W artykule tak jaki każdym poprzednim napisali trochę bzdur a więc gwoli wyjaśnienia
Od strony Morza Bałtyckiego była wykonana jedna zapora przeciwczołgowa z parowozów towarowych . Trzy barykady były od strony Zatoki Puckiej. Barykada która zachowała się do dnia dzisiejszego we fragmentach to ta która została wysadzona świadczą o tym porozrzucane elementy parowozów w tym miejscu (co kilka razy sam sprawdzałem).
Zapory od strony zatoki były:
1. Od strony Kuźnicy w miejscu gdzie teraz jest parking. Był to początek zapory przeciwczołgowej która następnie ciągnęła się dalej jako podwójny rów przeciwczołgowy (zachował się do dnia dzisiejszego nienaruszony) a dalej i na na wydmach były wykorzystane szyny kolejowe wbite pod skosem w ziemię.
2.Druga zapora była w miejscu przerwania Półwyspu Helskiego i Niemcy nic nie przekopywali tylko wykorzystali to co Polacy zrobili w 1939 r.
3.Trzecia zapora od strony Zatoki Puckiej pokrywała się z tą która była nad Bałykiem.
I bardzo istotne nigdy te parowozy nie zostały naprawione one zostały pocięte na złom co zresztą widać na zdjęciach one były za bardzo zniszczone. A te parowozy jak ktoś się postara to widać co roku trzeba się tylko przyczaić na właściwe prądy morskie które z tego miejsca zabierają piasek. Nie żadne odpływy ponieważ takiego zjawiska na Bałtyku nie ma (do Bałtyku woda jest wpychana tylko w sztormach północnych ale nie można tego traktować jako przypływ)
Sam zlokalizowałem dwa paleniska dwóch parowozów. W ubiegłym roku te wraki widziałem 4 razy a w tym 1 raz.I filmik z podwodnej wyprawy.
https://www.youtube.com/watch?v=7SQ7w7-NNaQ mam nadzieję że tego lata woda będzie czystsza


Tu zaznaczyłem gdzie były zapory na górnej fotografii widać zapory przed Chałupami (patrząc od strony Kuźnicy). Na zdjęciach widać wycięty las a nie przekopy. Na przekop hitlerowcy nie mieli czasu.
Po lewej to zapora w miejscu przerwania półwyspu Helskiego Po prawej to ta zapora najbliżej Kuźnicy tam znalazłem poręcz i kawał blach z nitami od tendra. do tej zapory po wojnie w ramach zabawy dzieci z Kuźnicy strzelały z i w tym miejscu najlepiej widać nasyp bocznicy pancerfaustów ogólnie dostępnych po wojnie i właśnie ten fakt potwierdza że te parowozy nie nadawały się do naprawy a tym bardziej że zostały przywrócone do ruchu
Dalej ciągnąc temat po wojnie parowozy te zostały rozkradzione z całej armatury ponieważ były to części które mogły przydać się chociażby na kutrach jako różnego rodzaju rurki zawory itp.