• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Koniec Wolsztyna??

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.258 88 0
#41
Możemy się długo licytować, która władza jest na papierze lepsza od innej... a ja i tak wolałbym pojechać do Rzeszy obejrzeć parowóz, niż za chwilę się nim golić. Naprawdę nie można sprzedać ich komukolwiek, byle nie hucie?
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
328 3 0
#42
Możemy się długo licytować, która władza jest na papierze lepsza od innej... a ja i tak wolałbym pojechać do Rzeszy obejrzeć parowóz, niż za chwilę się nim golić. Naprawdę nie można sprzedać ich komukolwiek, byle nie hucie?
Primo to na razie dyrektor chlapnął. Sekundo są prawne możliwości takiej akcji. Tertio serio wierzysz, że Niemcy tylko nóżkami przebierają by kupić ograbioną ze wszystkiego co nadawało się do dalszej eksploatacji polską Oelkę? Po czwarte podejrzewam, że koledzy z Gniezna pod dach przygarnęliby i te wraki, bo nie mają żadnego parowozu.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
#43
Mi nie chodzi o to która jest lepsza bo obie mają na sumieniu. Chodzi tylko o nie wypisywanie głupot jak to rząd PiS swoim kolesiostwem doprowadził do zamknięcia parowozowni. Bo to bzdura jest. Ten proces trwał wiele wiele lat. Ja już w 2006 pisałem na Wolsztyńskim forum, że ruch planowy w tygodniu to głupota i marnotrawstwo w imię "ostatniej czynnej", zamiast zrobić w jeden dzień w tygodniu np sobotę pełen plandampf na Poznańskiej a w niedzielę na Leszczyńsko-Zbąszyńskiej. Z kilkoma obiegami, na klasycznych składach. Dopilnować modernizacji linii w starym stylu zamiast "gejowskich" peronów w kolorze różowym.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.258 88 0
#44
Boimy się przyznać, że każda władza zrobiłaby tutaj to samo, bo naród ma kolejowe zabytki tam, gdzie kolonoskop nie sięga?

Nie jestem jakimś adwokatem Niemców. Akurat przytoczyłem przykład, bo tam kultura techniczna jest znacznie wyższa, poszanowanie zabytków większe, mikole stanowią większy procent społeczeństwa. Taki przykład, do czego chciałbym, żeby u nas dążono.

Można zaoferować komukolwiek, narodowość nieważna, byle nie huta.
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
19.208 216 0
#45
Dzięki temu nie trafią w obce ręce. A nie, czekaj… czyja jest huta?
Jest tu na forum taki jeden "hutnik" ;-)
Tak na szybko podział hutnictwa (żelaza) w Polsce (dane w przybliżeniu):
65% ArcelorMittal --> Luksemburg/UK (Indie)
8% Celsa --> Hiszpania
8% Commercial Metals Company - CMC --> USA
8% Liberty --> Indie
11% WęgloKoks, Cognor --> Polska
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
#46
Ale tam naprawdę ktoś usilnie się stara uwalić Wolsztyn.
-->Jedne z pierwszych bonanz biało zielonych- z parowozami w Wolsztynie już w 1991/1992 roku gdzie indziej oliwkowe wagony jeździły o kilka lat dłużej
-->gdzie jeździły Lyntongi i inne wynalazki Lubuskiej Kolei Regionalnej? W Wolsztynie oczywiście
-->oliwkowe ryflaki aż do września 2002 jeździły w Chojnicach, Poznańskie już w drugiej połowie lat 90 miały "nowe" malowanie.
-->pierwsze znane mi zdjęcie nowego schematu (wprowadzonego od czerwca 2004) malowania dla wagonów Bipa/Bhp na niebiesko-żółto a'la Bohuny jest z lipca 2004 skąd?.... Tadam: z Wolsztyna
-->Pierwsze szynobusy SA105 już w 2003 jeździły dokąd? Z Poznania do Wolsztyna
-->prawdopodobnie pierwsza modernizacja linii lokalnej z nowymi słupkami a w zasadzie tabliczkami hektometrowymi na słupkach gdzie została zrobiona? Poznań-Grodzisk Wlkp...
-->Turbomodernizacja dworca w stylu XXI wiek, gdzie została zrobiona? W Wolsztynie... Nie wykorzystano okazji by np odbudować obiekt przedwojenny.

