triest, Jakie jeździły w nim wagony i Czy da się skompletować ten pociąg w H0 ?
Z tego co wiem, to nie było pociągu o takiej relacji. Był natomiast wagon kursowy Gdynia-Triest, włączany do pociągu Balt Orient Express. Wg danych na rok 1949 był to wagon PKP ABChx.

Oprócz tego w tym pociągu jeździły wagony sypialne Orbisu WL ABC relacji Berlin-Bukareszt i Sztokholm-Płovdiw (wydane przez Roco) oraz sypialne Orbisu WL AB Odra Port-Praga i Gdynia-Praga. Te wagony miały praktycznie co rok zmieniane relacje. Oprócz tego w składzie znajdowały się: wagony węgierskie ABChx Odra Port-Budapeszt, PKP BChx Odra Port-Wiedeń, Szczecin-Wiedeń, Gdynia-Praga, ABChx Szczecin-Praga.
Oprócz tego PKP Fhx Odra Port-Praga, Gmx Odra Port-Breclav no i liczne wagony w relacji krajowej.
Skład tego pociągu był bardzo ciekawy i zmieniał się co roku.

Wspominając o egzotycznych relacjach międzynarodowych warto dodać, że w 1947 roku (połączeniem promowym przez Gdynię) kursowały wagony szwedzkie Sztokholm-Zebrzydowice i Goeteborg-Kudowa Zdrój!!!
pzdr, Piotr
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
3.383 67 5
Salsa, dzięki za odpowiedź. Jesteś w stanie wrzucić fotki tych wagonów (1:1 lub/i H0) lub linki do nich?
Z tego, co kojarzę był też pociąg, bądź wagon Gdynia-Split ?
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
446 2 3
Salsa, dzięki za odpowiedź. Jesteś w stanie wrzucić fotki tych wagonów (1:1 lub/i H0) lub linki do nich?
Z tego, co kojarzę był też pociąg, bądź wagon Gdynia-Split ?
Tak, ale Gdynia-Split był wiele, wiele lat później w poc. Varsovia, najpierw Warszawa-Budapeszt, przedłużonej do/z Gdyni. Wagony bezpośrednie do Bratysławy, Splitu, Rzymu. W Polsce wagony kursowe ze Szczecina, z Wrocławia, z Gdyni (później cały pociąg przedłużony nominalnie do Gdyni).
Więc to całkiem inna epoka i inne wagony. Jeździł na przykład w 1987 na tej trasie z Gdyni.

Do Rzymu i Splitu polskie kuszetki docierały wraz z pociągiem Maestral, który prowadził też wagony sypialny Moskwa-Rzym, Moskwa-Zagrzeb.

Znacznie ciekawszy był pociąg Batory, który planowo prowadził 17 wagonów (a czasem nawet więcej) PKP, MAV, JZ (a na dalszej trasie poza Polską także BDZ, BR), na Centralnym zawsze wystawały poza perony. Był wagon bagażowy MAV i restauracyjny za zmianę PKP/MAV.
Okresowo Batory prowadził wagony do Rzymu i Splitu z Warszawy.

Wystarczy wpisać w google wagon sypialny Orbis Roco i wyskakuje ci kilkadziesiąt linków.
http://www.dcc24.eu/category/image-...64745-wagon-sypialny-12-kl-orbis-abhuxz-02004

Pzdr, Piotr
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki