Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Uprzejmie informujemy, że forum będzie niedostępne od godziny 22 w dniu 11 lutego 2025 do godzin popołudniowych 12 lutego 2025. Będziemy prowadzili prace administracyjne na serwerze. Pozdrawiamy Administracja.
Nie przeczytałeś uważnie mojego wpisu. Nie pisałem o klasykach, a o ich współczesnych turbo-profanacjach, których wstawianie niszczy przesłanie niniejszego wątku. Kol. Bobik wstawił zdjęcie turbojednostki na końcu swojego wpisu powyżej. Admin ma usunąć to zdjęcie.
Bez nerw kolego kibel to kibel, jak dołożysz do tv "Rubina" inne gałki i pilota, to nadal jest to "Rubin" a nie żadne LCD. A na przyszłość obiecuję poprawę, będę wrzucał takie fotki jak szanowny kolega sobie życzy.
Jak dla mnie osobiście, wychowanego na klasycznych EN57 jeżdżących prawie pod domem, najbrzydszą wersją jest 1900+. Wygląda jakby ktoś minionkowi jajca wkręcił w imadło, skutkiem czego dostał on wytrzeszczu gałek i zeza jednocześnie.
Jednostka musi mieć 3 szyby na przedzie !
Jak dla mnie osobiście, wychowanego na klasycznych EN57 jeżdżących prawie pod domem, najbrzydszą wersją jest 1900+. Wygląda jakby ktoś minionkowi jajca wkręcił w imadło, skutkiem czego dostał on wytrzeszczu gałek i zeza jednocześnie.
Jednostka musi mieć 3 szyby na przedzie !
Może z innej beczki ale przytoczę przykład FSO Poloneza.
Obecnie klasykiem jest tzw"Borewicz" - teraz trudno o takiego a jeszcze 15 lat temu nie było z tym dużego problemu. Modele Caro były typowe.
Za ok 15 lat to pewnie i Caro będzie rarytasem nie wspominając o Atu i Truck/ Cargo/Combi, a "Borewicz"będzie klasykiem.
Podobnie może być z EN57 i pochodnych.
Te po modernizacyjne mogą być uznawane za klasyki za kilkanaście lat i dlatego warto dokumentować je teraz. Zobaczcie jak plusowane są stare zdjęcia EN57 jak były młode.
Czy obecnie produkowane EZT, SZT i lokomotywy będą tak modernizowane jak dawne? - raczej wątpię.
Właśnie mnie zastanowiła jedna rzecz związana z tą fotografią, oraz samymi zespołami serii EN56. Otóż powszechna jest informacja (publikowana w różnych książkach), iż początkowo zespoły te nosiły oznaczenie E56. Na fotce widzimy zaś jeszcze inne oznaczenie, z tego co potrafię wyczytać ze zdjęcia jest to E-092352. A zatem zdjęcie jest dowodem na to, iż istniał jeszcze i ten typ oznakowania tych zespołów. A jeśli to faktycznie fotografia fabryczna, to oznaczałoby, że z takim oznaczeniem zespoły opuszczały fabrykę i był to pierwszy typ ich oznakowania.
EN57-038 jako pociąg 91710 rel Wołomin Słoneczna - Warszawa Zachodnia 09.06.2017.
Jak dla mnie najładniejszy mazowiecki klasyk . Zobacz załącznik 485291