Widać że przez lata naprawdę usilnie starano się zrobić wszystko by Wolsztyn stracił charakter, magię, klimat. By przestał przyciągać turystów.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.258 88 0
#47
Ale tam naprawdę ktoś usilnie się stara uwalić Wolsztyn.
To już są domysły i to dość tendencyjne. Mnie to wygląda na zwykłe alokowanie środków na coś innego, co wyborcy bardziej docenią swoimi przyszłymi głosami. Narodowi nie zależy na parowozach. Oraz cięcie kosztów "prywatnej" spółki. Oraz zwykłą dozę nieudolności, nie większą niż przy kilkukrotnym remoncie tego samego mostu, czy modernizacji ronda trwającej tyle lat, że mieszkańcom przestało ono być w ogóle potrzebne :D


Tymczasem dzięki sponsorowi w Poznaniu na Bułgarskiej stoi "lokomotywa Lecha" jako pomnik. No dobra, nie jeździ - ale nie musimy się nią golić.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
#48
Piotrze mylisz się trochę. To na Mazowszu, Podkarpaciu, Lubelszczyźnie czy Rzeszowszczyźnie kolej ludziom zwisa jak przysłowiowe kilo kitu.
W Wielkopolsce, lokalna "bana" przechodząca przez miasteczko jest powodem do dumy. Ludzie masowo i chętnie korzystają z kolei. Zresztą Wielkopolska zaradność i porządek zawsze budziły we mnie podziw. Nie przypadkiem ruch planowy pozostał tam a nie np w Ełku, Kościerzynie czy Chabówce. Z Wolsztyna żyje spora część miasteczka. Turystów nadal było w ostatnich latach sporo. Bez parowozowni Wolsztyn staje się kolejnym miejscem typu Sierpc, Węgorzewo czy Kościerzyna, gdzie jest skansen lokalnego budownictwa, kilka kamieniczek na rynku, ewentualnie jezioro. Nie wyróżnia się i nie ma konkurencyjnego przebicia. Z parowozownią zaś staje się jedyny w swoim rodzaju. Stąd tak wielka presja burmistrza pana Lisa, i władz powiatu by utrzymać parowozownię przy życiu. Cargo dopóki nie wstanie z kolan, to jedyne co może zrobić w temacie zabytkowego taboru, to malować w historyczne barwy swoje iście zabytkowe lokomotywy liniowe.
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
328 3 0
#49
Stąd tak wielka presja burmistrza pana Lisa, i władz powiatu by utrzymać parowozownię przy życiu.
Akurat miasto i powiat dość mocno się różniły w sprawie poprzedniego dyrektora - powiat słusznie wyszedł z założenia, że nie jest to najlepsza osoba na tym stanowisku. Burmistrz, zaś obstawał przy p. Marszałkiewiczu. Zresztą głównym "sponsorem" tej Instytucji jest samorząd województwa wielkopolskiego dający bezpośrednio 3 miliony złotych, a koleje bańki pośrednio przez Koleje Wielkopolskie....
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.258 88 0
#50
Wielkopolska zaradność i porządek
No teraz to mnie znokautowałeś. Urodzony w Poznaniu, mieszkający w mieście i w powiecie od ponad pół wieku, patrzący z obrzydzeniem na tę gemylę... słyszę o zaradności i porządku :D

Niestety, niejedna "bana" zbudowana przez Niemców została tu rozebrana :(


Z parowozownią zaś staje się jedyny w swoim rodzaju
Czy Wolsztyn potrzebuje etosu ostatniej czynnej "rozkładowej" parowozowni, czy po prostu maszyny i budynki potrzebują przetrwać?

Notabene kiedyś dyskutowałem tu opcje kupienia starej lokomotywy i trochę mnie wyleczono... podobno pewne centralne Muzeum lubi położyć łapę na takim nabytku i nie można potem nic z tym zrobić. Czyli ew. sponsor/nabywca musi być na tyle mocny, żeby w takim przypadku móc w odpowiedzi pokazać środkowy palec :p
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
328 3 0
#51
N
Notabene kiedyś dyskutowałem tu opcje kupienia starej lokomotywy i trochę mnie wyleczono... podobno pewne centralne Muzeum lubi położyć łapę na takim nabytku i nie można potem nic z tym zrobić. Czyli ew. sponsor/nabywca musi być na tyle mocny, żeby w takim przypadku móc w odpowiedzi pokazać środkowy palec :p
Nie ma w Polsce centralnego Muzeum. Nawet gdy było to miało jedynie prawo pierwokupu. Prywatna własność w tym względzie jest święta.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.911 527 30
#52
Koledzy, zrobiłem trochę porządku w tym wątku. Bardzo proszę o powstrzymanie się od politykierstwa, jak też od komentowania polityki forum w tym zakresie (bzdury o cenzurze i poglądach politycznych administracji forum). Wszystkie wpisy zahaczające o te sprawy będą usuwane w części lub w całości. Przypominam też, że forum jest prywatne i jego właściciel ma pełne prawo kształtować politykę forum (w tym tematykę poruszaną i nieporuszaną na forum) w dowolny sposób, o ile nie jest to sprzeczne z prawem.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.205 56 1
#55
Przeczytałem cały ten wątek i widzę, że nikt nie napisał o dłużniku Parowozowni Wolsztyn, który zamiast oddać ponad 3 bańki, niespodziewanie zostaje sponsorem Widzewa Łódź chojnie wykładając podobną kwotę.
Poza tym przydałby się kubeł zimnej wody dla tych patriotów od zabytków. Gdyby tak Wolsztyn nawiązał współpracę z DB Cargo i nagle np. Ok1-359 pojawiłby się jako BR38 2155. Mogłoby być ciekawie.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.205 56 1
#57
Chyba zależy nam na lokomotywach w Polskich barwach a nie jakiś Be eRach.
Tylko ci, od których byśmy oczekiwali, że im też zależy i dadzą kasą na te polskie barwy, najchętniej wysłaliby to wszystko do huty. Podejrzewam, że takiemu prezesowi PKP Cargo nawet powieka by nie drgnęła. No może z radości, że ze sprzedaży złomu wpadnie parę groszy na Widzew
To jest wstyd, żeby Par. Wolsztyn musiała żebrać w necie na remont Tr5-65, a ci sobie facetow ganiających w krótkich spodenkach za kawałkiem skóry sponsorują. Dlatego właśnie osobiście zrobiłbym taką prowokację i to nagłośnił, że przez dłużnika trzeba parowozy germanizować.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.879 15 1
#58
Chyba zależy nam na lokomotywach w Polskich barwach a nie jakiś Be eRach.
Jasne że w polskich. Były najpiękniesze na świecie. Tylko patrząc realnie to wolę jednak w niemieckich ale czynne niż w polskich w stanie rdzawym i niekompletnym lub w hucie.

Mam wrażenie, że już tylko nieczynne budynki stacyjne wyglądają jak budynki stacyjne.
Dobre masz wrażenie. To co uczyniono z Wolsztynem to woła o pomstę do nieba. Tyle się produkowali na tych paradach, że to ostatnia czynna parowozownia na świecie tylko uczyniono wszystko by już pies z kulawą nogą do niej nie chciał przyjeżdżać.
 

Podobne wątki